„Toni Erdmann” deschide Les Films de Cannes à Bucarest
https://www.ziarulmetropolis.ro/toni-erdmann-deschide-les-films-de-cannes-a-bucarest/

Maren Ade, regizoarea germană care a făcut senzaţie la Cannes cu o comedie filmată la Bucureşti, Toni Erdmann, se va întâlni cu publicul, pentru prima dată, la Les Films de Cannes à Bucarest (14 – 23 octombrie). Filmul va fi proiectat în premieră în România pe 14 octombrie, în deschiderea festivalului

Un articol de Petre Ivan|3 octombrie 2016

Les Films de Cannes à Bucarest va avea loc anul acesta la CinemaPRO, Cinema Elvire Popesco, Cinema Muzeul Țăranului și Sala Auditorium a Muzeului Național de Artă.

Un număr record de peste 1000 de bilete s-au vândut deja într-o singură zi, pe 30 septembrie, la punerea lor în vânzare pe Eventbook.ro. Programul complet va fi disponibil pe www.filmedefestival.ro.

Candidatul nr. 1 la Palme d’Or

Alături de Maren Ade, la eveniment vor lua parte producătorul german Jonas Dornbach și co-producătoarea Ada Solomon. Favorit categoric al presei și al publicului la Cannes, filmul a fost decretat candidatul nr. 1 la Palme d’Or și a câștigat în cele din urmă Premiul FIPRESCI. Aceeași Federație Internațională a Criticilor de Film (FIPRESCI) l-a desemnat ulterior, fără echivoc, Cel mai bun film al anului la San Sebastian.

Toni Erdmann, filmată aproape integral în România, este singura peliculă lansată în 2016 inclusă recent în Top 100 Cele mai bune filme ale secolului 21 de către BBC Culture și va reprezenta Germania la Premiile Oscar, cu șanse mari să câștige trofeul.

Toni Erdmann spune povestea unui tată excentric, ajuns la pensie și pus mereu pe glume, care hotărăște să îi facă o vizită surpriză fiice sale, o femeie de carieră care lucrează la un proiect important ca strateg corporatist în București.

Maren Ade, regizoare, scenaristă și producătoare, a devenit cunoscută cu primele sale două lungmetraje, ambele multi-premiate: debutul The Forest for the Trees (2003) a câștigat Premiul Juriului la Sundance, iar Everyone Else (2009), care va fi proiectat și la București, a obținut Marele Premiu al Juriului și Ursul de argint pentru interpretare (Birgit Minichmayr) la Berlin.

Propunerea Finlandei la Oscarul pentru Cel mai bun film străin

Un alt invitat special al festivalului este marele câștigător al secțiunii Un Certain Regard la Cannes, finlandezul Juho Kuosmanen, care-și va prezenta The Happiest Day in the Life of Olli Mäki, propunerea Finlandei la Oscarul pentru Cel mai bun film străin.

The Life of Olli Mäki

The Life of Olli Mäki

„Un debut remarcabil” despre inocența pierdută, scrie Variety, lăudând imaginea stilizată, minuțiozitatea detaliilor și jocul actorilor.

Atașant și amuzant, filmul alb-negru se inspiră din povestea adevărată a unui boxer care, în 1962, concurează pentru titlul de campion mondial la box, categoria pană. Pentru asta, nu-i mai rămâne decât să piardă câteva kilograme și să se concentreze. Există însă o problemă: s-a îndrăgostit.

Premiat anterior pentru scurtmetrajele sale la Cinéfondation (Cannes) și la Locarno, Juho Kuosmanen a colaborat cu l’Avantgarde Opera Ensemble al West Coast Kokkola Opera.

Unul dintre cei mai inovatori cineaști japonezi

Remarcat tot în secțiunea Un Certain Regard și distins cu Premiul Juriului, Harmonium, de Kôji Fukada (Sayonara), unul dintre cei mai inovatori cineaști japonezi, va rula în premieră la București.

O dramă cu accente de thriller „care începe neobișnuit și se încheie șocant”, potrivit The Hollywood Reporter, Harmonium urmărește insinuarea lentă a unui bărbat, proaspăt eliberat după 10 ani de închisoare, în familia unui prieten care-l primește cu brațele deschise.

Un Certain Regard

Câștigătorul Premiului pentru scenariu în Un Certain Regard, emoționantul Voir du pays/ The Stopover (r. Delphine & Muriel Coulin) vorbește despre consecințele traumelor de război asupra a două tinere femei soldat întoarse din Afganistan.

Un Premiu Special la Cannes, în Un Certain Regard, i-a fost oferit animației La Tortue Rouge, primul lungmetraj al animatorului olandez Michael Dudok De Wit, premiat cu Oscar în 2000 pentru scurtmetrajul Père et fille.

Animația a fost co-produsă de renumitul studio Ghibli din Japonia, al lui Hayao Miyazaki. Prin intermediul istoriei unui naufragiu pe o insulă tropicală populată de broaște țestoase, crabi și păsări, filmul trece prin toate marile etape ale vieții unei ființe umane.

Hell or High Water

Din America vine Hell or High Water, în regia lui David Mackenzie, un crime thriller cu Jeff Bridges, Chris Pine și Ben Foster în distribuție. La Cannes, unde a rulat în competiția Un Certain Regard, a stârnit nostalgia, dar și entuziasmul criticii americane pentru filmele de gen solide și complexe pe care studiourile pariau în anii ‘70.

Les Films de Cannes

Les Films de Cannes

„Nu le mai fac ca înainte – deși încă pot, iar filmul ăsta e dovada”, scrie Boston Globe. Protagoniștii sunt doi frați care jefuiesc aceeași bancă, după ce și-au propus să-și salveze ferma de la confiscare plătindu-i băncii cu propriii ei bani.

Money Monster

Tot din Statele Unite vine un alt thriller, Money Monster, regizat de Jodie Foster și proiectat anul acesta în afara competiției la Cannes.

George Clooney joacă rolul prezentatorului unei emisiuni pe teme financiare, luat prizonier împreună cu producătoarea sa (Julia Roberts) în studioul de televiziune de un spectator furios că a pierdut tot ce avea urmând sfaturile lor legate de investiții.

Toni Erdmann este distribuit în cinematografele din România de microFILM, din 21 octombrie.

La Tortue rouge este distribuit în România de Independența Film, Money Monster de Intercom Film, iar Hell or High Water de Ro Image 2000.

Foto: Les Films de Cannes à Bucarest – www.filmedefestival.ro

12
/07
/20

★★★★★ CRONICĂ DE FILM Prezent anul trecut în mai multe festivaluri și disponibil acum în România pe platforma MUBI, „Ne croyez surtout pas que je hurle” („Just Don't Think I'll Scream”, 2019), debutul regizorului francez Frank Beauvais, este un excelent documentar eseu, potrivit și pentru perioada bizară pe care o trăim.

11
/07
/20

Presa franceză laudă Malmkrog, noua peliculă semnată de Cristi Puiu: „Regizorul ne dăruiește un film unic și curajos”, „o adevărată lecție de punere în scenă”.

10
/07
/20

De vineri, 10 iulie, timp de zece zile, cele mai recente documentare de mediu, din 14 țări, vor fi difuzate gratuit, în premieră națională, pe online.pelicam.ro, în cadrul celei de-a 9-a ediții Pelicam - Festivalul Internațional de Film despre Mediu și Oameni, desfășurată exclusiv online.

10
/07
/20

Joi, 16 iulie, de la ora 21.00, în grădina Rezidenței BRD Scena9 (Str. I.L. Caragiale 32), va fi proiectat filmul artistic senegalez „Black Girl”, regizat și scris de Ousmane Sembène, în cadrul programului de proiecții de film în aer liber CINEVARA.

07
/07
/20

PREVIEW Două cinecluburi în aer liber - F-SIDES şi CINEVARA - le oferă cinefililor din Bucureşti şansa să vadă filme realizate de femei şi filme din patrimoniul cinematografiei.

07
/07
/20

Mai bogată ca niciodată în premiere, selecția de filme românești de la cea de-a 19-a ediție a Festivalului Internațional de Film Transilvania cuprinde un număr record de 21 de lungmetraje și 16 scurtmetraje, care vor fi proiectate, în prezența realizatorilor, între 31 iulie și 9 august, la Cluj-Napoca.

05
/07
/20

CRONICĂ DE FILM Scris și regizat de Nicolas Bedos, „La Belle Époque” (2019), prezentat anul trecut la Cannes în afara competiției și programat să deschidă ediția amânată din acest a TIFF-ului clujean, este o comedie tipic franceză cu vedete. Eternul subiect al cuplurilor în criză este ambalat puțin diferit, însă fără nimic memorabil.

04
/07
/20

S-a deschis Grădina cu Filme – Cinema & More: film românesc, documentare despre mari coregrafi, muzicieni sau creatori de modă, concerte, teatru, spectacole de improvizație și dezbateri, într-un program special în aer liber.

01
/07
/20

O incursiune în lumea lui Ingmar Bergman, creionată de scriitoarea norvegiană Linn Ullmann, fiica regizorului, în romanul „Neliniște”, publicat în 2015 și apărut recent și în limba română, la Editura Polirom.

30
/06
/20

OPINIE Desfăşurată în aer liber, după o amânare de trei luni din cauza pandemiei, gala Premiilor Gopo a avut câştigători previzibili. Deşi inevitabil mai puţin spectaculos ca de obicei, evenimentul a fost important prin simplul fapt că s-a desfăşurat şi că le-a permis câtorva sute de cineaşti să se reîntâlnească, într-un context dificil pentru filmul românesc.

Pagina 1 din 26412345...102030...Ultima »