Trepte către normalitate
https://www.ziarulmetropolis.ro/trepte-catre-normalitate/

Asociaţia Mereu Împreună pentru Oameni şi partenerul său Framinor Serv SRL au pus bazele proiectului ‘Trepte spre normalitate’, încă de la începutul anului 2016. Acest proiect vizează montarea de rampe de acces mobile utile persoanelor cu dizabilităţi, în instituţiile publice.

Un articol de Petre Ivan|28 aprilie 2016

Evenimentul Trepte spre normalitate și-a găsit gazda, Teatrul Național București. Acțiunea de montare a unei rampe mobile va avea loc in această seară, de la ora 18, înaintea spectacolului Toți fiii mei.

Acest lucru a fost posibil prin amabilitatea domnului Director al Teatrului Național București, Maestrul Ion Caramitru.

Prin programul social „Trepte spre normalitate”, Asociația „Mereu Împreună pentru Oameni” și-a propus să stimuleze interesul autorităților locale, în vederea montării a cât mai multor rampe mobile în instituțiile din România pentru persoanele cu dizabilități, care vor să fie cetățeni cu drepturi egale, într-o societate civilizată. Suntem de parere că, în prezent, legislația anti-discriminare face prea puțin pentru a contribui la incluziunea lor social, deși autoritățile administrației publice au obligația să ia măsuri.

Aceste rampe mobile facilitează accesul persoanelor cu nevoi speciale la informația culturală, activități recreative și sportive, dar, mai ales, asigură șansa de a-și aduce aportul în domeniul civil, politic, economic și social.

Călătorind foarte mult în străinătate am avut ocazia să văd oameni în scaun rulant mișcându-se liberi la terase, instituții, călătorind cu mijloace de transport în comun, fără ajutor, trăindu-și viața normal. Întoarsă acasă și privind în jur mi-am dat seama că aici persoanele cu dizabilități nu se pot mișca liber printre noi. Așa a luat naștere proiectul ‘Trepte spre normalitate’. Prima acțiune de sensibilizare a avut loc în Piața Sf. Anton și a fost un real succes, iar în urma acestei acțiuni de strângere de fonduri a rezultat acoperirea valorii primei rampe de acces’, a declarat Irina Văcărean, președinta Asociației ‘Mereu Împreună pentru Oameni.

Asociația ‘Mereu Împreună pentru Oameni’, organizație nonprofit, s-a lansat în primăvara anului 2015, cu o competiție de billiard organizată în premieră, în România, pentru persoanele utilizatoare de scaun rulant.

Competiția a fost o reușită, având alături parteneri puternici printre care: Consiliul Național al Dizabilității din România, Bilancia, Mihaela Ungureanu președintele ANPD, Federația Națională de Biliard, Sonia Simionov (campion național billiard), actorul Augustin Viziru.

Foto: Trepte către normalitate – tnb.ro

25
/01
/24

La iniţiativa revistei Teatrul azi, în parteneriat cu Teatrul Masca din Bucureşti şi cu susţinerea UNITER, apare în peisajul cultural românesc un nou proiect dedicat profesioniştilor din domeniul artelor spectacolului.

25
/01
/24

Marți, 30 ianuarie, începând cu ora 11:00, la Sala „Ileana Berlogea”, Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I. L. Caragiale va sărbători Ziua Universității și a patronului său spiritual, Ion Luca Caragiale.

25
/01
/24

Duminică, 28 ianuarie (de la 17.00), primul concert al anului 2024 din stagiunea Orchestrei de Muzică Populară Radio îi este dedicat memoriei actriței NATAȘA RAAB, prezentatoare a nenumeroase concerte pe scena Sălii Radio.

25
/01
/24

Muzica și poveștile se întâlnesc la Teatrelli într-un nou concept de spectacol sonor, creat de Mădălina Pavăl și Alexei Țurcan, împreună cu alți 10 muzicieni talentați. GAZDA redefinește sonoritățile românești și propune spectatorilor un alt mod de a se bucura de muzică – umăr lângă umăr cu artiștii răspândiți prin sala transformată într-o sufragerie, pregătiți să dăruiască povești din culisele creației.

25
/01
/24

Festivalul DIPLOMA Show, un proiect The Institute, lansează seria de podcasturi Friends of the Arts, produsă de Black Rhino Radio și moderată de Artemisa Pascu. Friends of the Arts - A DIPLOMA Show Podcast continuă misiunea proiectului de a promova și susține tinerii artiști, designeri și arhitecți.

25
/01
/24

Gaep anunță reprezentarea lui Théo Massoulier. Artistul stabilit la Lyon este cunoscut pentru asamblaje în care coexistă elemente minerale, plante și artefacte și care fac trimitere la culturile biologice din laborator sau la mici matrice prebiotice. Recent, el a început să dezvolte o serie de picturi cu basoreliefuri inedite, acționate magnetic. Prima lui expoziție personală la Gaep – și prima din București – se va deschide la finalul lunii februarie.

24
/01
/24

Despre “Klaus & Barroso” – ce a fost asta, frate Bogdan Theodor Olteanu? Acum, pe bune? Ce a fost asta? M-ai pus într-o situație tare complicată. Dar, vorba cântecului: “Frate, frate, la bine și la greu”, scrie Vasile Ernu, despre cel mai discutat film românesc din această lună.

23
/01
/24

CRONICĂ DE FILM În noul său lungmetraj, “Familiar” (2023), Călin Peter Netzer pare că încearcă să reia formula de succes din “Poziţia copilului” (2013), filmul cu care a câştigat Ursul de Aur la Berlinale.

23
/01
/24

ISTORIA ne ajută să călătorim în trecutul persoanelor, familiilor, comunităților, popoarelor, Lumii întregi. Ea ne învăţă să întelegem o hartă, o haină, o clădire, o ruină, o fotografie, o gravură, un document vechi, o piesă de muzeu sau chiar un tablou. Cine ştie Istorie, va înțelege mai bine comunitatea şi lumea în care trăieşte azi!

23
/01
/24

Miercuri, 24 ianuarie, ziua în care Unirea Principatelor Române este celebrată la nivel național prin numeroase festivități și manifestări culturale, ARCUB – Centrul Cultural al Municipiului București oferă publicului oportunitatea de a descoperi tainele limbajului universal al artei prin intermediul expoziției momentului, „Universul lui Salvador Dalí”, deschisă la Hanul Gabroveni din centrul Capitalei.

22
/01
/24

Teatrul Național „I.L. Caragiale” București își începe anul în Sala Mare, cu „Opera de trei parale” de Bertolt Brecht, această ars poetica și demonstrație practică a teatrului epic, acest punct de cotitură teatral, tablă de șah cu toți pionii murdari, busolă morală fără ac, și matrioșkă a răului.