Un dar de Mărțișor, de la Teatrul Metropolis: „Domnul Ibrahim și florile din Coran” live, online
https://www.ziarulmetropolis.ro/un-dar-de-martisor-de-la-teatrul-metropolis-domnul-ibrahim-si-florile-din-coran-live-online/

Luni 1 martie 2021, de la ora 19:00, veţi putea viziona live, online, una dintre cele mai frumoase producţii ale Teatrului Metropolis, „Domnul Ibrahim şi florile din Coran”. Un spectacol de pus la suflet, despre prietenie şi umanitate, timpuri grele dar şi despre lumina oamenilor care salvează lumea.

Un articol de Cristina Enescu Aky|22 februarie 2021

„Domnul Ibrahim și florile din Coran” este un text splendid, printre cel mai emoționante ale celebrului dramaturgul franco-belgian Eric-Emmanuel Schmitt, pe care regizoarea Chris Simion-Mercurian l-a transformat într-un spectacol care cu siguranță vă va aduce bucurie și multe zâmbete. Din distribuție fac parte actorii Marian Râlea, Vlad Logigan, Claudiu Bleonț, Alma Costin, Magda Catone și Dana Rusu. Spectacolul se va juca live, la Teatrul Metropolis, și va fi transmis pe platforma Streamerse, de pe care puteți achiziționa deja bilete.

Acest spectacol surprinzător de actual vorbește despre lucruri care, de un an încoace, au căpătat înțelesuri noi pentru noi toți: prietenie, umanitate, apropierea respectiv distanța dintre oameni, suferința care e mai ușor de dus când nu ești singur, și chiar singurătatea și ce anume o poate vindeca. E o poveste despre călătoria unor oameni prin viață și călătoria dintre oameni, despre greutatea copleșitoare a lumii (cu intoleranțele, ura, conflictele și singurătatea ei), dar și despre cum oamenii își pot fi unii altora lumină dincolo de toate diferențele dintre ei. Și e despre cum cu toții suntem dependenți de bunătatea, iubirea și generozitatea din ceilalți. (Puteți citi o cronică a acestui spectacol aici.) 

Spectacolul ce se va juca în prima zi de primăvară va fi o experiență inedită atât pentru actori cât și pentru public: actorii vor trăi nu doar emoția puternică a revenirii pe scenă și a jocului live după o pauză (deja chinuitor de) lungă, iar publicul va avea posibilitatea de a viziona acest spectacol la care, înaintea pandemiei, frecvent biletele se epuizau într-un timp foarte scurt.

Despre acest spectacol în condiții speciale, dar și despre povestea „Domnului Ibrahim…”, am vorbit cu cel care îl interpretează pe acest personaj, actorul Marian Râlea, chiar într-o pauză de la repetiții.

Cum simțiți revenirea aceasta la teatru în forma live-online, mai ales după o pauză atât de lungă de „teatru normal”?

Sigur, ne lipsesc spectatorii în sală, dar e important să fim pe scenă, asta e viața noastră. Cred în continuare că teatrul are nevoie de sala de teatru, de acel spațiu sacru, dar acum încercăm să vedem cum e transmisă emoția și online. Eu am niște întrebări aici, dar cred că spectatorii vor fi cu noi de acasă, chiar dacă cu un alt sentiment cumva, cel al teatrului televizat.     

Eu cred că teatrul rezistă, nu poate să dispară, pentru că dăinuie de atâtea mii de ani, iar lumea chiar are nevoie de teatru, mai ales acum, deci el va trăi chiar și în acest context. Sigur, trebuie să ne adaptăm acum la o nouă realitate, online, care e altfel, dar cred că sentimentul de libertate și de putere pe care le dă teatrul vor rezista chiar și în aceste condiții. Iar acesta este un spectacol cu multe atuuri legate de text, regie și distribuție.

Capătă acest spectacol sensuri noi în contextul situației actuale, a lumii dar și a teatrului?

Da, e o poveste despre prietenie și despre sufletele care nu se despart niciodată. Nu putem să pierdem acest respect pe care ni-l datorăm unul altuia. Pot să spun că este o poveste la fel de suavă ca șnurul nostru de mărțișor, motiv pentru care am și considerat că e bine să jucăm acest spectacol tocmai pe 1 martie. Va fi un teatru de prim-plan, ceea ce poate ne și sperie puțin pe noi, actorii, pentru că adevărul va trebui să iasă la lumină foarte mult prin expresiile noastre. Dar în orice caz este o poveste frumoasă despre viață și moarte ca o plecare spre necuprins, o poveste sensibilă, care trebuie văzută.

Mai multe informații precum și bilete pentru acest spectacol găsiți pe platforma Streamerse.



01
/12
/13

Napasta, spectacol de succes al Teatrului Național din Bucureşti, se va muta în eleganta și spațioasa Sală Studio, începând cu reprezentațiile din 7 și 8 decembrie 2013, beneficiind cu această ocazie de o audiență mult sporită.

01
/12
/13

„Pentru noi, actorii, demarcația dintre generaţii este foarte, foarte vagă”, spunea Aura Buzescu, în anul 1964. Marea actriță a secolului trecut i-a avut ca studenți pe Victor Rebengiuc, Gina Patrichi, Mircea Albulescu.

30
/11
/13

Tablourile ,,Gladiole", de Nicolae Tonitza, estimat la 80.000 - 130.000 de euro, şi ,,Hora", de Camil Ressu, evaluat la 45.000 - 70.000 de euro, vor fi scoase la vânzare la prima licitaţie organizată de Grimberg, ,,Întâlnire cu capodopere", pe 10 decembrie.

30
/11
/13

„Să joci ani de-a rîndul personaje fără o problematică importantă, să te fîţîi pe scenă de colo – colo strîmbîndu-te ca să obţii nişte aplauze cu care să poţi împăuna seara la cîrciumă, mi se pare un lucru foarte trist“, spunea Alexandru Tocilescu, în 1974.

29
/11
/13

A ajuns la Paris dintr-o întâmplare și a avut succes datorită accentului românesc cu care vorbea franceza. A jucat și în filme, dar, în teatru, cariera Elvirei Popescu a durat 65 de ani.

29
/11
/13

În mai puțin de o săptămână, în capitală, va avea loc cea de a VI-a ediție a Festivalului Internațional de Literatură de la București (FILB), un proiect independent, inițiat în 2008, de Oana Boca (manager cultural), alături de scriitorii Bogdan-Alexandru Stănescu și Vasile Ernu.