„Touch Me Not”, de Adina Pintilie, în competiția pentru Ursul de Aur
https://www.ziarulmetropolis.ro/touch-me-not-nu-ma-atinge-ma-de-adina-pintilie-in-competitia-pentru-ursul-de-aur/

Lungmetrajul „Touch Me Not/ Nu mă atinge-mă” al Adinei Pintilie a fost selectat în competiţia Festivalului de Film de la Berlin, care va avea loc în perioada 15 – 25 februarie. Cu Tomas Lemarquis şi Laura Benson în distribuţie şi produs de Manekino Film, „Nu mă atinge-mă/ Touch Me Not” marchează debutul în lungmetraj al regizoarei Adrina Pintilie, care semnează şi scenariul.

Un articol de |15 ianuarie 2018

Producătorii filmului sunt: Bianca Oana, Philippe Avril și Adina Pintilie.
Co-producători: Rohfilm Productions (Germania), PINK (Cehia), Agitprop (Bulgaria), Les Films de
l’Etranger (Franța).

„Touch Me Not” este o co-producție România-Germania-Cehia- Bulgaria-Franța, cu sprijinul Centrului Național al Cinematografiei, Eurimages, Mitteldeutsche Medienförderung, Torinofilmlab, Fondul Cinematografic Ceh, Centrul Național Bulgar de Film, Eurométropole de Strasbourg, MEDIA Creative Europe, Sensiblu, Christian Tour, în colaborare cu The Post Republic, cu participarea HBO România și a Televiziunii Române, prin asociere cu Hi Fi Productions – Laura Georgescu-Baron, și cu sprijinul ICR și a Uniunii Cineaștilor din România.

„Touch Me Not”, scris de Adina Pintilie, este o investigaţie asupra dorinţei cronice a omului de atingere, de contact, în diversele sale faţete. O femeie şi doi bărbaţi, în căutarea intimităţii. Singurătăţile lor se întâlnesc din întâmplare sau nu, într-o încercare deznădăjduită de a avea contact.

Adina Pintilie

Filmul este o încercare de a descoperi straturile intimităţii. Intimitatea este plină de pericole. Reversul dragostei poate fi ura, agresivitatea, neînţelegerea. Toate sunt părţi ale aceleiaşi complexe realităţi. (Adina Pintilie, la Venice Film Market 2016)

Născută pe 12 ianuarie 1980, Adina Pintilie este regizor şi scenarist. A absolvit Universitatea Naţională de Artă Teatrală şi Cinematografică Bucureşti, secţia Regie Film, în 2008.

Organizatorii festivalului de la Berlin au anunţat astăzi (luni) zece lungmetraje de ficţiune şi documentare selectate în competiţia oficială, dar şi două documentare şi o ficţiune, în programul Berlinale Special.

Celalte nouă producţii vin din ţări precum Franţa, Germania, Paraguay, Iran şi Statele Unite. Filmul Adinei Pintilie va avea premiera mondială la cea de-a 68-a ediţie a Berlinalei.

La jumătatea lunii decembrie, alte şapte producţii au fost anunţate pentru competiţie, între care filme semnate de Gus Van Sant şi Benoit Jacquot.

Lungmetrajul animat „Isle of Dogs”, semnat de Wes Anderson va deschide festivalul, pe 15 februarie. Este pentru a doua oară când un film al lui Anderson deschide Berlinala, după „The Grand Budapest Hotel”, în 2012.

Regizorul german Tom Tykwer, cunoscut pentru pelicule ca „Run Lola Run” şi „Cloud Atlas”, va fi preşedintele juriului celei de-a 68-a ediţii a Festivalului de Film de la Berlin.

Foto: Touch Me Not – facebook

01
/10
/21

BFFF 2021 a inclus o secţiune competiţională internaţională, la care s-au înscris peste 100 de scurtmetraje de modă, oferind patru premii. Câștigătorii au fost selectați de un juriu format din profesioniști din film, advertising și modă de pe scena locală și cea internaţională: Grigor Devejiev - Creative Director Jam Project, Marley Hansen - curator Nowness, Marcin Kempski - fotograf de modă londonez, Sandra Bold - Global Creative Director Publicis și Ina Borcea - fashion editor Harpers Bazaar.

30
/09
/21

Spectacolul continuă, acțiunea escaladează și toată sala vibrează pentru cel mai așteptat film din ultima perioadă, super producția 'Nu e vreme de murit' ajunge în avanpremieră pe marile ecrane din 30 septembrie la Cineplexx Băneasa, Titan, Sibiu, Satu-Mare și Târgu-Mureș.

29
/09
/21

CRONICĂ DE FILM Pentru un film de debut al unui regizor de teatru care nu a mai făcut până acum cinema, „Câmp de maci” (2020), de Eugen Jebeleanu, are o rigoare estetică neaşteptată, dar şi o lipsă de încrâncenare demnă de salutat.

28
/09
/21

CRONICĂ DE FILM „Crai nou” (2021), debutul Alinei Grigore, recent câştigător la Festivalul de la San Sebastian, aduce un aer proaspăt în cinematografia română.

28
/09
/21

THE FRENCH DISPATCH, LAND, QUO VADIS, AIDA?, scurtmetraje românești și internaționale, cele mai apreciate filme românești ale momentului si filmele premiate la Festival se văd în cadrul Retrospectivei ANONIMUL 2021 la ARCUB, Cinema Elvire Popesco și Terasa Institutului Francez între 28 septembrie și 3 octombrie.

27
/09
/21

În ultima săptămână din septembrie, „Cinema sub clar de lună“ aduce pe ecranul din Grădina Muzeului Național al Literaturii Române două dintre cele mai noi filme românești, Câmp de maci și documentarul Spioni de ocazie, alături de producții străine care au avut un parcurs spectaculos: Night of the Kings, aflat pe lista scurtă la premiile Oscar, și Apples, co-produs de Cate Blanchett și propus anul trecut de Grecia la Oscarul pentru Cel mai bun film internațional.

27
/09
/21

Frumoasa și bestia întâlnește viitorul tehnologiei în Belle, producția-fenomen semnată de regizorul japonez Mamoru Hosoda, care va deschide cea de-a 16-a ediție Animest. Prezentat în premieră internațională la Cannes, anime-ul Sci-Fi în care o adolescentă devine cea mai bună versiune a sa într-un univers paralel, creat în mediul virtual, se va vedea pentru prima dată pe marele ecran din România vineri, pe 8 octombrie, de la orele 18:30 și 21:30, la Cinema Elvire Popesco. Filmul va putea fi urmărit în curând în cinematografele din întreaga țară, distribuit de Bad Unicorn.

27
/09
/21

OPINIE Subfinanţat de nişte autorităţi nepăsătoare, fără cinematografe care să îi fie dedicate şi cu un public larg pus mai degrabă pe miştouri, filmul românesc de autor face performanţă an de an la cel mai înalt nivel. Iar 2021 o dovedeşte din plin. Este unul din paradoxurile româneşti.

24
/09
/21

Festivalul KINOdiseea aduce pe marele ecran filme despre protejarea mediului, relațiile dintre copii și părinți, curaj și empatie, la Cinema Gloria și Cinema Eforie.