„TOMA ȘI AI LUI” – Expoziție de scuptură și desen, la Rotonda TNB
https://www.ziarulmetropolis.ro/toma-si-ai-lui-expozitie-de-scuptura-si-desen-la-rotonda-tnb/

Marţi, 7 martie 2017, ora 18.00, se deschide în Rotonda din foaierul Sălii Mici a Teatrului Naţional ”I.L.Caragiale” o amplă expoziţie de sculptură şi desen a cunoscutei artiste GETA CARAGIU. Vernisajul va avea loc în prezenţa artistei şi va fi prefaţat de Ion Caramitru, directorul general al TNB.

Un articol de Petre Ivan|5 Martie 2017

Născută în 1929, într-o veche familie de aromâni,  Geta Caragiu Gheorghiță este sora mai mică a actorului Toma Caragiu, dispărut tragic, acum 40 de ani,  în cutremurul din martie 1977, și a Matildei Caragiu–Marioțeanu (1927-2009), academician și filolog de elită, personalități de excepție care și-au lăsat amprenta inconfundabilă în cultura acestei țări.

La cei 88 de ani ai ei, sculptorița Geta Caragiu nu obosește să lase, încă, urme adânci în sculptura română.

A fost profesoară la Institutul de Arte Plastice „Nicolae Grigorescu” din București, secția sculptură, unde i-a avut printre elevi pe Aurel Vlad, Adrian Ioniță, Ion Mândrescu, Gheorghe Zărnescu, Liviu Brezeanu ş.a.

Este autoarea a numeroase lucrări de sculptură de for public, din care cităm, printre altele, Statuia ecvestră a lui Mihai Viteazul din Oradea, amplasată în 1994  în Piața Unirii din Oradea; Bustul lui Grigore Antipa, inaugurat în 1995 în Municipiul Tulcea sau statuia istoricului Vasile Pârvan,  amplasată în fața Muzeului Județean de Istorie din Bacău – toate realizate împreună cu sculptorul Alexandru Gheorghiță, soțul ei.

A realizat de asemenea bustul din bronz al lui Toma Caragiu, dezvelit la Ploiești pe 15 noiembrie 2000, când marele actor ar fi împlinit 75 de ani.

Este, totodată autoarea a numeroase lucrări de sculptură mică, fiind distinsă, printre altele, cu un Premiu de excelență pentru lucrarea „Chivot” la Salonul Internațional de Sculptură Mică „Constantin Brâncuși”, desfășurat la Muzeul de Artă din Târgu Jiu (2008).

Expoziția de la Teatrul Național, semnificativ intitulată TOMA ȘI AI LUI – omagiu perpetuu adus fratelui dispărut –  va prezenta în premieră nu doar sculpturi, ci și o serie de desene ale Getei Caragiu.

Expoziția va fi deschisă până în 18 aprilie 2017 și va putea fi vizitată zilnic, cu excepția zilelor de luni, între orele 14.00-19.00.

TOMA ȘI AI LUI 3. IMG_0838

Foto: TOMA ȘI AI LUI – tnb.ro

11
/07
/14

„Călători prin manuscris”, expoziția organizată de Muzeul Națională de Artă (MNAR) la parterul Galeriei Naționale până pe 31 august, are meritul inedit de a aduce în realitate o metaforă pe care suntem obișnuiți să o considerăm doar atât, o metaforă: plimbarea printre filele unei cărți.

09
/07
/14

Centrul Cultural Românesc de la Londra/ Fundația Rațiu găzduiesc începând cu 10 iulie expoziția de fotografie „Lee Miller -  O Rapsodie Română“, care prezintă publicului lucrările uneia din cele mai importante figuri feminine ale secolului XX.

08
/07
/14

Miercuri, 16 iulie, începând cu deja obișnuita oră 19.30, Dragoș Bojin schimbă foaia la OrigameStudio. Renunță la pânză în favoarea zidului, mai potrivit parcă să îi primească personajele la întreaga lor amploare, mai potrivit chiar decât pânzele enorme pe care le folosește de obicei.

02
/07
/14

Tabloul "The Fake Rothko", al pictorului Adrian Ghenie, reprezentant al noului val al artei vizuale româneşti, a fost vândut pentru 1.426.500 de lire sterline (1.778.422 de euro), la o licitaţie organizată de casa Sotheby's luni, la Londra, potrivit site-ului sothebys.com.

29
/05
/14

Deşi anii pe care Constantin Brâncuşi i-a petrecut în ţară, formându-se ca sculptor, au fost cu acribie reconstituiţi în ediţiile succesive ale catalogului Brâncuşi în România², întocmit de Barbu Brezianu, cât şi într-un studiu pe care acelaşi autor îl consacră începuturilor sculptorului, o analiză de detaliu ar putea conduce la evidenţierea influenţei amintitei perioade asupra ansamblului creaţiei.

22
/05
/14

Cunoscută fiind „vocaţia” pretimpurie, prin care Brauner acţiona ca artist suprarealist încă înainte de a şti că suprarealismul există – de vreme ce picturi expuse în 1924 la Bucureşti erau considerate a fi „introviziuni” –, poate părea surprinzător ca o imagine „integral suprarealistă”, cum „Passivité courtoise“ pare a fi, să se limiteze la a reconstitui iconografia şi, prin extensie, semnificaţia operei lui Duchamp, „La Mariée mise à nu par ses célibataires, même“.

Page 40 of 52« First...102030...3839404142...50...Last »