Ultimul weekend de FITS 25 de ani aduce artiști în premieră în România
https://www.ziarulmetropolis.ro/ultimul-weekend-de-fits-25-de-ani-aduce-artisti-in-premiera-in-romania/

Youngr, SUPERORGANISM şi KillASon sunt cele trei trupe de muzică nouă care vor concerta în Piaţa Mare a Sibiului. Cu milioane de vizualizări de Youtube şi show-uri multimedia de excepţie, artiştii invitaţi la festival vor face, cu siguranţă, deliciul celor care se vor afla la Sibiu în weekend-ul 15-17 iunie. Intrarea este liberă la toate cele trei evenimente care se înscriu în propunerea organizatorilor pentru seri pline de culoare pe străzile oraşului festivalier.

Un articol de Petre Ivan|15 iunie 2018

SUPERORGANISM e o trupă transatlantică formată dintr-un grup de muzicieni internaționali, obsedați de cultura pop, și Orono, o vocalistă de origine japoneză din Maine, New-England, care locuiesc în prezent sub un singur acoperiș în Londra.

La FITS vor concerta pe data de 15 iunie, de la ora 22:45. Apreciat atât de presa franceză (Les Inrocks, Trax, Noisey etc), cât și de cea internațională (The New York Times, The Quietus), KillASon se află în plin proces de dezvăluire completă a carismei sale prin stilul său vibrant și hibrid de hip-hop și ajunge în România, la Sibiu, pe 16 iunie, de la ora 22:15.

De la debutul său de anul trecut cu single-ul lansat independent, „Out Of My System”, Youngr, un artist multi-talentat, a strâns peste 34 milioane de ascultări pe Spotify, 26 milioane de vizualizări pe Facebook, 4 milioane de vizualizări pe YouTube și a suținut turnee cu casa închisă în Europa și America de Nord. Spectacolul său live fenomenal se întâmplă în Piața Mare pe 17 iunie, de la ora 22:15.

Tot pe 15 iunie, de la ora 20:00, Filarmonica de Stat (Sala Thalia) va găzdui „Maestrul și Margareta”, spectacol al teatrului Satiricus Ion Luca Caragiale din Republica Moldova. Sandu Grecu rezolvă regizoral problema din start, enunțând (scenografic și lingvistic) „edificarea” Turnului Babel, acceptând astfel, convingător, dialogul în diferite limbi: ebraică, germană, rusă, spaniolă, italiană, română. Un spectacol (și o dramatizare) excentric căruia îi putem detecta un cert filon poetic și o narațiune sarcastică de tip cinematografic, fără a avea sentimentul că am spus astfel ceva cu adevărat important și definitoriu despre caracterul profund și polifonic al reprezentației. Sandu Grecu clădește „Maestrul și Margareta” într-o particulară și inventivă rezonanță cu stranietățile textului.

„Power of Diversity – Crossing Lines” este titlul proiectului european cofinanțat de Programul Europa Creativă al UniuniiEuropene, ce se desfășoară pe parcursul a 3 ani. Alături de Teatrul Național „RaduStanca” Sibiu se regăsesc următoarele instituții partenere: Aktionstheater PAN.OPTIKUM (Freiburg, Germania) – totodatășicoordonatorulproiectului – Barentsspektakel in Kirkenes, Temudas Festival Las Palmas de Gran Canaria, Teatromania Bytom, Tete a Tete Street Theatre Festival Rastatt, Corn Exchange Trust, Passage Festival, Creative foundation, Viathea Festival Görlitz.

La FITS 2018, Power of Diversity este reprezentat de spectacolul „Crossing Lines”, în regia lui Sigrun Fritsch, prezentat în Piața Mare, pe 15 iunie, de la ora 21:30. În ultimii trei ani compania de teatru Pan Optikum (Germania) a creat spectacole de mici dimensiuni cu mulți tineri din orașele partenerilor din toată Europa. Unii artiști au fost apoi invitați la Freiburg, unde, după șase săptămâni de repetiții, au pus în scenă spectacolul Crossing Lines, care se află acum în turneu în festivaluri partenere. Astfel, proiectul a creat o comunitate internațională care depășește granițele. Spectacolul e realizat în coproducţie cu Barentsspektakel in Kirkenes, Temudas Festival Las Palmas de Gran Canaria, Teatromania Bytom, Teatrul Național „Radu Stanca” Sibiu, Tete a Tete Street Theatre Festival Rastatt, Corn Exchange Trust, Passage Festival, Creative foundation și Viathea Festival Görlitz.

„Ravel-Bolero: Cântecul dansului”, este o producție a Vuyani Dance Teatre din Africa de Sud și va avea nu mai puțin de trei reprezentații la FITS 2018: pe 15 iunie de la ora 22:00 și pe 16 iunie de la ora 16:00 și 20:00, la Teatrul Național Radu Stanca.

Gregory Maqoma, coregraf renumit pe plan mondial, dansator, antreprenor social și deținător al titlului „Chevalier de L’ordre des Arts et Lettre”, oferit de guvernul francez, dă viață pe scenă personajului Toloki, bocitorul născocit de autorul Zakes Mda, în acest spectacol intitulat „Ravel – Bolero: Cântecul Dansului”. Mda a devenit renumit pe plan internațional cu romanul „Ways of Dying” (1995), prima sa carte de referință în care apărea personajul de neuitat Toloki, un bocitor profesionist care participa la înmormântările locale în timpul tranziției Africii de Sud de la Apartheid la democrație.

Textul lui Mda are rădăcini adânci în valorile și etica africană și oferă o perspectivă mai largă asupra Africii de Sud, văzută ca un animal complex cu culturi unice.

Foto: FITS 25, Vuyani Dance Teatre, Youngr – facebook

 

25
/01
/24

Sfârșitul sec.XIX, un sat dezbinat de bârfe, certuri și lupta pentru pământ. Frumoasa Jagna, o tânără de 19 ani, un spirit liber ce iese din tiparele comunității, devine centrul atenției în momentul în care familia o obligă să se căsătorească cu Boryna, un moșier văduv, influent și bogat.

25
/01
/24

Teatrul Mic anunță premiera oficială a spectacolului „Eu sunt propria mea soție” de Doug Wright, traducerea și regia Teodora Petre, scenografia Ioana Pashca, mișcare scenică Alina Petrică, muzică Cezar Antal. Evenimentul va avea loc pe 30 ianuarie 2024, ora 19:00, la Sala Studio – Str. Gabroveni nr. 57.

25
/01
/24

La iniţiativa revistei Teatrul azi, în parteneriat cu Teatrul Masca din Bucureşti şi cu susţinerea UNITER, apare în peisajul cultural românesc un nou proiect dedicat profesioniştilor din domeniul artelor spectacolului.

25
/01
/24

Marți, 30 ianuarie, începând cu ora 11:00, la Sala „Ileana Berlogea”, Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I. L. Caragiale va sărbători Ziua Universității și a patronului său spiritual, Ion Luca Caragiale.

25
/01
/24

Duminică, 28 ianuarie (de la 17.00), primul concert al anului 2024 din stagiunea Orchestrei de Muzică Populară Radio îi este dedicat memoriei actriței NATAȘA RAAB, prezentatoare a nenumeroase concerte pe scena Sălii Radio.

25
/01
/24

Muzica și poveștile se întâlnesc la Teatrelli într-un nou concept de spectacol sonor, creat de Mădălina Pavăl și Alexei Țurcan, împreună cu alți 10 muzicieni talentați. GAZDA redefinește sonoritățile românești și propune spectatorilor un alt mod de a se bucura de muzică – umăr lângă umăr cu artiștii răspândiți prin sala transformată într-o sufragerie, pregătiți să dăruiască povești din culisele creației.

25
/01
/24

Festivalul DIPLOMA Show, un proiect The Institute, lansează seria de podcasturi Friends of the Arts, produsă de Black Rhino Radio și moderată de Artemisa Pascu. Friends of the Arts - A DIPLOMA Show Podcast continuă misiunea proiectului de a promova și susține tinerii artiști, designeri și arhitecți.

25
/01
/24

Gaep anunță reprezentarea lui Théo Massoulier. Artistul stabilit la Lyon este cunoscut pentru asamblaje în care coexistă elemente minerale, plante și artefacte și care fac trimitere la culturile biologice din laborator sau la mici matrice prebiotice. Recent, el a început să dezvolte o serie de picturi cu basoreliefuri inedite, acționate magnetic. Prima lui expoziție personală la Gaep – și prima din București – se va deschide la finalul lunii februarie.

24
/01
/24

Despre “Klaus & Barroso” – ce a fost asta, frate Bogdan Theodor Olteanu? Acum, pe bune? Ce a fost asta? M-ai pus într-o situație tare complicată. Dar, vorba cântecului: “Frate, frate, la bine și la greu”, scrie Vasile Ernu, despre cel mai discutat film românesc din această lună.

23
/01
/24

CRONICĂ DE FILM În noul său lungmetraj, “Familiar” (2023), Călin Peter Netzer pare că încearcă să reia formula de succes din “Poziţia copilului” (2013), filmul cu care a câştigat Ursul de Aur la Berlinale.

23
/01
/24

ISTORIA ne ajută să călătorim în trecutul persoanelor, familiilor, comunităților, popoarelor, Lumii întregi. Ea ne învăţă să întelegem o hartă, o haină, o clădire, o ruină, o fotografie, o gravură, un document vechi, o piesă de muzeu sau chiar un tablou. Cine ştie Istorie, va înțelege mai bine comunitatea şi lumea în care trăieşte azi!