Trei idei despre „The Sisters Brothers” ★★★★
https://www.ziarulmetropolis.ro/trei-idei-despre-the-sister-brothers-%e2%98%85%e2%98%85%e2%98%85%e2%98%85/

CRONICĂ DE FILM Turnat în bună măsură în România şi premiat pentru regie la Veneţia, „The Sisters Brothers” (2018) surprinde cel mai mult prin seriozitatea cu care francezul Jacques Audiard îşi asumă genul western şi prin modul în care comicul se transformă treptat în tragic.

Un articol de Ionuţ Mareş|24 aprilie 2019

Premisele erau ciudate: un celebru regizor francez, Jacques Audiard, multipremiat la Cannes cu filmele sale (inclusiv cu un Palme d`Or pentru un lungmetraj modest, „Dheepan”), face un western cu decor de secol 19, turnat în mare parte în România și cu staruri ca John C. Reilly, Joaquin Phoenix și Jake Gyllenhaal pe afiș.

Ce putea să iasă din asta?

Rezultatul este, totuși, surprinzător: „The Sisters Brothers”, premiat pentru regie la Veneția anul trecut, este un western reușit, iar vizionarea sa pe un ecran mare de cinema poate stimula o reală plăcere cinefilă.

Am încercat să(-mi) explic de ce.

1.Western-ul tradițional nu mai e la modă de ceva timp. Iar atunci când un regizor încearcă, totuși, genul, iese de cele mai multe ori un film postmodern, autoreflexiv, în cheie comică, de obicei cu umor negru, hâtru (de exemplu, ultima năzbâtie a fraților Coen, „The Ballad of Buster Scruggs”). Cu un scenariu bazat pe romanul istoric „The Sister Brothers”, de Patrick de Witt, Audiard ia genul cât se poate de în serios, dar cu o deferență reținută – de la teme și personaje și până scenografie și atenția pe care o acordă peisajului. Trece convenția prin meșteșugul său de regizor experimentat în filmul de gen.

2.Deși sunt construite să reprezinte temperamente cât mai diferite, personajele ies din tipare: au suficientă profunzime și destule nuanțe pentru a fi credibile, iar cei trei actori-vedetă, John C. Reilly, Joaquin Phoenix și Jake Gyllenhaal, cărora li se adaugă Riz Ahmed, sunt extrem de convingători, păstrându-și în același timp stilul și tipul de personaj cu care ne-au obișnuit, trecute însă acum prin filtrul western-ului.

3.O bună parte din film, comicul este dominant. Însă nu este un comic facil, rezultat al vreunei parodii. E un comic care vine din subtilitatea relației dintre excentricii frați jucați de John C. Reilly și Joaquin Phoenix și care nu e scăpat în niciun moment de sub control. Însă pe măsura ce aventura lor avansează, comicul lasă locul unui tragism temperat, astfel că filmul se încheie pe un surprinzător ton melancolic.

„The Sisters Brothers” („Frații Sisters”) a intrat în cinematografe la 19 aprilie, fiind distribuit de Voodoo Films.

04
/06
/19

CRONICĂ DE FILM Proiectat în premieră în România la TIFF, „Durere şi glorie”, noul film al spaniolului Pedro Almodovar, este opera unui regizor care nu mai trebuie să demonstreze nimic. Un film senin, despre cum amintirea copilăriei, a tinereţii şi a primelor pulsiuni devine sursă de creaţie şi antidot la depresie.

04
/06
/19

La fel ca și la ediția precedentă a Festivalului Internaţional de Film Transilvania, cititorii Ziarului Metropolis vor putea vedea, prin ochii prietenului nostru Cinesseur, și o fațetă mai puțin vizibilă a Festivalului (31 mai - 2 iunie 2019)

01
/06
/19

CRONICĂ DE FILM Prezentat în premieră mondială în deschiderea TIFF, „Parking”, filmat în Spania și inspirat din romanul „Apropierea” al lui Marin Mălaicu-Hondrari, este o poveste de dragoste asumat melodramatică și probabil cel mai așezat film al regizorului Tudor Giurgiu.

31
/05
/19

Filmul AREST semnat de Andrei Cohn va avea premiera internațională în cadrul celei de-a 54-a ediții a Festivalului Internațional de Film de la Karlovy Vary – East of the West Competition. Festivalul de film care are loc în Cehia se desfășoară anul acesta între 28 iunie - 6 iulie și este unul dintre cele mai importante festivaluri de cinema din Europa.

30
/05
/19

Cinci producții cu perspective provocatoare asupra relației dintre om și natură concurează în acest an pentru Marele Premiu al Festivalului Pelicam: The Human Element / Elementul uman (SUA, 2018), When Lambs Become Lions / Când mieii se transformă în lei (SUA, Kenya, 2018), Eating Animals / Mâncăm animale (SUA, 2018), Anote’s Ark / Arca lui Anote (Canada, 2018) și Welcome to Sodom / Bun venit în Sodoma (Austria, 2018).

30
/05
/19

Directorul de imagine Vivi Drăgan Vasile și scenograful Cristian Niculescu, doi dintre cei mai importanți oameni din cinematografia română, vor avea parte de un focus cu trei filme la care au lucrat împreună, la cea de-a 15-a ediție a Festivalului Internațional de Film București (BIFF)

30
/05
/19

LIM | Less is More, platforma europeană de dezvoltare a filmelor cu buget limitat, organizată prin susținerea Creative Europe – Programul MEDIA al Uniunii Europene, va ajunge, pentru a treia oară consecutiv, la Cluj-Napoca, în cadrul ediției cu numărul 18 a Festivalului Internațional de Film Transilvania (TIFF), partener al platformei.

30
/05
/19

În perioada 30 mai - 2 iunie, telespectatorii vor putea urmări la TVR 1 o serie de filme, reportaje şi documentare despre personalitatea Sanctităţii Sale, despre papalitate şi conducătorii bisericii catolice, despre viaţa celor şapte episcopi greco-catolici în timpul persecuţiei comuniste.

28
/05
/19

PREVIEW Zece zile de proiecții și 170-180 de filme de lungmetraj pot speria chiar și un cinefil exersat, prin multitudinea de opțiuni. Așa că am gândit un scurt ghid de orientare, axat pe cele mai atractive filme noi, pentru cea de-a 18-a ediție a TIFF, care va începe vineri la Cluj-Napoca.

Pagina 40 din 275« Prima...102030...3839404142...506070...Ultima »