Treizeci de scurtmetraje internaționale și românești, în competițiile BIDFF 2018
https://www.ziarulmetropolis.ro/treizeci-de-scurtmetraje-internationale-si-romanesti-in-competitiile-bidff-2018/

Treizeci de scurtmetraje internaţionale şi româneşti au fost selectate în competiţiile Bucharest International Dance Film Festival 2018 din peste 300 de producţii înscrise. Competiţia naţională va avea loc pe 7 septembrie, de la ora 21.00, la Deschis Gastrobar, iar cea internaţională, pe 8 septembrie, dela ora 18.30, la Cinema „Elvire Popesco”.

Un articol de Petre Ivan|16 august 2018

Competiția internațională de scurtmetraje a fost împărțită în două secțiuni – „[re]tracing Values” și „[re]tracing Time” -, iarfiecare dintre acestea cuprinde zece filme.

Pelicule din Finlanda („Through the Supermarket in Five Easy Pieces”), Austria („Competing for Sunlight: Ash”), Coreea de Sud („BOOKANIMA: Dance”), Rusia („ctrlC/ctrlV”), Canada („Traverse”), Franța („Insan”), Marea Britanie („Business is Brutal”și „washed up babies”), Germania („Guenni”) și Olanda („A Flood Remains”) explorează, palpitant și energic, valorile lumii contemporane.

Șase dintre regizorii și coregrafii acestor filme vor participa la o sesiune de întrebări și răspunsuri.

Zece filme din Franța („Out of body”), Danemarca („Laws of Motion”), Africa de Sud („Room”), Marea Britanie („Night Dancing”), Brazilia („Vanitas”), Olanda („Are you multifocal”), Finlanda („Time Subjectives in Objective Time”), Spania („Babelian Circles”), Cehia („Adieu”) și Austria („Competing for Sunlight: Oak”) au fost selectate în competiția internațională „[re]tracing Time”. Ele creează o poartă către o altă realitate, măsoară spațiul cu gesturi  și surprind o lume irațională, uneori periculoasă.

Cât privește competiția națională, numărul de aplicații s-a triplat față de anul 2016, când a fost introdusă în festival. Competiția românească demonstrează că granițele dintre genurile artistice și generații sunt fluide.

Au fost selectate: „Dépaysement”, „How long?”, „Suite for the Office [Sleepwalking]”, „NonStop TM”, „Unchained”, „Next Revolution, Please!”, „States Uprooted”, „jam da koakaz”, „(Slow) Breath” și „Never Ending”.

După proiecția acestei selecții, vor avea loc sesiuni de întrebări și răspunsuri cu echipele filmelor.

Are you multifocal

Competiția națională va avea loc pe 7 septembrie, de la ora 21.00, la Deschis Gastrobar, iar cea internațională, pe 8 septembrie, dela ora 18.30, la Cinema „Elvire Popesco”.

Juriul va fi format din Helena Jonsdottir (Islanda, coregrafă și regizoare de film), Gabor Pinter (Ungaria, selecționer și director de festival) și Adrien Ouaki (Franța, regizor și coregraf, câștigătorul BIDFF 2017).

Competing for Sunlight ASH

Jurații vor acorda trofeul pentru cel mai bun film din competiția internațională, în valoare de 1.000 de euro, premiul pentru inovație, în valoare de 500 de euro și premiul pentru cel mai mai bun film românesc, în valoare de 1.000 de euro, oferit de Institutul Cultural Român. Acestora le va fi adăugat premiul publicului, în valoare de 300 de euro.

Cea de-a patra ediţie a Bucharest International Dance Film Festival va avea loc în perioada 6 – 9 septembrie, în şase spaţii din Capitală – Cinema „Elvire Popesco” (Institutul Francez din România), Centrul Naţional al Dansului Bucureşti, LINOTIP-Centru Independent Coregrafic, DESCHIS Atelier, DESCHIS Gastrobar şi Qreator.

Tema ediţiei de anul acesta a singurului festival de gen din România o reprezintă „[re]tracing” – urmele pe care timpul le-a lăsat în vieţile oamenilor şi ale comunităţilor din care fac parte.

Foto: BIDFF 2018 – facebook

09
/01
/15

“Orașul câinilor / White God” în regia lui Kornél Mundruczó, propunerea Ungariei la categoria Cel mai bun film străin, este inclus în programul “9 pentru Oscar” la Cinema Studio din București. Evenimentul are loc în capitală între 9 și 15 ianuarie, cu o săptămână înaintea anunțării nominalizărilor celei de 87-a ediții a premiilor Academiei Americane de Film. Cele două proiecții sunt programate duminică, 11 ianuarie, de la ora 14:00 și joi, 15 ianuarie, de la ora 20:00.

09
/01
/15

Debutul în lungmetraj al regizoarei Ana Lungu, "Autoportretul unei fete cuminți", va avea premiera mondială în cadrul Festivalului Internațional de Film de la Rotterdam (21 Ianuarie- 1 Februarie 2015), secțiunea "What the F?!".

08
/01
/15

CRONICĂ DE FILM Scris de Bogdan Mirică și regizat de Igor Cobileanski, „Umbre”, noul serial produs și difuzat de HBO România, încearcă să altoiască pe sol românesc un format străin, însă eșuează undeva la mijloc.

08
/01
/15

„De ce eu?”, în regia lui Tudor Giurgiu, unul dintre cele mai așteptate filme românești din 2015, inspirat de un caz real care a zguduit România la începutul anilor 2000, cel al sinuciderii procurorului Cristian Panait, va fi lansat pe 27 februarie 2015 în cinematografele din toată țara.

08
/01
/15

Din 16 ianuarie, Russell Crowe revine în cinematografe în dublu rol: regizor și actor. Un tată în căutarea fiilor săi, într-un context istoric incert: la sfârşitul Primului Război Mondial, când lumea este încă devastată de oribilele sale consecinţe.

06
/01
/15

Filmele propuse anul acesta la Oscarul pentru Cel mai bun film străin de România, Republica Moldova, Ungaria, Rusia, Turcia, Polonia, Italia, Belgia și Canada vor fi proiectate la Cinema Studio din București, între 9 și 15 ianuarie 2015, în săptămâna dinaintea anunțării nominalizărilor la cea de-a 87-a ediție a premiilor Academiei Americane de Film.

05
/01
/15

Anul 2015 aduce în peisajul cinematografic noi proiecte ale unor regizori premiaţi la Cannes, Berlin şi Veneţia, printre filmele româneşti care vor fi lansate în cinema numărându-se thrillere politice, un western balcanic, un documentar animat, dar şi comedii, drame şi pelicule poliţiste.

02
/01
/15

Nedistribuite în cinematografe, văzute puțin în festivaluri, ignorate nejustificat, filmele de nonficțiune merită o mai mare atenție. La început de an, Ziarul Metropolis vă propune 10 documentare străine din 2013 și 2014, demne de reținut.

01
/01
/15

S-au ivit pe cerul teatrului stele care au lucit orbitor o vreme, care au stârnit admiraţie unanimă. Criticii au făcut prognoze artistice pe termen lung, însă, apoi, luminile lor s-au stins. Cu actorul Gheorghe Dinică nu a fost aşa.

30
/12
/14

Ovidiu Iuliu Moldovan: ardeleanul greco-catolic cu privirea directă şi faţa neîmblânzită de zâmbet, sigur în gesturi, un om ce nu putea fi scos din ale lui, cu trăsături tipice zodiei Capricornului... Duritatea lui masculină era arma cu care confisca mintea oricărei femei.

30
/12
/14

Anul 2014 poate fi considerat unul aproape anost prin prisma box office-ului nord-american, aflat la cel mai scăzut nivel al său din ultimii şase ani, dar a cărui calitate cinematografică a fost totuşi "salvată" în a doua jumătate a lui de revenirea în forţă a filmelor biografice.