Trei idei despre „The Sisters Brothers” ★★★★
https://www.ziarulmetropolis.ro/trei-idei-despre-the-sister-brothers-%e2%98%85%e2%98%85%e2%98%85%e2%98%85/

CRONICĂ DE FILM Turnat în bună măsură în România şi premiat pentru regie la Veneţia, „The Sisters Brothers” (2018) surprinde cel mai mult prin seriozitatea cu care francezul Jacques Audiard îşi asumă genul western şi prin modul în care comicul se transformă treptat în tragic.

Un articol de Ionuţ Mareş|24 aprilie 2019

Premisele erau ciudate: un celebru regizor francez, Jacques Audiard, multipremiat la Cannes cu filmele sale (inclusiv cu un Palme d`Or pentru un lungmetraj modest, „Dheepan”), face un western cu decor de secol 19, turnat în mare parte în România și cu staruri ca John C. Reilly, Joaquin Phoenix și Jake Gyllenhaal pe afiș.

Ce putea să iasă din asta?

Rezultatul este, totuși, surprinzător: „The Sisters Brothers”, premiat pentru regie la Veneția anul trecut, este un western reușit, iar vizionarea sa pe un ecran mare de cinema poate stimula o reală plăcere cinefilă.

Am încercat să(-mi) explic de ce.

1.Western-ul tradițional nu mai e la modă de ceva timp. Iar atunci când un regizor încearcă, totuși, genul, iese de cele mai multe ori un film postmodern, autoreflexiv, în cheie comică, de obicei cu umor negru, hâtru (de exemplu, ultima năzbâtie a fraților Coen, „The Ballad of Buster Scruggs”). Cu un scenariu bazat pe romanul istoric „The Sister Brothers”, de Patrick de Witt, Audiard ia genul cât se poate de în serios, dar cu o deferență reținută – de la teme și personaje și până scenografie și atenția pe care o acordă peisajului. Trece convenția prin meșteșugul său de regizor experimentat în filmul de gen.

2.Deși sunt construite să reprezinte temperamente cât mai diferite, personajele ies din tipare: au suficientă profunzime și destule nuanțe pentru a fi credibile, iar cei trei actori-vedetă, John C. Reilly, Joaquin Phoenix și Jake Gyllenhaal, cărora li se adaugă Riz Ahmed, sunt extrem de convingători, păstrându-și în același timp stilul și tipul de personaj cu care ne-au obișnuit, trecute însă acum prin filtrul western-ului.

3.O bună parte din film, comicul este dominant. Însă nu este un comic facil, rezultat al vreunei parodii. E un comic care vine din subtilitatea relației dintre excentricii frați jucați de John C. Reilly și Joaquin Phoenix și care nu e scăpat în niciun moment de sub control. Însă pe măsura ce aventura lor avansează, comicul lasă locul unui tragism temperat, astfel că filmul se încheie pe un surprinzător ton melancolic.

„The Sisters Brothers” („Frații Sisters”) a intrat în cinematografe la 19 aprilie, fiind distribuit de Voodoo Films.

14
/11
/23

Documentarul-portret „𝑫𝒆 𝒄𝒆 𝒎𝒂̆ 𝒄𝒉𝒆𝒂𝒎𝒂̆ 𝑵𝒐𝒓𝒂, 𝒄𝒂̂𝒏𝒅 𝒄𝒆𝒓𝒖𝒍 𝒎𝒆𝒖 𝒆 𝒔𝒆𝒏𝒊𝒏” (regie: Carla-Maria Teaha), care o aduce în prim-plan pe una dintre cele mai iubite scriitoare din România, se vede, începând de astăzi, în cinematografele din România, distribuit de Bad Unicorn.

13
/11
/23

CRONICĂ DE FILM Aflată la debutul în regie, Carla Teaha propune “De ce mă cheamă Nora, când cerul meu e senin” (2023), un documentar portret, plin de deferenţă, despre o scriitoare îndrăgită şi nonconformistă, Nora Iuga. Din 17 noiembrie, în cinematografe.

13
/11
/23

Bucharest Best Comedy Film Festival și-a ales filmul câștigător dintre cele 10 participante în competiție. Marele câștigător este o comedie venită direct din Peru pe marile ecrane din România. Surori vitrege a fost ales în unanimitate de către juriul festivalului, cucerind imediat și publicul participant la Gala de închidere, când a fost anunțat drept marele câștigător.

01
/11
/23

În noiembrie, HBO Max vine cu filme și seriale proaspete, noi episoade și sezoane ale unor producții de succes, dar și cu documentare care promit să nu dezamăgească.