Top 10 scheciuri celebre. Toma Caragiu şi Mircea Diaconu, pe primul loc
https://www.ziarulmetropolis.ro/top-10-scheciuri-celebre-toma-caragiu-si-mircea-diaconu-pe-primul-loc/

Ziarul Metropolis v-a prezentat timp de trei zile cele mai amuzante scheciuri de la Revelioanele de altădată. Astăzi vă arătăm care sunt, în opinia noastră, primele trei momente în care umorul a atins „cele mai înalte culmi de inventivitate şi progres“.

Un articol de Ziarul Metropolis|31 Decembrie 2013

Ziarul Metropolis v-a prezentat timp de trei zile cele mai amuzante scheciuri de la Revelioanele de altădată. Astăzi vă arătăm care sunt, în opinia noastră, primele trei momente în care umorul a atins „cele mai înalte culmi de inventivitate şi progres“.

Pe primul loc se situează, în topul nostru, sceneta „N-am găsit altă rimă“, o mostră de umor subversiv în care Toma Caragiu, un director de întreprindere, şi Mircea Diaconu, un angajat care mai scria şi fabule la un ziar, ridiculizau sistemul comunist („Elefantul, vrăbiuţa, plus bursucul şi maimuţa muncesc cu aprindere la o întreprindere“). „Satira e o armă, nu? Şi dumneata tragi!“ îi spunea Toma Caragiu lui Mircea Diaconu. „De unde îţi alegi dumneata subiectele, de unde te inspiri, din viaţă, nu?“. „Da, viaţa e sursa“.

De ce aveau atâta succes acele scheciuri de Revelion? După un an în care programul de la televizor era controlat la sânge, fiind injectat cu propagandă, în seara de 31 decembrie, la TVR se deschidea o fereastră prin care românii puteau să mai respire un pic şi puteau să comunice unii cu alţii. Actorii şi scenariştii dădeau o formă tuturor poveştilor auzite la coadă la pâine, în sala de aşteptare din gară, la coafor sau în halele fabricilor.

Creatorii acestor mari momente aveau textele scrise din vară, iar în septembrie începeau repetiţiile şi înregistrările. Apoi se făceau vizionări şi unele scene care nu aveau impactul dorit erau rescrise şi refăcute în platoul de filmare. De multe ori, cenzura ori nu pricepea, ori închidea câte un ochi complice la glumele cu bătaie lungă.

Top 10 scheciuri celebre. Mari artişti în Revelioanele de altădată

Locul 10: Mitică Popescu și Florin Zamfirescu – „Danga Langa“, de Octavian Sava, 1988

Locul 9: Amza Pellea – „Nea Mărin, Momente“, 1978

Locul 8: Florin Piersic – „Castravetele”, adaptare de Octavian Sava, după I. L. Caragiale, 1987

Locul 7: Horațiu Mălăele – „Calcule după petrecere“, de Dan Mihăescu, 1990

Vedeţi aici locurile 7-10!

Locul 6: Marin Moraru și Marian Hudac – ,,Aspirina și piramidonul”, de Mircea Crișan, Alexandru Andy și Radu Stănescu, 1988

Locul 5: Tamara Buciuceanu-Botez – ,,Noi seara nu mâncăm!”, în regia lui Petre Bokor, 1976

Locul 4: Dem Rădulescu – ,,În tren” (fragment din emisiunea ,,Întâlnirea de sâmbătă seara”, 1975)

Vedeţi aici locurile 4-6!

Locul 3: Jean Constantin şi Carmen Stănescu – „Cititorul de contor“, de Dan Mihăescu şi Grigore Pop, 1974

Locul 2: Puiu Călinescu şi Florin Tănase – „În gară“, de Puiu Călinescu, regia Cornel Todea, 1991

Locul 1: Toma Caragiu şi Mircea Diaconu – „N-am găsit altă rimă“, de Dan Mihăescu, Grigore Pop, Aurel Felea şi Octavian Sava, 1973

Topul reflectă gusturile redactorilor de la Ziarul Metropolis. Vă invităm şi pe dumneavoastră să faceţi topuri alternative, pentru a ne aminti împreună de marile momente de umor care au făcut totul mai suportabil. Imaginile fac parte din arhiva TVR.

Foto pentru Top 10 scheciuri celebre, cu Toma Caragiu şi Mircea Diaconu – Cinemagia

18
/10
/19

CRONICĂ DE FILM În documentarul „Jurnalul familiei -escu” (2018), regizorul Șerban Georgescu discută pe un ton jucăuș, ironic, ce (mai) înseamnă a fi român, la 100 de ani de la apariția României moderne, perioadă în care țara a trecut prin multe șocuri și transformări.

18
/10
/19

În Bucureşti, gala de deschidere a Les Films de Cannes à Bucarest este programată vineri, de la ora 19:00 la Cinema PRO, în prezența sărbătoritului ediţiei, Vlad Ivanov şi a cineastului Claude Lelouch.

15
/10
/19

CRONICĂ DE FILM Disponibil în unele cinematografe, documentarul „Emigrant Blues: un road movie în 2 ½ capitole”, de Mihai Mincan şi Claudiu Mitcu, discută subiectul migrației românilor în străinătate din câteva unghiuri inedite.

14
/10
/19

Les Films de Cannes à Bucarest îl celebrează anul acesta pe Vlad Ivanov, care anul acesta a împlinit 50 de ani. Actorului care seduce camera cu orice rol pe care-l interpretează, festivalul i-a dedicat o secțiune numită IVANOV 50 – care include cinci dintre cele mai importante filme care îl au ca protagonist: „Sunset”, „Câini”, „La Gomera”, „Principii de viață” și „Hier”.

09
/10
/19

CRONICĂ DE FILM Deşi pretinde că este un omagiu adus oamenilor care au murit în închisorile comuniste, "Între chin şi amin" (2019), al doilea lungmetraj de ficţiune al regizorului Toma Enache, nu este de fapt decât o bătaie de joc la adresa memoriei victimelor, prin kitsch-ul pe care îl etalează.

Page 1 of 25012345...102030...Last »