Trofeul Ceau, Cinema! câştigat de „Casa cu păpuşi” şi „Otto Barbarul”
https://www.ziarulmetropolis.ro/trofeul-ceau-cinema-castigat-de-casa-cu-papusi-si-otto-barbarul/

Trofeul „Răzvan Georgescu” al Festivalului Ceau, Cinema! de la Timişoara a fost câştigat ex aequo de documentarul „Casa cu păpuşi” (2020), de Tudor Platon, şi filmul de ficţiune „Otto Barbarul” (2020), de Ruxandra Ghiţescu.

Un articol de Petre Ivan|20 iulie 2021

„Casa cu păpuşi” a fost apreciat de juriu pentru că „tratează cu foarte mult umor un subiect delicat şi sensibil”, iar „Otto Barbarul”, pentru „tupeul” său şi pentru atmosfera „dark”. Trofeul „Răzvan Georgescu”, în valoare de 1.000 euro, este acordat de Vitas România.

Menţiunea Specială a juriului a mers către „Copii pierduţi pe plajă” (2020), de Alina Manolache, un documentar remarcat pentru „viziune și originalitate”.

Juriul competiţiei a fost format din trei reprezentanţi ai sectorului cultural independent din Timişoara: Christine Cizmaş, co-fondator şi actor la Auăleu, Răzvan Cornici, membru al colectivului artistic Balamuc (loc de joacă ș-altele), şi Raluca Selejan, co-fondator al Librăriei La Două Bufniţe.

Peste 1.500 de spectatori au participat la cele 15 proiecţii de film şi la atelierele, discuţiile şi alte evenimente din cadrul ediţiei a opta a Festivalului Ceau, Cinema!, care s-a desfăşurat între 15 şi 18 iulie la Faber, Grădina de Vară Capitol şi Filarmonica Banatul din Timişoara.

Festivalul s-a încheiat în sala Capitol a Filarmonicii Banatul cu proiecţia documentarului „Holy Father” (2020), urmată de o sesiune de întrebări şi răspunsuri de aproape o oră cu regizorul Andrei Dăscălescu şi protagonista Paula Niculescu.

Alte proiecţii apreciate de public au fost cele cu documentarul timişorean „Swamp City” (2020), de Bogdan Puşlenghea şi Ovidiu Zimcea, „Babardeală cu bucluc sau porno balamuc” (2020, r. Radu Jude), în prezenţa actriţei Claudia Ieremia, „Mia îşi ratează răzbunarea” (2020), prezentat la gala de deschidere, cu participarea regizorului Bogdan Theodor Olteanu şi a actriţei Ioana Bugarin, „Otto Barbarul” (2020), în prezenţa regizoarei Ruxandra Ghiţescu şi a producătoarei Anda Ionescu, dar şi comediile franceze „Discursul” (r. Laurent Tirard) şi „Mandibule” (r. Quentin Dupieux). Întâlniri emoţionate cu spectatorii au avut şi regizoarele Alina Manolache („Copii pierduţi pe plajă”) şi Andra Tarara („Noi împotriva noastră”). Peste 20 de tineri au participat la atelierul de formare Ceau, Cineva!, organizat împreună cu Asociația Culturală Contrasens.

Ceau, Cinema! este un festival dedicat filmului european, organizat de Asociaţia Marele Ecran şi Asociaţia Pelicula Culturală.

 

08
/12
/13

La doi ani de la dispariţia regizorului Andrei Blaier, TVR 2 îi dedică azi ciclul „Duminica filmului românesc”. Cinefilii români vor putea urmări în această zi două dintre filmele sale reprezentative: „Fapt divers“ (de la ora 14.10) şi „Ilustrate cu flori de câmp“ (de la ora 20.10).

06
/12
/13

12 Years a Slave, regizat de Steve McQueen, a fost desemnat filmul anului 2013 în Topul 10 al revistei Rolling Stone, după ce, marţi, cineastul american a primit, pentru aceeaşi peliculă, titlul de cel mai bun regizor din partea New York Film Critics Circle.

05
/12
/13

CRONICĂ DE FILM „Majordomul”, în regia lui Lee Daniels, este un film croit pe placul Academiei Americane, dar şi al unui public dornic de poveşti motivaţionale. Transpunerea vizuală a scenariului este, însă, cât se poate de convenţională.

04
/12
/13

Lungmetrajele „Poziţia copilului“, de Călin Peter Netzer, ,,Când se lasă seara peste Bucureşti...", de Corneliu Porumboiu, şi ,,Sunt o babă comunistă", de Stere Gulea, vor fi proiectate, în perioada 10 decembrie - ianuarie 2014, la cea de-a IV-a ediţie a Zilelor Filmului Românesc de la Madrid.

02
/12
/13

Iulia Rugină, Oana Răsuceanu și Ana Agopian inventează povești și le transformă în filme, ca de exemplu „Love Building”, o comedie romantică despre relațiile de cuplu. De ce ai nevoie ca să faci film și cum se scrie un scenariu „în trei”? Ne spun chiar ele, în cinci secvențe.