Treizeci de scurtmetraje internaționale și românești, în competițiile BIDFF 2018
https://www.ziarulmetropolis.ro/treizeci-de-scurtmetraje-internationale-si-romanesti-in-competitiile-bidff-2018/

Treizeci de scurtmetraje internaţionale şi româneşti au fost selectate în competiţiile Bucharest International Dance Film Festival 2018 din peste 300 de producţii înscrise. Competiţia naţională va avea loc pe 7 septembrie, de la ora 21.00, la Deschis Gastrobar, iar cea internaţională, pe 8 septembrie, dela ora 18.30, la Cinema „Elvire Popesco”.

Un articol de Petre Ivan|16 august 2018

Competiția internațională de scurtmetraje a fost împărțită în două secțiuni – „[re]tracing Values” și „[re]tracing Time” -, iarfiecare dintre acestea cuprinde zece filme.

Pelicule din Finlanda („Through the Supermarket in Five Easy Pieces”), Austria („Competing for Sunlight: Ash”), Coreea de Sud („BOOKANIMA: Dance”), Rusia („ctrlC/ctrlV”), Canada („Traverse”), Franța („Insan”), Marea Britanie („Business is Brutal”și „washed up babies”), Germania („Guenni”) și Olanda („A Flood Remains”) explorează, palpitant și energic, valorile lumii contemporane.

Șase dintre regizorii și coregrafii acestor filme vor participa la o sesiune de întrebări și răspunsuri.

Zece filme din Franța („Out of body”), Danemarca („Laws of Motion”), Africa de Sud („Room”), Marea Britanie („Night Dancing”), Brazilia („Vanitas”), Olanda („Are you multifocal”), Finlanda („Time Subjectives in Objective Time”), Spania („Babelian Circles”), Cehia („Adieu”) și Austria („Competing for Sunlight: Oak”) au fost selectate în competiția internațională „[re]tracing Time”. Ele creează o poartă către o altă realitate, măsoară spațiul cu gesturi  și surprind o lume irațională, uneori periculoasă.

Cât privește competiția națională, numărul de aplicații s-a triplat față de anul 2016, când a fost introdusă în festival. Competiția românească demonstrează că granițele dintre genurile artistice și generații sunt fluide.

Au fost selectate: „Dépaysement”, „How long?”, „Suite for the Office [Sleepwalking]”, „NonStop TM”, „Unchained”, „Next Revolution, Please!”, „States Uprooted”, „jam da koakaz”, „(Slow) Breath” și „Never Ending”.

După proiecția acestei selecții, vor avea loc sesiuni de întrebări și răspunsuri cu echipele filmelor.

Are you multifocal

Competiția națională va avea loc pe 7 septembrie, de la ora 21.00, la Deschis Gastrobar, iar cea internațională, pe 8 septembrie, dela ora 18.30, la Cinema „Elvire Popesco”.

Juriul va fi format din Helena Jonsdottir (Islanda, coregrafă și regizoare de film), Gabor Pinter (Ungaria, selecționer și director de festival) și Adrien Ouaki (Franța, regizor și coregraf, câștigătorul BIDFF 2017).

Competing for Sunlight ASH

Jurații vor acorda trofeul pentru cel mai bun film din competiția internațională, în valoare de 1.000 de euro, premiul pentru inovație, în valoare de 500 de euro și premiul pentru cel mai mai bun film românesc, în valoare de 1.000 de euro, oferit de Institutul Cultural Român. Acestora le va fi adăugat premiul publicului, în valoare de 300 de euro.

Cea de-a patra ediţie a Bucharest International Dance Film Festival va avea loc în perioada 6 – 9 septembrie, în şase spaţii din Capitală – Cinema „Elvire Popesco” (Institutul Francez din România), Centrul Naţional al Dansului Bucureşti, LINOTIP-Centru Independent Coregrafic, DESCHIS Atelier, DESCHIS Gastrobar şi Qreator.

Tema ediţiei de anul acesta a singurului festival de gen din România o reprezintă „[re]tracing” – urmele pe care timpul le-a lăsat în vieţile oamenilor şi ale comunităţilor din care fac parte.

Foto: BIDFF 2018 – facebook

19
/12
/22

Filmul de acțiune „Vulturul de Fier II/ Iron Eagle II”, regizat de Sidney J. Furie, va fi difuzat de Warner TV în prima lună a anului viitor. Lungmetrajul va putea fi urmărit la Warner TV pe 27 ianuarie, de la ora 21:00.

19
/12
/22

Bucurie, linişte în suflet, pace, colinde, daruri şi oameni dragi. Mai presus de toate, oameni dragi. Astfel ne dorim cu toţii să întâmpinăm Naşterea Domnului. Cel mai frumos Crăciun e întotdeauna petrecut împreună, în atmosfera caldă de acasă. De acest Crăciun, TVR 1 ne arată că şi cei mai Izolaţi în România au Oameni alături în zi de sărbătoare; că putem fi „diferiţi şi totuşi asumaţi întru Hristos" – ortodocşi şi catolici, în Bucuria credinţei; că generaţii diferite de artişti trăiesc, O dată-n viaţă, emoţia unor întâlniri inedite.

14
/12
/22

O carte fundamentală de teorie a filmului, "Ce este cinematograful?", de André Bazin, a apărut în sfârşit integral în limba română, într-un parteneriat între editurile Polirom şi UNATC Press şi sub coordonarea criticului şi profesorului Andrei Gorzo. O lectură obligatorie.

29
/11
/22

Cinematografia română se pregăteşte să celebreze în 2023 o sută de ani de la naşterea lui Ion Popescu Gopo, printr-o serie de retrospective cu filmele celebrului cineast, prin expoziţii cu desenele şi afişele operelor sale şi prin lansări de carte.

28
/11
/22

CRONICĂ DE FILM Sunt mari cineaşti la ale căror filme te uiţi pentru a vedea cu ce vin nou şi cum se reinventează (sau dacă reuşesc asta). Şi sunt mari cineaşti care nu mai au nimic de demonstrat şi pe ale căror noi filme le cauţi pentru a regăsi un stil şi un univers artistic care îţi sunt familiare şi în care ştii că te vei simţi confortabil.

15
/11
/22

Ambasada Republicii Cuba în România și Institutul Cervantes din București organizează „Zilele culturii cubaneze la București”, în perioada 21-25 noiembrie.

09
/11
/22

CRONICĂ DE FILM Cineastul suedez Ruben Östlund a râs dintotdeauna de ridicolul şi prostia oamenilor, pornind de la compatrioţii săi şi mai ales de la cei din clasele de sus. În “Triangle of Sadness” (2022), filmul care i-a adus în acest an un al doilea Palme d`Or la Cannes, satira e împinsă la extrem.