Toamna la Replika, pe strada Lânăriei
https://www.ziarulmetropolis.ro/toamna-la-replika-pe-strada-lanariei/

Programul „Toamna la Replika” va avea loc între 12 septembrie şi 11 noiembrie, perioadă în care vor avea loc spectacole şi dezbateri, miza evenimentului fiind dezvoltarea unui repertoriu concentrat pe chestionarea realităţilor cotidiene şi pe reflecţia asupra modului în care putem schimba aceste realităţi.

Un articol de Liliana Matei|11 septembrie 2016

Programul își propune valorizarea unor teme, problematici și demersuri estetice angajate social și politic, dintr-o perspectivă asumat educațională.

Spectacolele prezentate au în centru subiecte acute ale societății contemporane: violența în școală, relațiile de autoritate profesori-copii-părinți, nevoia de a reforma sistemul educațional din România, drepturile copilului, drepturile și protecția animalelor, forța ficțiunii de a transforma o realitate dureroasă, capacitatea de a depăși moartea cuiva drag, sărăcia, condiția vulnerabilă a celor care trăiesc în cămine de vârstnici și felul în care poate fi reprezentată pe scenă  tema precarității.

Conceptele și formulele estetice ale spectacolelor variază de la monodrame, la spectacol de teatru imersiv jucat pentru 40 de spectatori, la dans contemporan și performance-uri interactive.

Trei dintre spectacolele prezentate în cadrul programului Toamna la Replika – „Copii răi”, „Amintiri din epoca de școală” și „Confesiunile unui câine” – vor fi itinerate în opt Instituții de Învățământ din București: Școala Gimnazială nr. 95, Școala Gimnazială nr. 114 „Principesa Margareta”, Școala Gimnazială nr. 74 „Ienăchiță Văcărescu”, Școala Gimnazială nr. 129 „Elena Farago”, Școala Gimnazială nr. 79 „Academician Nicolae Teodorescu”, Școala Gimnazială nr. 194 „Marin Sorescu”, Școala Gimnazială nr. 120 „Mărțișor”, Colegiul Național „Mihai Eminescu”.

„Toamna la Replika” se deschide luni, 12 septembrie, cu spectacolul „Confesiunile unui câine” – de Mihaela Rădescu (o poveste emoționantă despre dragostea și respectul pentru animale) și se încheie pe data 11 noiembrie cu premiera spectacolului „Peștii dorm?” (de Jens Raschke, regia Sânziana Stoican – un spectacol despre întrebările dureroase, pline de candoare, cu ajutorul cărora o fetiță decojește moartea).

Toamna la Replika este un proiect finanțat de către ARCUB prin programul București. Orașul in-vizibil.

Citiţi şi:
20
/03
/24

Denisa Nicolae are multe nesiguranțe și incertitudini. Râde zgomotos și plânge cu sughițuri. Iubește. Lumea ei e mare și jucăușă, din când în când o prinde cu tandrețe, să nu fugă, și o face vizibilă, puțin câte puțin.

20
/03
/24

Sue Giles, președintele ASSITEJ, transmite mesajul de Ziua Internațională a Teatrului pentru Copii și Tineret. Scopul acestei campanii este de a facilita accesul la teatru și la spectacole pentru copii și tineri.

19
/03
/24

Nominalizat în acest an la Women's Prize for Fiction, romanul „Cele opt vieți ale unui trickster de-o vârstă cu veacul” de Mirinae Lee, o coreeancă mutată în SUA, spune povestea teribilă a unei femei evadate din Coreea de Nord.

18
/03
/24

Proiectul „Întâlnirile Teatrul azi la Masca” iniţiat de revista Teatrul azi, în parteneriat cu Teatrul Masca din Bucureşti şi cu susţinerea UNITER, continuă seria de discuții profesionale cu a doua masă rotundă dedicată, de această dată, dramaturgiei românești.

18
/03
/24

În contextul celebrării a 20 de ani de existență, Centrul Național al Dansului București (CNDB) extinde Ziua Internațională a Dansului pe durata întregii luni aprilie.

15
/03
/24

Cea de-a cincea ediție a Festivalului Filmului Palestinian, organizată de Centrul Cultural Mahmoud Darwish, sub patronajul Ministerului Culturii din Palestina și al Ambasadei Statului Palestina în România, se va desfășura între 18 și 21 aprilie la București și pe 28 aprilie la Cluj-Napoca, cu o nouă direcție artistică și o prezentare a cinematografiei palestiniene ca un Cinema of Existence.

14
/03
/24

Unul dintre cei mai importanți regizori europeni, cunoscut pentru abordarea sa contemporană a pieselor clasice și montările provocatoare din punct de vedere politic și social, Thomas Ostermeier montează pentru prima dată un spectacol în România.