Trei nominalizări pentru Teatrul Metropolis, la Premiile UNITER 2017
https://www.ziarulmetropolis.ro/trei-nominalizari-pentru-teatrul-metropolis-la-premiile-uniter-2017/

UNITER a anunţat astăzi nominalizările pentru cea de-a XXV-a ediţie a Galei Premiilor UNITER, care se va desfăşura pe 8 mai, la Teatrul „Mihai Eminescu” din Timişoara. Teatrul Metropolis obţine în acest an trei nominalizări.

Un articol de Liliana Matei|21 februarie 2017

Printre nominalizații la Premiile UNITER, îl regăsim la categoria Cel mai bun actor în rol principal pe tânărul Andrei Huțuleac, pentru rolul Wolfgang Amadeus Mozart, compozitor din spectacolul Amadeus, la Teatrul Metropolis. La numai 26 de ani, actorul i-a cucerit pe membrii juriului de nominalizări, alcătuit din criticii de teatru Monica Andronescu, Alice Georgescu şi Mircea Morariu, cu rolul protagonistului din spectacolul montat de Victor Ioan Frunză. La rândul său, regizorul este nominalizat la categoria Cea mai bună regie, iar Amadeus a fost, de asemenea, nominalizat pentru Cel mai bun spectacol.

Amadeus e o reconstituire de epocă și modalitatea de reprezentare este inspirată din estetica teatrului liric. Am imaginat o scenă cu scenotehnică antică, veche, și atunci toate solicitările textului, faptul că oamenii îmbătrânesc sau întineresc, capătă valoare tocmai datorită acestei convenții a teatrului liric, unde machiajul este ceva mai violent, unde există schimbări cu picturi trompe l’œil, ceea ce dă o dinamică bună și ne ajută să spunem povestea. Acest baroc al epocii constituie un element de atracție, avem acele peruci enorme specifice rococo-ului, crinolinele foarte mari, totul, până și încălțămintea a fost reprodusă”, spunea în toamna anului trecut Victor Ioan Frunză, într-un interviu pentru Ziarul Metropolis, despre spectacolul care primește, iată, trei nominalizări la Premiile UNITER.

Despre rolul din Amadeus, actorul Andrei Huțuleac afirma: „A însemnat într-adevăr ceva mai mult decât alte roluri, dar vreau să subliniez ceva ce mi-am subliniat și mie în timpul lucrului: că în spectacolul „Amadeus” noi reprezentăm o ficțiune. Situația din viața reală nu a fost așa. Prin acest spectacol s-a așezat foarte tare în mine ideea că e foarte importantă ficțiunea. De-asta am o problemă cu cei care propovăduiesc căutarea adevărului prin teatru sau prin artă. Viața e altceva. Viața e cu totul diferită de ce se întâmplă în povestea aia. Am avut tentația să încerc să fiu foarte specific în reprezentare și mi-am dat seama că nu are sens, pentru că eu reprezint o ficțiune, eu nu-l reprezint pe Mozart și nici nu mă preocupă să fie Mozart”. (interviu Ziarul Metropolis, octombrie 2016).

Și tot în toamna anului trecut, Monica Andronescu scria în cronica sa la Amadeus, publicată pe Yorick.ro: „Așadar, stagiunea 2016-2017 a Teatrului Metropolis s-a deschis cu Amadeus, la Sala Amfiteatru – spectacolul face parte dintr-un binom gândit de Victor Ioan Frunză, alături de O scrisoare pierdută, care a avut premiera tot în acest început de septembrie. La trei luni de la dispariția dramaturgului Peter Shaffer – pe 6 iunie –, montarea de la Metropolis împlinește un proiect sau un vis mai vechi de-al lui Victor Ioan Frunză, început în urmă cu mulți ani la Timișoara. Iar propunerea lui este, la aproape patruzeci de ani de la momentul când piesa a fost scrisă și jucată pentru prima dată la Royal National Theatre, extrem de… contemporană”.

Printre nominalizații din acest an, le regăsim, la categoria Cea mai bună actriță în rol secundar, pe Antoaneta Zaharia (pentru rolul Ecaterina din Soldatul de ciocolată la Teatrul Odeon Bucureşti), Ana Bianca Popescu (pentru rolul Luka din Soldatul de ciocolată la Teatrul Odeon Bucureşti) și Ana Ciontea (pentru rolul Koróbocika, Nastasía Petróvna din Suflete moarte la Teatrul de Comedie Bucureşti). Pentru Cel mai bun actor în rol secundar vor concura Gheorghe Visu (pentru rolul Nozdrióv din Suflete moarte la Teatrul de Comedie Bucureşti), Miklós Bács (pentru rolul Satin din În adâncuri la Teatrul Maghiar de Stat Cluj) și Conrad Mericoffer (pentru rolul Sergius din Soldatul de ciocolată la Teatrul Odeon Bucureşti).

La categoria Cea mi bună actriță în rol principal, se află pe lista de nominalizări tânăra Alina Petrică (pentru rolul titular din Aglaja la Centrul „Nicolae Bălcescu” Bucureşti), Ana Ularu (pentru rolul A din O intervenţie la Teatrul ACT Bucureşti) și Mihaela Trofimov (pentru rolul titular din Molly Sweeney la Teatrul UNTEATRU Bucureşti).

La Cel mai bun actor în rol principal, pe lângă Andrei Huţuleac, un alt tânăr actor ar putea lua trofeul. Ciprian Nicula este nominalizat pentru rolul Christopher din O întâmplare ciudată cu un câine la miezul nopţii (la Teatrul Naţional „I.L.Caragiale” din Bucureşti). Cel de-al treilea pe listă este Richard Bovnoczki pentru rolul Ciki din spectacolul No man’s land, de la Teatrului Naţional „I.L.Caragiale” din Bucureşti.

Regizorii care își dispută trofeul pentru Cea mai bună regie sunt: Yuri Kordonsky (pentru regia spectacolului În adâncuri la Teatrul Maghiar de Stat Cluj), Victor Ioan Frunză (pentru regia spectacolului Amadeus la Teatrul Metropolis Bucureşti) și Bobi Pricop (pentru regia spectacolului O întâmplare ciudată cu un câine la miezul nopţii la Teatrul Naţional „I.L.Caragiale” din Bucureşti).

Iar Cel mai bun spectacol din acest an ar putea fi Amadeus (direcţia de scenă Victor Ioan Frunză la Teatrul Metropolis Bucureşti), Artists Talk (un spectacol de Gianina Cărbunariu, la ARCUB) sau PASĂREA RETRO se loveşte de bloc şi cade pe asfaltul fierbinte (scenariul şi regia Radu Afrim, la Teatrul Naţional Târgu-Mureş – Compania „Tompa Miklós”).

Vedeți celelalte nominalizări pe www.uniter.ro.

Printre nominalizații la Premiile UNITER, îl regăsim la categoria Cel mai bun actor în rol principal pe tânărul Andrei Huțuleac, pentru rolul Wolfgang Amadeus Mozart, compozitor din spectacolul Amadeus, la Teatrul Metropolis.

Foto: Adriana Grand (spectacolul „Amadeus”, la Teatrul Metropolis București)

01
/04
/20

Astăzi, 1 aprilie 2020, Teatrul EXCELSIOR împlinește 30 de ani de existență și de activitate dedicată publicului tânăr. Au trecut trei decenii de când fondatorul său, Ion Lucian, punea piatra de temelie a unui vis care, la începutul anilor '90, părea aproape himeric – acela de a construi un teatru pentru tineri.

01
/04
/20

În conformitate cu măsurile care decurg din aplicarea Decretului nr. 195/2020 privind instituirea stării de urgență pe teritoriul României, sunt suspendate  toate spectacolele, manifestările publice și celelalte activități desfășurate în incinta Teatrului Național I.L.Caragiale București  pe toată perioada existenței stării de urgență. 

31
/03
/20

Teatrul Bulandra continuă seria difuzărilor online – pe pe pagina oficială de facebook și pe site-urile www.bulandra.ro, www.smartradio.ro – cu trei spectacole care au rămas în memoria spectatorilor prin interpretări de excepție și puneri în scenă revoluționare.

31
/03
/20

„Eu am fost Toma. Un băiețel de nici trei ani, cu vise mari și cu o familie minunată. M-am luptat cu o boală nemiloasă, dar nu am învins.

31
/03
/20

Premiile Radio România Cultural, care ar fi trebuit să fie decernate în cadrul unei gale programată inițial să aibă loc pe scena Teatrului Odeon, au fost anunțate, luni, 30 martie 2020, în cadrul unei ediții speciale a emisiunii GPS Cultural.

31
/03
/20

Teatrul National "I.L. Caragiale" informează că, începând de marți, 31 martie 2020, va difuza zilnic câte o conferință (nu două, cum fusese anunțat inițial). Conferința va putea fi urmărită în același interval orar (14.00-18.00), fie de la ora 14.00, fie de la ora 16.00.

30
/03
/20

Ce mai citim în aceste zile? Ziarul Metropolis vă recomandă „Prăbușirea”, de F. Scott Fitzgerald. Publicată de Editura Polirom, în traducerea lui Radu Pavel Gheo, este una dintre cele mai captivante cărți apărute recent în limba română.

30
/03
/20

Centrul Cultural Clujean lansează un proiect național care implică artiștii români în lupta cu pandemia COVID-19. Platforma Artiști Împreună răspunde inițiativei Observatorului Român de Sănătate de a transmite teme și subiecte importante ale zilei către un public cât mai larg.

29
/03
/20

Avea 76 de ani. Și 29 de ani de când devenise creștin prin botez. Luna martie a fost, se pare, una aparte în destinul lui Steinhardt, căci pe 15 martie 1960, în închisoarea de la Jilava, descoperise taina botezului „din apă viermănoasă şi din duh”.

Pagina 30 din 898« Prima...1020...2829303132...405060...Ultima »