Tudor Istodor: “De la Mick Davis am învățat că povestea e cel mai important lucru într-un spectacol”
https://www.ziarulmetropolis.ro/tudor-istodor-de-la-mick-davis-am-invatat-ca-povestea-e-cel-mai-important-lucru-intr-un-spectacol/

Tudor Istodor joacă rolul principal în “Paganini”, un spectacol regizat de Mick Davis şi pus în scenă, la Teatrul Metropolis, luni, 9 noiembrie şi marţi, 10 noiembrie, de la ora 19.00.

Un articol de Andrei Crăciun|7 noiembrie 2015

Cum a fost să lucrezi cu Mick Davis?

A fost o colaborare foarte bună, bazată pe respect, încredere și feeling. Adică am fost deschis să încerc tot ce-mi propunea și mi se pare vital ca un actor să încerce mai întâi propunerea regizorului, după care văd ei împreună dacă e cea mai bună variantă sau mai caută în continuare.

Ce ai învățat de la acest mare regizor?

De la Mick Davis am învățat că povestea e cel mai important lucru într-un spectacol. Orice s-ar întâmpla, oricâtă virtuozitate ar exista pe scenă, povestea trebuie să fie clară și să meargă mai departe. Povestea, povestea, povestea.

Dar de la colegii tăi din distribuție? De la George Ivașcu, de exemplu?

M-am simțit foarte bine în compania lor, și cred că e unul din cele mai importante lucruri într-un proiect: să te simți bine, să faci cu bucurie ce ai de făcut. Și la “Paganini” așa a fost. La George Ivașcu mi-a plăcut cel mai mult că, deși este directorul Teatrului Metropolis, pe scenă era actor, coleg, și un bun partener.

Ce este diferit în abordările sale față de abordările regizorilor români?

Să curgă povestea. Povestea, povestea, povestea

Mick Davis a anunțat că actorul care va lua rolul principal în “Paganini” trebuie să fie pregătit pentru rolul vieții. Crezi că acesta va fi rolul vieții tale de actor de până acum?

Absolut. Și vreau să cred că întotdeauna următorul rol va fi rolul vieții mele.

După a doua probă am aflat că eu voi fi Paganini

Ce perspective ți s-au deschis după această colaborare? Te așteaptă Hollywood-ul? Gata?

Deja am bătut palma cu Scorsese pentru următoarele lui cinci filme (râde). În rest, nu știu…

Mick Davis a precizat că au fost șase de actori la audiții. Știi cu câți te-ai “luptat” pentru acest rol? A fost greu?

Nu știu. Eu am dat două probe. După a doua probă am aflat că eu voi fi Paganini.

Cât ați repetat? Care e atmosfera înainte să prezentați publicului bucureștean acest spectacol?

Am repetat ceva vreme. Atmosfera nu știu cum e, dar e sold-out de ceva vreme, deci cred că e de bine.

Tudor Istordor, în „Paganini“, regia Mick Davis, la Teatrul Metropolis. Foto: Octav Ganea

Tudor Istodor, în „Paganini“, regia Mick Davis, la Teatrul Metropolis. Foto: Octav Ganea

Cum ți-ai pregătit rolul?

Rolul l-am pregătit împreună cu regizorul, colegii și cu doamna profesoară Mihaela Tomescu, care este extraordinară. Timp de două luni m-a pregătit la vioară și a lucrat cu mine la detaliu. Întotdeauna a vrut și mai mult de la mine. Ce fac pe scenă cu vioara se datorează în totalitate dumneaei și îi mulțumesc din toată inima pentru asta. Și mi-a dat încredere în mine și relaxare, e extrem de important.

Spune-ne la ce să ne așteptăm de la acest spectacol. De ce să venim să vedem “Paganini”?

E povestea unuia dintre cei mai mari violoniști ai lumii, dar este în primul rând povestea omului Nicolo Paganini, așa cum o vede Mick Davis. Povestea unui om, de la început până la final. Și, ca în viață, există iubire, ură, trădare, complot, binele și răul. Cred că “Paganini” e un spectacol de gen, foarte, foarte necesar la noi. Hai!

Foto: Tudor Istodor, Paganini – Octav Ganea , Elena Simion, facebook

21
/03
/24

Joi, 28 martie, de la ora 19.00, va avea loc la sediul Teatrului Masca (Bd. Uverturii, nr. 14) a șasea întâlnire din seria dezbaterilor performative moderate de Alex Tocilescu. Tema ediției este „Ăștia o să ne plătească nouă pensia?!”

20
/03
/24

Denisa Nicolae are multe nesiguranțe și incertitudini. Râde zgomotos și plânge cu sughițuri. Iubește. Lumea ei e mare și jucăușă, din când în când o prinde cu tandrețe, să nu fugă, și o face vizibilă, puțin câte puțin.

20
/03
/24

Sue Giles, președintele ASSITEJ, transmite mesajul de Ziua Internațională a Teatrului pentru Copii și Tineret. Scopul acestei campanii este de a facilita accesul la teatru și la spectacole pentru copii și tineri.

19
/03
/24

Nominalizat în acest an la Women's Prize for Fiction, romanul „Cele opt vieți ale unui trickster de-o vârstă cu veacul” de Mirinae Lee, o coreeancă mutată în SUA, spune povestea teribilă a unei femei evadate din Coreea de Nord.

18
/03
/24

Proiectul „Întâlnirile Teatrul azi la Masca” iniţiat de revista Teatrul azi, în parteneriat cu Teatrul Masca din Bucureşti şi cu susţinerea UNITER, continuă seria de discuții profesionale cu a doua masă rotundă dedicată, de această dată, dramaturgiei românești.

18
/03
/24

În contextul celebrării a 20 de ani de existență, Centrul Național al Dansului București (CNDB) extinde Ziua Internațională a Dansului pe durata întregii luni aprilie.

15
/03
/24

Cea de-a cincea ediție a Festivalului Filmului Palestinian, organizată de Centrul Cultural Mahmoud Darwish, sub patronajul Ministerului Culturii din Palestina și al Ambasadei Statului Palestina în România, se va desfășura între 18 și 21 aprilie la București și pe 28 aprilie la Cluj-Napoca, cu o nouă direcție artistică și o prezentare a cinematografiei palestiniene ca un Cinema of Existence.