Topul celor mai ascultate posturi de radio româneşti. Cine conduce în clasament?
https://www.ziarulmetropolis.ro/topul-celor-mai-ascultate-posturi-de-radio-romanesti-cine-conduce-in-clasament/

IMAS şi GfK România au realizat Studiul de Audienţă Radio (SAR), pentru perioada 3 septembrie – 16 decembrie 2012, alcătuind clasamentul celor mai ascultate posturi de radio la nivel naţional în toamna anului 2012. Numărul total zilnic de ascultători de radio la nivel naţional, pe un public de peste 11 ani, este de 11.941.400, potrivit […]

Un articol de Andrada Văsii|21 ianuarie 2013

IMAS şi GfK România au realizat Studiul de Audienţă Radio (SAR), pentru perioada 3 septembrie – 16 decembrie 2012, alcătuind clasamentul celor mai ascultate posturi de radio la nivel naţional în toamna anului 2012.

Numărul total zilnic de ascultători de radio la nivel naţional, pe un public de peste 11 ani, este de 11.941.400, potrivit valului de toamnă al Studiului de Audienţă Radio (SAR). Numărul de ascultători la nivel naţional nu poate fi comparat cu toamna lui 2011, întrucât atunci SAR nu a cuprins şi raportările la nivel naţional, ci doar la nivel urban şi la nivelul oraşului Bucureşti.

În schimb, la nivel urban, numărul total zilnic de ascultători de radio, pe un public de peste 11 ani, a fost, în toamna lui 2012, de 7.189.600, în creştere faţă de toamna lui 2011, când erau 7.169.300.

La nivel naţional, în toamna lui 2012, cel mai ascultat post de radio a fost Kiss FM, cu 2.774.100 de ascultători şi 13,2% cotă de piaţă.

Pe locul al dolea la nivel naţional s-a situat Radio România Actualităţi, cu 2.013.500 de ascultători şi 13,4% cotă de piaţă, iar pe locul al treilea – ProFM, cu 1.841.300 de ascultători şi 9,4% cotă de piaţă.

Clasamentul la nivel naţional este continuat de: Radio Zu – 1.828.700 de ascultători (8,8% cotă de piaţă), Europa FM – 1.634.900 de ascultători (9,2% cotă de piaţă), Antena Satelor – 868.100 de ascultători (6,9% cotă de piaţă), Radio 21 – 817.400 de ascultători (3,6% cotă de piaţă), Magic FM – 723.100 (3,9%), Radio România Iaşi – 404.600 (2,5%), Radio România Oltenia Craiova – 398.000 (2,2%).

Pe de altă parte, la nivel urban, pe publicul de peste 11 ani, cel mai ascultat post de radio este Kiss FM, cu 1.663.700 de ascultători (12,8% cotă de piaţă), în scădere faţă de perioada similară din 2011, când a avut 1.714.000 de ascultători (14,6% cotă de piaţă).

Kiss FM este urmat de Radio România Actualităţi, cu 1.297.200 de ascultători şi 14% cotă de piaţă, în uşoară creştere faţă de toamna lui 2011 (1.231.700 de ascultători şi 13,8% cotă de piaţă).

Pe locul al treilea se situează Radio Zu, cu 1.262.400 de ascultători şi 9,6% cotă de piaţă, în creştere faţă de valul de toamnă din 2011, când postul de radio avea 1.048.100 de ascultători şi 8,6% cotă de piaţă.

Topul zece al celor mai ascultate posturi de radio la nivel urban este continuat cu: Europa FM – 1.132.800 de ascultători (în creştere faţă de valul precedent), Pro FM – 1.006.400 de ascultători (în creştere faţă de valul precedent), Magic FM – 575.400 de ascultători (în creştere faţă de valul precedent), Radio 21 – 509.100 de ascultători (în creştere faţă de valul precedent), Antena Satelor – 218.500 de ascultători (în uşoară scădere faţă de valul precedent), Rock FM – 205.500 de ascultători (în creştere faţă de valul precedent), Naţional FM – 202.000 de ascultători (în scădere faţă de valul precedent).

Numărul total zilnic de ascultători de radio în Bucureşti, pe un public de peste 11 ani, este de 1.235.900, potrivit valului de toamnă al SAR, în timp ce, în toamna lui 2011, în Capitală s-au înregistrat 1.197.600 de ascultători.

La nivelul oraşului Bucureşti, pe primul loc în clasamentul celor mai ascultate posturi de radio, pe publicul de peste 11 ani, se situează Radio ZU, cu 302.500 de ascultători şi o cotă de piaţă de 15%, în creştere faţă de valul de toamnă din 2011, când a avut 238.400 de ascultători şi cu o cotă de piaţă de 12,7%.

Radio ZU este urmat de Radio România Actualităţi, cu 236.200 de ascultători şi o cotă de piaţă de 14,3%, postul public de radio fiind în creştere faţă de perioada similară din 2011, când avea 222.300 de ascultători şi 14,7% cotă de piaţă.

Pe locul al treilea în clasament se situează Kiss FM, cu 192.200 de ascultători şi 7,9% cotă de piaţă, în scădere faţă de valul de toamnă din 2011 (205.000 de ascultători şi 9,6% cotă de piaţă).

Topul celor mai ascultate posturi de radio din Bucureşti este completat de: Magic FM – 177.200 de ascultători (în creştere faţă de valul de toamnă din 2011), Pro FM – 126.300 (în creştere faţă de valul anterior), Europa FM – 115.100 de ascultători (în creştere faţă de valul precedent), Romantic FM – 103.000 de ascultători (în scădere), Radio 21 – 98.700 de ascultători (în creştere), Rock FM – 81.600 de ascultători (în creştere), Radio Guerrilla – 61.700 de ascultători (în scădere).

Valul de toamnă 2012 al SAR a fost realizat de IMAS – Marketing şi Sondaje SA şi GfK România – Institut de Cercetare de Piaţă SRL. În cadrul cercetării, s-a măsurat audienţa posturilor de radio la nivel naţional, urban şi în municipiul Bucureşti.

Eşantionul a avut un volum de 9.456 de persoane, cu o eroare maximă de eşantionare de +/- 1,0%. În mediul urban s-au realizat 7.400 interviuri (eroare maximă de eşantionare +/-1,1%), în mediul rural s-au realizat 2.056 de interviuri (eroare maximă de eşantionare +/-2,2%), iar în Bucureşti s-au realizat 1.800 interviuri (eroarea maximă de eşantionare este +/- 2,3%).

Universul Studiului de Audienţă Radio este format din persoanele în vârstă de 11 ani şi peste, rezidente în locuinţe neinstituţionalizate din toate localităţile urbane şi rurale din România.

În eşantion au fost incluse 1.179 localităţi dintre care 69 (toate) localităţi urbane de peste 30.000 de locuitori, 236 de localităţi urbane cu mai puţin de 30.000 de locuitori din cele 251 existente, 245 din cele 468 de localităţi rurale cu peste 5.000 de locuitori din România, şi 629 din cele 2.393 de localităţi rurale cu mai puţin de 5.000 de locuitori.

Măsurarea audienţei posturilor de radio în cadrul SAR s-a realizat pe baza metodei rememorării audienţei din ziua precedentă (Day After Recall).

 

 

Sursa: Mediafax

18
/04
/24

Cea de-a XII-a ediție a Săptămânii Haferland, cel mai îndrăgit festival cultural și etnologic al sașilor din Transilvania și din diaspora, va avea loc în perioada 8-11 august 2024 sub înaltul patronaj al Alteței Sale Serenissime Prințul Philipp von und zu Liechtenstein și sub auspiciile Familiei Regale a României. Este pentru prima oară când Familia Regală a României acordă în mod oficial susținere organizării acestui eveniment cultural.

17
/04
/24

După succesul recitalurilor din Iaşi, Suceava, Botoşani şi Neamţ, elevii bucureșteni vor avea ocazia întâlnirii directe cu muzica clasică interpretată de violonistul de talie internaţională Răzvan Stoica. Împreună cu vioara Stradivarius ex-Ernst din 1729 și acompaniat de pianista Andreea Stoica, Răzvan va fi prezent la Colegiul Sfântul Sava pe 22 aprilie şi la la Colegiul Național Gheorghe Lazăr, pe 25 aprilie, în cadrul programului „Muzica Inspiră”, inițiat de Fundația Culturală Gaudium Animae.

17
/04
/24

„Experiențele depresiei” de Sidney J. Blatt este o incursiune în lumea uneia dintre cele mai răspândite boli ale epocii noastre și oferă diverse perspective asupra diferitelor chipuri ale depresiei.

12
/04
/24

Asociația Interact Projects (Proiecte Interactive), în calitate de beneficiar, anunță începerea implementării proiectului Venus iese din retrograd, proiect co-finanțat de Administrația Fondului Cultural Național (AFCN).

12
/04
/24

„Guvernul Copiilor 2”, filmul vizionar regizat de Ioana Mischie, vine în cinematografe din 26 aprilie și prezintă publicului o lume imaginată de copiii români, cu vârste cuprinse între 7 și 12 ani, din diverse categorii sociale, care au fost intervievați cu privire la societatea ideală pe care ar clădi-o dacă ar deveni lideri.

12
/04
/24

Timpul aleargă pe lângă noi și ne impune ritmul. Presiunea este permanentă și de multe feluri. Pentru o femeie timpul curge altfel? Ceasul aleargă cu o altă viteză? Cât timp mai avem la 30 de ani?