„Trilogia Creangă” în premieră pe teatrulgong.ro
https://www.ziarulmetropolis.ro/trilogia-creanga-in-premiera-pe-teatrulgong-ro/

Teatrul pentru Copii şi Tineret „Gong” Sibiu lansează luni, 14 decembrie, de la ora 10:00, seria de autor „Trilogia Creangă”.

Un articol de Liliana Matei|10 decembrie 2020

Construită ca un spectacol de teatru radiofonic în regia Evei Labadi, seria reunește poveștile „Fata babei și fata moșneagului”, „Punguța cu doi bani” și „Ursul păcălit de vulpe”. Fișierele audio vor putea fi accesate pe teatrulgong.ro, gratuit, timp de un an de zile.

Cele mai îndrăgite povești românești prind viață prin interpretarea actorilor Teatrului „Gong” din Sibiu, pornind de la forța dialogului articulat prin muzică și efecte sonore, fără a avea nicio imagine vizuală. „Poveștile audio au fost create ca o alternativă teatrală în pandemie și își propun să dezvolte imaginația celor mai mici.”, a declarat Adrian Tibu, managerul Teatrului pentru Copii și Tineret din Sibiu.

„Fata babei și fata moșneagului” este un basm scris de Ion Creangă și publicat în 1877.

Povestea are un caracter profund moralizator si face o pledoarie pentru cumințenie, bunătate și modestie. Adaptarea radiofonică de la Sibiu îi are în distribuție pe actorii Daniela Dragomir, Gabriela Mitrea, Lucia Barbu, Adrian Prohaska, Anton Balint și Charlie Fălămaș.

„Punguța cu doi bani” este o poveste scrisă de Ion Creangă și publicată în 1876. Povestea arată în mod simbolic cum se ajunge de la o casă săracă la una îmbelșugată, reinterpretând mitologia populară antică. Spectacolul radiofonic de la Sibiu este interpretat de actorii Daniela Dragomir, Gabriela Mitrea, Lucia Barbu, Adrian Prohaska, Anton Balint și Charlie Fălămaș.

„Ursul păcălit de vulpe” este o povestire de Ion Creangă, ce a fost publicată în 1880. Textul are un caracter moralizator prin scoaterea în evidență a două trăsături negative, lăcomia și viclenia. Adaptarea de la Sibiu se construiește pe vocile actorilor Lucia Barbu, Anton Balint și Charlie Fălămaș.

Înregistrările au fost operate de Dan Caras, la sediul Teatrului „Gong” din Sibiu, iar montajul audio a fost realizat de Mircea Chiu, în Timișoara.

De asemenea, părinții pot accesa toată luna decembrie alte 100 fișiere audio în „Meniul cu povești șoptite” de pe teatrulgong.ro. Prin intermediul acestei secțiuni, actorii rămân conectați cu fanii lor, cărora le citesc povești de noapte bună, contribuind, totodată, la dezvoltarea unui nou public pentru teatrul sibian.

11
/11
/13

Regizorul Andrei Gruzsniczki și actorii Ofelia Popii, Sorin Leoveanu și Florin Piersic Jr. vor lua parte la proiecția în premieră mondială a filmului „Quod Erat Demonstrandum” azi, la Festivalul Internațional de Film de la Roma (8 – 17 noiembrie).

11
/11
/13

Cea mai nouă producție a companiei independente de teatru și film Create.Act.Enjoy, din Cluj-Napoca, este un spectacol de teatru-dans, creat pentru spații alternative. ,,Lost in Transition” pornește de la ideea că societatea de astăzi se află într-un moment de răscruce: între comoditate și acțiune, între stagnare și reacție, între rutină și inovație.

11
/11
/13

Marți, 12 noiembrie, de la ora 19.00, la Institutul Francez, Sala Elvire Popesco, are loc lansarea albumului Sonoro Conac, care cuprinde lucrările fotografului Șerban Mestecăneanu și texte scrise de Luiza Zamora, cu un concept grafic semnat de Corina Duma.

11
/11
/13

CRONICĂ DE CONCERT „Un artist îşi asumă riscuri”, aşa s-ar putea sintetiza ceea ce pianista Valentina Lisitsa a împărtăşit cu jurnaliştii şi publicul bucureştean pe parcursul zilei de 5 noiembrie 2013, la Ateneul Român.

11
/11
/13

Timp de trei zile, între 14 și 16 noiembrie, la Sala Union („Paul Călinescu”) a Cinematecii Române, vor putea fi vizionate cele mai interesante și expresive scurtmetraje și mediu metraje ale studenților și absolvenților școlilor de film din București (promoțiile 2012, 2013).

11
/11
/13

CRONICĂ DE FILM Inspirat din nuvela cu acelaşi titlu a lui Mircea Eliade şi promovat ca primul horror românesc, „Domnişoara Christina”, în regia lui Alexandru Maftei, este un film de o platitudine regretabilă, care nu doar că nu produce fiorii scontaţi, dar frizează uneori şi ridicolul.