Ultimul Cineclub FILM al anului. Un om în Loden (1979)
https://www.ziarulmetropolis.ro/ultimul-cineclub-film-al-anului-un-om-in-loden-1979/

Cea de-a 18-a ediţie a Cineclubului FILM, şi ultima din acest an, vă invită la proiecţia unui film notabil în istoria cinematografiei româneşti, UN OM ÎN LODEN, România, 1979, 85 min., color, versiune originală, 35mm. Film distins cu Premiul „Opera Prima” al Asociaţiei Cineaştilor din România, din distibutia căruia fac parte: Victor Rebengiuc, Ovidiu Iuliu Moldovan, Constantin Diplan, Draga Olteanu-Matei, George Constantin, Tănase Cazimir, Florina Luican.

Un articol de Petre Ivan|20 decembrie 2017

Filmul va fi proiectat la Cinemateca Eforie (Str. Eforie nr. 2), astazi, 20 decembrie, începând cu ora 19.00.

„Un om în Loden” este filmul de debut al lui Nicolae Mărgineanu, o adaptare după romanul „Moartea vine pe bandă de magnetofon” de Haralamb Zincă.

Filmul programat şi opera cineastului invitat vor fi prezentate de către criticul şi scriitorul Titus Vîjeu, autor al volumului „Nicolae Mărgineanu, filmul sau invizibilul vizibil” (Editura Noi Media Print, Bucureşti, 2016).

Adevărul este că, indiferent de sistemul politic în care se desfăşoară acţiunea unui roman sau a unui film poliţist, dincolo de cadrul social de origine, importantă este arhitectura misterului pe care artistul e chemat s-o creeze cu mijloacele profesionale comune tuturor situaţiilor şi epocilor descrise. Iar Nicolae Mărgineanu a abordat realizarea sa cinematografică de pe o atare poziţie. Într-o astfel de întreprindere important este să faci vizibil invizibilul din angrenajul crimei, eventual al terorii, prin mijloacele de expresie ale cinemaului. Fie că e vorba de cadrul scenografic al filmului, de gestica şi felul de a vorbi al personajului, de «elocvenţa» statică a obiectelor din jur – totul se subordonează într-o formulă a acumulării unor informaţii nevăzute în direcţia descoperirii autorului / autorilor ce stau în spatele misterului crimei. – Titus Vîjeu

„Filmul acesta rămâne viu prin expresivitatea sa vizuală, prin acuitatea acelui simţ pe care un operator cinematografic eminent l-a adus în noua sa profesie. Nicolae Mărgineanu ne-a arătat fără ostentaţie un adevăr esenţial: dacă literatura ne povesteşte ceva, filmul e capabil să şi înfăţişeze acel lucru…”

În cadrul Cineclubului FILM de miercuri, va fi lansat cel mai recent număr (4 / 2017) al revistei FILM, în prezenţa redactorului şef, criticul şi profesorul de cinema Dana Duma, a redactorilor şi colaboratorilor publicaţiei.

Foto: Cineclub FILM , Un om în Loden – facebook

24
/01
/20

CRONICĂ DE FILM Regizat de Sam Mendes, "1917" (2019) este în primul rând o demonstraţie de virtuozitate tehnică. Un film care trivializează tragedia teribilă a războiului şi o transformă într-o cursă contracronometru cu obstacole, ca un joc pe calculator. Spectaculos, dar sărac în idei.

21
/01
/20

În marginea filmului de cinema "Dolor y gloria" (nominalizat la Oscar pentru cel mai bun film străin, și în care Antonio Banderas face un rol pentru care e, de asemenea, nominalizat).

20
/01
/20

Filmele „Tipografic” și „Ieșirea trenurilor din gară”, regizate de Radu Jude (cel de-al doilea în colaborare cu Adrian Cioflâncă, istoric de profesie, care debutează astfel ca regizor) vor avea premiera internațională în secțiunea FORUM a Festivalului de Film de la Berlin.

18
/01
/20

Într-o localitate de pescari din nordul Danemarcei se întâmplă un lucru neobișnuit, sunt tot mai mulți bărbați danezi căsătoriți cu femei tailandeze. Documentarul danez „Unde te poartă inima” (regia: Sine Plambech, Janus Metzva) fi proiectat joi, 23 ianuarie, de la ora 19, la Astra Film Cinema.

17
/01
/20

Primul episod al noii producții HBO, „Avenue 5”, realizată de Armando Ianucci, cu Hugh Laurie în rolul principal, va avea premiera la HBO și pe HBO GO pe 20 ianuarie.

16
/01
/20

Proaspăt apărută la Editura Uniunii Cineștilor din România, „Sora mea din Australia. Trecute întâlniri cu Irina Petrescu”, este o elegantă carte-album în care criticul de film Magda Mihăilescu îi aduce un omagiu distinsei actrițe printr-un portret mozaicat în care sunt puse laolaltă convorbiri, confesiuni, mărturii și o bogată colecție de fotografii.