Tompa Gábor vine la Întâlnirile Yorick
https://www.ziarulmetropolis.ro/tompa-gabor-vine-la-intalnirile-yorick/

Luni, 11 decembrie, de la ora 18.00, la Librăria Humanitas de la Cişmigiu va avea loc o întâlnire deschisă cu regizorul Tompa Gábor, cu tema „Artistul faţă cu lumea globalizată”, în cadrul Întâlnirilor Yorick.

Un articol de Petre Ivan|5 Decembrie 2017

Cunoscutul regizor Tompa Gábor va fi prezent la o întâlnire cu publicul, moderată de criticul de teatru Monica Andronescu, unde va vorbi despre situația artistului într-o lume globalizată, despre realitățile teatrale ale momentului, despre „înstrăinare”, despre mode și tendințe, despre pericolul ideologiei care invadează teatrul, despre (a)normalitatea în care trăim.

Tompa Gáboreste director al Teatrului Maghiar de Stat din Cluj din 1990, este unul dintre cei mai cunoscuți regizori din România, cu spectacole puse în scenă în teatre din toată lumea, director de program al Facultăţii de Regie la University of California, San Diego.

Printre cele mai cunoscute spectacole puse în scenă în România se numără „Hamlet” la Teatrul Național din Craiova, „Cabala bigoților” la Teatrul Maghiar de Stat din Cluj, „Woyzeck” la Teatrul Bulandra, sau cele mai recente precum „Vizita bătrânei doamne” la Teatrul Maghiar de Stat din Cluj ori „Biedermann și incendiatorii” la Teatrul German de Stat Timișoara.

A pus în scenă spectacole în Ungaria, Serbia, Marea Britanie, Franța, SUA. A primit numeroase premii atât în România, cât și în străinătate.

Din păcate discursul teatral a adus această divizare: dacă e documentar, e bine, dacă e teatru de artă, e mort și vetust. Și invers… Mi se pare că niciodată n-am mai trăit asta. Deși trăim într-o lume <liberă>, discursurile au devenit exclusiv ideologice. Nu se mai vorbește de calitate. Dacă un spectacol este etichetat drept teatru de artă sau tradițional sau realist sau postmodernist, un anumit grup îl agreează și-l poartă pe drapel, iar celălalt îl neagă. Mi se pare un lucru de un primitivism nemaivăzut. Corectitudinea politică e o industrie, exact cum e și lupta împotriva cancerului…Cred că graba de a corespunde unor mode și trenduri este mai mare și mai isterică în teatru decât în altă parte. (Tompa Gábor)

În cadrul proiectului Întâlnirile Yorick propunem lunar teme de discuție pornind de la cărți, spectacole sau realități ale teatrului contemporan și ale artelor spectacolului. Printre invitații Întâlnirilor de până acum au fost Victor Rebengiuc, Andrei Șerban, Victor Ioan Frunză,Miklós Bács, Alexandru Darie, Oana Pellea, Radu-Alexandru Nica, David Esrig, Răzvan Mazilu, George Banu.

Foto: Tompa Gábor, Întâlnirile Yorick – facebook

18
/09
/18

Marlon Brando (Stanley Kowalski) și Vivien Leigh (Blanche DuBois), în anul 1951, în filmul „Un tramvai numit dorință” / „A Streetcar Named Desire”, realizat după piesa omonimă a dramaturgului american Tennessee Williams. Filmul regizat de Elia Kazan a avut premiera în urmă cu 67 de ani, într-o zi de 18 septembrie.

17
/09
/18

În urmă cu 45 de ani, într-o zi de 17 septembrie (1973) lua ființă, sub conducerea poetului Adrian Păunescu, Cenaclul Flacăra, o rampă de lansare pentru numeroşi artişti, Cenaclul  a fost interzis în vara anului 1985, după o busculadă pe stadionul din Ploieşti în care au murit 5 spectatori...

17
/09
/18

Stagiunea 2018-2019 este prima după reconstrucția și reabilitarea Teatrului Național „I. L. Caragiale” din București, care își deschide porțile invitând publicul la toate cele 7 săli, cu o paletă amplă de evenimente, atât teatrale, cât și din categoria celor „Parateatrale”.

17
/09
/18

Cei trei tineri muzicieni intrați în Finala Secțiunii de Vioară a Concursului Enescu 2018, Giuseppe Gibboni (Italia), Vikram Sedona (Italia) și Orest Smovzh (Ucraina), vor aduce publicului luni, 17 septembrie, în cadrul finalei, Concertul Nr.1 în Re Major de Paganini, Concertul în Re Major pentru Vioară și Orchestră de Brahms și Concertul în Re Major de Ceaikovski.

17
/09
/18

„Banii sunt bani” / „Money’s money”, noul thriller al regizorului georgian Géla Babluani, explorează același teritoriu noir cu care ne-a obișnuit de la debutul său premiat la Sundance: lumea ascunsă a violenței, relația oamenilor cu banii și capcanele pe care unii și le pot construi, dacă se lasă ghidați de lăcomie.

16
/09
/18

Se ştie că urăsc vânătoarea. Un fost coleg de şcoală, vânător pasionat, mi-a relatat azi o scenă care mi-a făcut rău: "Eram mai tânăr, îmi luasem puşcă şi uceniceam pe lângă nea X, care organiza vânători de capre în pădurea Udeanca. Veneau mahări din CC şi chefuiau câte o săptămână. Eu făceam pe gonaciul cu câţiva inşi.

15
/09
/18

Vă invităm în sufrageria tapetată cu cărți recent deschisă la demisolul La Petite Bouffe-Cotroceni (Strada Doctor Louis Pasteur, nr 38). Totul începe cu o atentă selecție de titluri românești și străine, pentru adulți și copii, animate de întâlniri cu personalități din lumea culturală, lecturi în avanpremieră, seri muzicale, un salon literar lunar în care sunt discutate aparițiile editoriale care ne-au impresionat sau ne-au pus pe gânduri, o cafenea filozofică, evenimente pentru copii și un pubquiz.

15
/09
/18

Am recuperat abia acum, cu nepermisă întârziere, asta și pentru că am vrut să îl văd pe ecran mare, odată cu lansarea în cinematografe, „O creatură delicată” (2017), de Serghei Loznița. Este pur și simplu un film mare!

Page 1 of 74112345...102030...Last »