Ultimul Cineclub FILM al anului. Un om în Loden (1979)
https://www.ziarulmetropolis.ro/ultimul-cineclub-film-al-anului-un-om-in-loden-1979/

Cea de-a 18-a ediţie a Cineclubului FILM, şi ultima din acest an, vă invită la proiecţia unui film notabil în istoria cinematografiei româneşti, UN OM ÎN LODEN, România, 1979, 85 min., color, versiune originală, 35mm. Film distins cu Premiul „Opera Prima” al Asociaţiei Cineaştilor din România, din distibutia căruia fac parte: Victor Rebengiuc, Ovidiu Iuliu Moldovan, Constantin Diplan, Draga Olteanu-Matei, George Constantin, Tănase Cazimir, Florina Luican.

Un articol de Petre Ivan|20 decembrie 2017

Filmul va fi proiectat la Cinemateca Eforie (Str. Eforie nr. 2), astazi, 20 decembrie, începând cu ora 19.00.

„Un om în Loden” este filmul de debut al lui Nicolae Mărgineanu, o adaptare după romanul „Moartea vine pe bandă de magnetofon” de Haralamb Zincă.

Filmul programat şi opera cineastului invitat vor fi prezentate de către criticul şi scriitorul Titus Vîjeu, autor al volumului „Nicolae Mărgineanu, filmul sau invizibilul vizibil” (Editura Noi Media Print, Bucureşti, 2016).

Adevărul este că, indiferent de sistemul politic în care se desfăşoară acţiunea unui roman sau a unui film poliţist, dincolo de cadrul social de origine, importantă este arhitectura misterului pe care artistul e chemat s-o creeze cu mijloacele profesionale comune tuturor situaţiilor şi epocilor descrise. Iar Nicolae Mărgineanu a abordat realizarea sa cinematografică de pe o atare poziţie. Într-o astfel de întreprindere important este să faci vizibil invizibilul din angrenajul crimei, eventual al terorii, prin mijloacele de expresie ale cinemaului. Fie că e vorba de cadrul scenografic al filmului, de gestica şi felul de a vorbi al personajului, de «elocvenţa» statică a obiectelor din jur – totul se subordonează într-o formulă a acumulării unor informaţii nevăzute în direcţia descoperirii autorului / autorilor ce stau în spatele misterului crimei. – Titus Vîjeu

„Filmul acesta rămâne viu prin expresivitatea sa vizuală, prin acuitatea acelui simţ pe care un operator cinematografic eminent l-a adus în noua sa profesie. Nicolae Mărgineanu ne-a arătat fără ostentaţie un adevăr esenţial: dacă literatura ne povesteşte ceva, filmul e capabil să şi înfăţişeze acel lucru…”

În cadrul Cineclubului FILM de miercuri, va fi lansat cel mai recent număr (4 / 2017) al revistei FILM, în prezenţa redactorului şef, criticul şi profesorul de cinema Dana Duma, a redactorilor şi colaboratorilor publicaţiei.

Foto: Cineclub FILM , Un om în Loden – facebook

31
/01
/24

În februarie, pe HBO Max ai conținut nou de urmărit în fiecare zi a lunii! Cu 29 de titluri noi, este la alegerea ta dacă vrei să urmărești cele mai noi filme, seriale, documentare, animații de pe HBO Max sau, de ce nu, să te pui la curent cu altele dintre sutele de titluri care sunt deja pe platformă.

30
/01
/24

În luna februarie, „Noaptea Albă a Filmului Românesc” este dedicată unui apreciat cineast, reprezentant al Noului Val în cinematografie: Cătălin Mitulescu regizor, scenarist şi producător. TVR Cultural, TVR Internațional și TVR Moldova invită telespectatorii în noaptea de sâmbătă, 3 spre 4 februarie, la un maraton cinematografic alături cele mai reprezentative şi premiate creaţii semnate de Cătălin Mitulescu.

29
/01
/24

Vika este un DJ carismatic în vârstă de 84 de ani și o adevărată vedetă a a scenei clubbingului din Varșovia. Confruntându-se cu trecerea timpului, Vika este de părere că vârsta este doar un număr și îi inspiră pe cei din jurul ei să își trăiască viața la maxim. Documentarul „Vika!” Este disponibil pe HBO Max.

29
/01
/24

Într-o lume și o industrie care se schimbă extrem de rapid, un renumit cineast italian, autor de modă veche, caută sens în filmele pe care le face, în dragoste, precum și în politică. Din 2 februarie, Un viitor luminos/ Il sol dell’avvenire, noul film al lui Nanni Moretti, o comedie care critică modul de a face filme al platformelor de streaming și apără viitorul cinematografului, are premiera în cinema, distribuit de Independența Film.

26
/01
/24

Survolând șansa și neșansa unei relații nemenite, de la aceeași distanță calculată care marchează și ruptura finală dintre cei doi protagoniști, debutul în lungmetraj a lui Celine Song, „Past Lives” dezbate în compoziții corecte, dar niciodată riscante, un „ce-ar fi fost dacă?” venit la 24 de ani de la ultima întâlnire.

25
/01
/24

Sfârșitul sec.XIX, un sat dezbinat de bârfe, certuri și lupta pentru pământ. Frumoasa Jagna, o tânără de 19 ani, un spirit liber ce iese din tiparele comunității, devine centrul atenției în momentul în care familia o obligă să se căsătorească cu Boryna, un moșier văduv, influent și bogat.

24
/01
/24

Despre “Klaus & Barroso” – ce a fost asta, frate Bogdan Theodor Olteanu? Acum, pe bune? Ce a fost asta? M-ai pus într-o situație tare complicată. Dar, vorba cântecului: “Frate, frate, la bine și la greu”, scrie Vasile Ernu, despre cel mai discutat film românesc din această lună.

23
/01
/24

CRONICĂ DE FILM În noul său lungmetraj, “Familiar” (2023), Călin Peter Netzer pare că încearcă să reia formula de succes din “Poziţia copilului” (2013), filmul cu care a câştigat Ursul de Aur la Berlinale.

19
/01
/24

Warner TV dedică duminicile lunii februarie filmelor de basm, povești fantastice live action și animate, ecranizări și narațiuni originale lansate pe parcursul ultimelor nouă decenii.

19
/01
/24

Producția este adaptarea live-action a îndrăgitului serial de animație și urmărește aventurile lui Aang, tânărul avatar, în încercarea de a stăpâni cele patru elemente (Apă, Pământ, Foc, Aer), pentru a reinstaura echilibrul într-o lume amenințată de înfricoșătoarea Națiune a Focului. Serialul va avea premiera globală pe 22 februarie 2024, doar pe Netflix.

18
/01
/24

CRONICĂ DE FILM Bizară, dar şi simptomatică decizia realizatorilor filmului "Klaus & Barroso" de a semna cu "regie colectivă", nenumită. Asta ar putea sugera că toţi cei trei scenarişti - Adrian Nicolae, Cosmin "Micutzu" Nedelcu şi Bogdan Theodor Olteanu -, dintre care primii doi sunt şi actori în roluri centrale, s-au ocupat de regie.