Trei nominalizări pentru Teatrul Metropolis, la Premiile UNITER 2017
https://www.ziarulmetropolis.ro/trei-nominalizari-pentru-teatrul-metropolis-la-premiile-uniter-2017/

UNITER a anunţat astăzi nominalizările pentru cea de-a XXV-a ediţie a Galei Premiilor UNITER, care se va desfăşura pe 8 mai, la Teatrul „Mihai Eminescu” din Timişoara. Teatrul Metropolis obţine în acest an trei nominalizări.

Un articol de Liliana Matei|21 februarie 2017

Printre nominalizații la Premiile UNITER, îl regăsim la categoria Cel mai bun actor în rol principal pe tânărul Andrei Huțuleac, pentru rolul Wolfgang Amadeus Mozart, compozitor din spectacolul Amadeus, la Teatrul Metropolis. La numai 26 de ani, actorul i-a cucerit pe membrii juriului de nominalizări, alcătuit din criticii de teatru Monica Andronescu, Alice Georgescu şi Mircea Morariu, cu rolul protagonistului din spectacolul montat de Victor Ioan Frunză. La rândul său, regizorul este nominalizat la categoria Cea mai bună regie, iar Amadeus a fost, de asemenea, nominalizat pentru Cel mai bun spectacol.

Amadeus e o reconstituire de epocă și modalitatea de reprezentare este inspirată din estetica teatrului liric. Am imaginat o scenă cu scenotehnică antică, veche, și atunci toate solicitările textului, faptul că oamenii îmbătrânesc sau întineresc, capătă valoare tocmai datorită acestei convenții a teatrului liric, unde machiajul este ceva mai violent, unde există schimbări cu picturi trompe l’œil, ceea ce dă o dinamică bună și ne ajută să spunem povestea. Acest baroc al epocii constituie un element de atracție, avem acele peruci enorme specifice rococo-ului, crinolinele foarte mari, totul, până și încălțămintea a fost reprodusă”, spunea în toamna anului trecut Victor Ioan Frunză, într-un interviu pentru Ziarul Metropolis, despre spectacolul care primește, iată, trei nominalizări la Premiile UNITER.

Despre rolul din Amadeus, actorul Andrei Huțuleac afirma: „A însemnat într-adevăr ceva mai mult decât alte roluri, dar vreau să subliniez ceva ce mi-am subliniat și mie în timpul lucrului: că în spectacolul „Amadeus” noi reprezentăm o ficțiune. Situația din viața reală nu a fost așa. Prin acest spectacol s-a așezat foarte tare în mine ideea că e foarte importantă ficțiunea. De-asta am o problemă cu cei care propovăduiesc căutarea adevărului prin teatru sau prin artă. Viața e altceva. Viața e cu totul diferită de ce se întâmplă în povestea aia. Am avut tentația să încerc să fiu foarte specific în reprezentare și mi-am dat seama că nu are sens, pentru că eu reprezint o ficțiune, eu nu-l reprezint pe Mozart și nici nu mă preocupă să fie Mozart”. (interviu Ziarul Metropolis, octombrie 2016).

Și tot în toamna anului trecut, Monica Andronescu scria în cronica sa la Amadeus, publicată pe Yorick.ro: „Așadar, stagiunea 2016-2017 a Teatrului Metropolis s-a deschis cu Amadeus, la Sala Amfiteatru – spectacolul face parte dintr-un binom gândit de Victor Ioan Frunză, alături de O scrisoare pierdută, care a avut premiera tot în acest început de septembrie. La trei luni de la dispariția dramaturgului Peter Shaffer – pe 6 iunie –, montarea de la Metropolis împlinește un proiect sau un vis mai vechi de-al lui Victor Ioan Frunză, început în urmă cu mulți ani la Timișoara. Iar propunerea lui este, la aproape patruzeci de ani de la momentul când piesa a fost scrisă și jucată pentru prima dată la Royal National Theatre, extrem de… contemporană”.

Printre nominalizații din acest an, le regăsim, la categoria Cea mai bună actriță în rol secundar, pe Antoaneta Zaharia (pentru rolul Ecaterina din Soldatul de ciocolată la Teatrul Odeon Bucureşti), Ana Bianca Popescu (pentru rolul Luka din Soldatul de ciocolată la Teatrul Odeon Bucureşti) și Ana Ciontea (pentru rolul Koróbocika, Nastasía Petróvna din Suflete moarte la Teatrul de Comedie Bucureşti). Pentru Cel mai bun actor în rol secundar vor concura Gheorghe Visu (pentru rolul Nozdrióv din Suflete moarte la Teatrul de Comedie Bucureşti), Miklós Bács (pentru rolul Satin din În adâncuri la Teatrul Maghiar de Stat Cluj) și Conrad Mericoffer (pentru rolul Sergius din Soldatul de ciocolată la Teatrul Odeon Bucureşti).

La categoria Cea mi bună actriță în rol principal, se află pe lista de nominalizări tânăra Alina Petrică (pentru rolul titular din Aglaja la Centrul „Nicolae Bălcescu” Bucureşti), Ana Ularu (pentru rolul A din O intervenţie la Teatrul ACT Bucureşti) și Mihaela Trofimov (pentru rolul titular din Molly Sweeney la Teatrul UNTEATRU Bucureşti).

La Cel mai bun actor în rol principal, pe lângă Andrei Huţuleac, un alt tânăr actor ar putea lua trofeul. Ciprian Nicula este nominalizat pentru rolul Christopher din O întâmplare ciudată cu un câine la miezul nopţii (la Teatrul Naţional „I.L.Caragiale” din Bucureşti). Cel de-al treilea pe listă este Richard Bovnoczki pentru rolul Ciki din spectacolul No man’s land, de la Teatrului Naţional „I.L.Caragiale” din Bucureşti.

Regizorii care își dispută trofeul pentru Cea mai bună regie sunt: Yuri Kordonsky (pentru regia spectacolului În adâncuri la Teatrul Maghiar de Stat Cluj), Victor Ioan Frunză (pentru regia spectacolului Amadeus la Teatrul Metropolis Bucureşti) și Bobi Pricop (pentru regia spectacolului O întâmplare ciudată cu un câine la miezul nopţii la Teatrul Naţional „I.L.Caragiale” din Bucureşti).

Iar Cel mai bun spectacol din acest an ar putea fi Amadeus (direcţia de scenă Victor Ioan Frunză la Teatrul Metropolis Bucureşti), Artists Talk (un spectacol de Gianina Cărbunariu, la ARCUB) sau PASĂREA RETRO se loveşte de bloc şi cade pe asfaltul fierbinte (scenariul şi regia Radu Afrim, la Teatrul Naţional Târgu-Mureş – Compania „Tompa Miklós”).

Vedeți celelalte nominalizări pe www.uniter.ro.

Printre nominalizații la Premiile UNITER, îl regăsim la categoria Cel mai bun actor în rol principal pe tânărul Andrei Huțuleac, pentru rolul Wolfgang Amadeus Mozart, compozitor din spectacolul Amadeus, la Teatrul Metropolis.

Foto: Adriana Grand (spectacolul „Amadeus”, la Teatrul Metropolis București)

10
/08
/22

INTERVIU De la Slătioara Olteniei de sub munte, unde locuiește de câțiva ani și unde organizează vară de vară tabere de creație literară, scriitorul și editorul Marius Chivu a răspuns întrebărilor noastre despre proză scurtă, poezie și jurnale de călătorie. Punctul de pornire îl reprezintă antologia „KIWI, 2022. Granițe”, apărută la Editura Polirom.

09
/08
/22

Vertigo Dance Company. Anul acesta, compania israeliană de dans Vertigo Dance Company aniversează 30 de ani. Trei decenii de când coregrafii Noa Wertheim și Adi Sha’al au dansat primul lor duet, care se numea "Vertigo" numele viitoarei companii înființate la Ierusalim.

09
/08
/22

Documentarul „Mariupolis 2”, realizat de Mantas Kvedaravičius, a fost proiectat luni seară, în premieră în România, în deschiderea celei de-a 19-a ediții a Festivalului Internațional de Film Independent ANONIMUL, în prezența a mai mult de 3 000 de spectatori.

09
/08
/22

La împlinirea a 150 de ani de la nașterea primului academician provenit din rândul artiștilor plastici, Muzeul de Istorie „Teodor Cincu” din Tecuci și Asociatia Pro Valores, organizează prima ediție a Concursului Internațional de arte plastice „Gheorghe Petrașcu”.

08
/08
/22

Prezentat la Cannes în secțiunea „Cinema for the Climate”, „Cruciada copiilor / La Croisade”, noul film al lui Louis Garrel, distribuit de Independența Film în cinematografe din 12 august, vorbește cu umor despre una dintre cele mai importante probleme cu care ne confruntăm: schimbările climatice și lumea pe care o lăsăm generațiilor următoare.

08
/08
/22

„Prin pădure cu Maia” este un spectacol performativ cu Maia Morgenstern, parte din proiectul Lost Interferences ce poate fi văzut la unteatru open-air, în Grădina Casei Universitarilor, pe 16, 17 și 18 august, începând cu ora 20:00.

07
/08
/22

Fix acum 100 de ani, pe 5 august 1922, se năştea Marin Preda. Pentru a marca acest centenar, vă propunem un text despre cele două filme "Moromeţii", realizate de Stere Gulea la o distanţă de peste 30 de ani.

05
/08
/22

Asistența umanitară are și ea nevoie de suport. De mai bine de 5 luni de la cea mai mare mobilizare a societății civile din România postdecembristă, 29 de organizații non guvernamentale formează nucleul unei intervenții colective ce acordă sprijin integrat celor care fug din calea războiului, majoritatea femei și copii.

05
/08
/22

Când David Leitch („Deadpool 2”, „Atomic Blonde”, „John Wick”, „Hobbs and Shaw”) anunță că urmează să regizeze un nou lungmetraj, e musai să-ți cumperi bilete la cinema. Dependent de adrenalina eliberată de către filmele sale în cinefili, Leitch este și actor, cascador, scenarist, producător, un miliardar pasionat de arte marțiale care știe să folosească în cea mai recentă creație a sa un cocktail bine dozat de poveste, acțiune, efecte speciale, personaje.