Trei spectacole ale Teatrului de Artă București se văd, în toamna aceasta, și pe scena Teatrului Nottara
https://www.ziarulmetropolis.ro/trei-spectacole-ale-teatrului-de-arta-bucuresti-se-vad-in-toamna-aceasta-si-pe-scena-teatrului-nottara/

În lunile octombrie şi noiembrie, Teatrul de Artă Bucureşti prezintă trei dintre cele mai savuroase producţii ale sale, în eleganta sală Horia Lovinescu a Teatrului Nottara, în cadrul proiectului Întâlniri teatrale/NottDependent. Spectacolele au fost selectate dintre cele mai cerute de public, pentru ca un număr cât mai mare de spectatori să se poată bucura de reprezentaţii, în condiţiile păstrării distanţei fizice de siguranţă.

Un articol de Petre Ivan|5 octombrie 2020

Programul cuprinde:

Șase lecții de dans în șase săptămâni de Richard Alfieri – 7 octombrie, ora 19.00

Distribuția: Victoria Cociaș, George Constantinescu

Regia, traducerea, costumele: Lavinia Jemna Oltenau

Coregrafia: Mihai Petre

Spectacolul este realizat cu sprijinul Academiei de Dans Mihai Petre

 

Și veni bărbatul la femeie de Semion Zlotnikov – 28 octombrie, ora 19.00

Distribuția: Mihaela Sîrbu, Lucian Pavel

Traducerea și regia: Bogdan Budeș

Premiul pentru cel mai bun actor și Premiul pentru cea mai bună regie, la Comic 7B – Festival Internațional de Teatru Independent de Comedie

 

Un bărbat și mai multe femei de Leonid Zorin – 26 noiembrie, ora 19.00

Distribuția: Paula Chirilă, George Constantinescu

Premiul pentru cea mai bună actriță și Premiul pentru cel mai bun spectacol, la Comic 7B – Festival Internațional de Teatru Independent de Comedie

«Cu un lung și glorios traseu pe Broadway (dar și pe multe alte scene ale lumii), piesa lui Richard Alfieri, ”Șase lecții de dans în șase săptămâni”, este acel gen rar de comedie care nu se limitează la hohotul de râs răsfirat la suprafața lucrurilor. Zâmbești, chicotești, râzi în cascadă, dar ești scufundat, pe nesimțite, în hățișurile relațiilor interumane, așa cum sunt ele: misterioase, imprevizibile, surprinzătoare. (…) Urmărind tribulațiile personajelor, Victoria Cociaș și George Constantinescu ne oferă două recitaluri actoricești de reală virtuozitate, întruchipând caractere întru totul credibile și, mai presus de asta, cu adevărat atașante. (…) Textul, bine tradus de Lavinia Jemna Oltenau, este presărat cu poante (de bună calitate), temele grele de gândire alternează cu momente de relache, în care cei doi dansează frumos, cu grație, (bravo, coregrafului și antrenorului Mihai Petre!), pe muzică retro, catifelată și mângâietoare. Bravo și lui Romulus Boicu, autorul scenografiei sugestive, un bun punct de sprijin pentru evoluția personajelor. Pe scurt, grăbiți-vă la întâlnirea cu doi actori minunați, care, orchestrați cu mână sigură și sensibilitate de regizorul Lavinia Jemna Oltenau, vă vor spune o poveste care, în mod sigur, vi se va lipi de inimă.» Gabriela Hurezean, Muze și Arme

«O comedie cu două personaje despre dorinţa primordială de a împărţi singuratatea la doi. Un Adam şi o Eva, la vârsta maturităţii… Şi veni bărbatul la femeie, piesa lui Semion Zlotnikov, tradusă excelent de acelaşi Bogdan Budeş, ne pune în faţa unei oglinzi cu lupă în care ne recunoaştem, fiecare după posibilităţi, angoasele, temerile, îndoielile, demonii. Depinde cât eşti de sincer cu tine însuţi. Nici nu-i de mirare că piesa a fost interzisă ani în şir în Rusia. (…) Povestea e veche de când lumea: un el Viktor şi o ea Dina, trecuţi de prima tinereţe sunt cuplaţi printr-un blind date de prieteni comuni bine-intenţionaţi. (…) În rolurile titulare Budeş i-a folosit pe Mihaela Sîrbu şi Lucian Pavel, sesizând, cel mai probabil, chimia fantastică între cei doi actori. Adevărul e că rămâi mut de firescul jocului lor. Aproape că reuşesc să te facă să uiţi că e o convenţie.» Florentina Mușat, Adevărul

În comedia Un bărbat și mai multe femei, «Paula Chirilă și George Constantinescu sunt senzaționali, ca să nu mai spun că Paula Chirilă interpretează superb, într-o oră și jumătate, cel puțin șapte roluri de femei.» Roxana Farca, Lumea Mare

Proiectul Întâlniri teatrale/NottDependent, al Teatrului Nottara, în cadrul căruia sunt găzduite aceste spectacole este un parteneriat inițiat de teatrul-gazdă, menit să reunească, într-un cadru organizat, “forțe creatoare ce s-au afirmat, în ultimii 30 de ani, în mediul independent” (…) și care are ca scop „susținerea creațiilor teatrale valoroase, sprijinul real și promovarea artiștilor independenți într-o perioadă în care cultura pare a fi ignorată/uitată/eludată.” Marinela Țepuș, Director al Teatrului Nottara

BILETE la spectacolele Teatrului de Artă București, programate la Teatrul Nottara, se găsesc în rețelele Eventbook și mySTAGE și la Agenția de bilete a Teatrului Nottara, din bdul Magheru nr. 20. 

Primirea spectatorilor se face începând cu ora 18.15, iar ocuparea locurilor în sală se face în ordinea sosirii.

17
/10
/14

Regizorul Radu Afrim, răsplătit cu mai multe premii UNITER, director artistic al Galei Hop 2014, cel care a creat peste 50 de spectacole de teatru, montează pentru prima oară în cariera sa un spectacol la Teatrul Naţional Radu Stanca Sibiu - Secţia Germană. „Tattoo”, de Igor Bauersima şi Réjane Desvignes, va avea premiera sâmbătă, 25 octombrie.

17
/10
/14

Luni, 20 octombrie 2014, la ora 11.00, în cadrul audițiilor de la Clubul Ramada-Majestic din București (Calea Victoriei nr. 38-40), Teatrul Național Radiofonic vă invită la o Evocare Adrian Pintea, prilej de a-l reasculta în spectacolul „Seducătorul din Sevilla și Oaspetele de piatră” de Tirso de Molina. Intrarea este liberă.

17
/10
/14

Peste 35 de artişti internaţionali vor participa la cea de-a noua ediţie a Festivalului Internaţional de Muzică de Cameră SoNoRo, care se va desfăşura în perioada 31 octombrie - 17 noiembrie, în Bucureşti, Cluj-Napoca şi Iaşi, sub tema "Bridges".

17
/10
/14

55 de ani de virtuozitate, 55 de ani de diversitate şi culoare la 15 instrumente tradiţionale de suflat, de fiecare dată acelaşi nume, DUMITRU ZAMFIRA - maestrul fluierelor ! Duminică, în ziua de 26 a lui Brumar, de Sămedru (Sf. Dumitru), de la ora 17.00, Sala Radio îmbracă straie de sărbătoare.

17
/10
/14

Bucharest Inside the Beltway este o platformă de teatru, care își propune să conecteze scena independentă din Statele Unite ale Americii cu cea din România. Evenimentul de lansare Bucharest inside the Beltway are loc vineri, 17 octombrie 2014, de la ora 20.00, la Carol 53.

16
/10
/14

Stefan Tarara, câştigătorul Concursului Enescu 2014, secţiunea vioară, este invitatul Marinei Constantinescu de vineri, 17 octombrie. Din această toamnă, poveştile culturale depănate în miez de noapte, la Nocturne, pot fi urmărite fiecare vineri, de la ora 24.00, la TVR 1, TVR HD şi TVR+.

16
/10
/14

Regizorul Radu Gabrea este omagiat la New York, în cadrul evenimentului “RADU GABREA Retrospective” organizat cu sprijinul Institutului Cultural Român, New York și în colaborare cu prestigiosul Tribeca Cinemas, în perioada 17 – 19 octombrie.

16
/10
/14

Actrița Bérénice Bejo, nominalizată la Oscar și Globul de Aur pentru rolul din The Artist, este unul dintre invitații speciali ai Les Films de Cannes à Bucarest. Ea va lua parte la premiera filmului The Search, alături de regizorul Michel Hazanavicius, și se va întâlni cu publicul român pe 25 octombrie, de la ora 12.00, la Cinema Elvira Popescu

16
/10
/14

Ajuns la jumătatea itinerariului, turneul naţional „VA PLACE TANGO ” se bucură de un succes extraordinar : după o deschidere specială şi neconvenţională a turneului la Palas Mall Iaşi, în faţa unui public de 1000 de spectatori, au urmat săli pline şi un public entuziast în Râmnicu Vâlcea, Botoşani, Bistriţa, Cluj-Napoca şi Timişoara.

16
/10
/14

Festivalul Sergiu Celibidache nu va mai fi organizat, motivul principal fiind "indiferenţa statului român, atunci când vine vorba de onorarea valorilor României", potrivit lui Serge Ioan Celibidache, care interzice, totodată, folosirea numelui şi a imaginii tatălui său de către instituţiile de stat.

16
/10
/14

Căzut în capcana eficienţei cu orice preţ, fotbalul nostru a început să moară, puţin câte puţin. La orice colţ de stradă strâmbă se găseşte câte un specialist care te întreabă răstit: „Ce doreşti, spectacol sau eficienţă?”. Aş vrea să răspund nuanţat, cu procente, dar deja răbdarea umanităţii a expirat şi mai avem doar variantele DA sau NU.