Un dar de Mărțișor, de la Teatrul Metropolis: „Domnul Ibrahim și florile din Coran” live, online
https://www.ziarulmetropolis.ro/un-dar-de-martisor-de-la-teatrul-metropolis-domnul-ibrahim-si-florile-din-coran-live-online/

Luni 1 martie 2021, de la ora 19:00, veţi putea viziona live, online, una dintre cele mai frumoase producţii ale Teatrului Metropolis, „Domnul Ibrahim şi florile din Coran”. Un spectacol de pus la suflet, despre prietenie şi umanitate, timpuri grele dar şi despre lumina oamenilor care salvează lumea.

Un articol de Cristina Enescu Aky|22 februarie 2021

„Domnul Ibrahim și florile din Coran” este un text splendid, printre cel mai emoționante ale celebrului dramaturgul franco-belgian Eric-Emmanuel Schmitt, pe care regizoarea Chris Simion-Mercurian l-a transformat într-un spectacol care cu siguranță vă va aduce bucurie și multe zâmbete. Din distribuție fac parte actorii Marian Râlea, Vlad Logigan, Claudiu Bleonț, Alma Costin, Magda Catone și Dana Rusu. Spectacolul se va juca live, la Teatrul Metropolis, și va fi transmis pe platforma Streamerse, de pe care puteți achiziționa deja bilete.

Acest spectacol surprinzător de actual vorbește despre lucruri care, de un an încoace, au căpătat înțelesuri noi pentru noi toți: prietenie, umanitate, apropierea respectiv distanța dintre oameni, suferința care e mai ușor de dus când nu ești singur, și chiar singurătatea și ce anume o poate vindeca. E o poveste despre călătoria unor oameni prin viață și călătoria dintre oameni, despre greutatea copleșitoare a lumii (cu intoleranțele, ura, conflictele și singurătatea ei), dar și despre cum oamenii își pot fi unii altora lumină dincolo de toate diferențele dintre ei. Și e despre cum cu toții suntem dependenți de bunătatea, iubirea și generozitatea din ceilalți. (Puteți citi o cronică a acestui spectacol aici.) 

Spectacolul ce se va juca în prima zi de primăvară va fi o experiență inedită atât pentru actori cât și pentru public: actorii vor trăi nu doar emoția puternică a revenirii pe scenă și a jocului live după o pauză (deja chinuitor de) lungă, iar publicul va avea posibilitatea de a viziona acest spectacol la care, înaintea pandemiei, frecvent biletele se epuizau într-un timp foarte scurt.

Despre acest spectacol în condiții speciale, dar și despre povestea „Domnului Ibrahim…”, am vorbit cu cel care îl interpretează pe acest personaj, actorul Marian Râlea, chiar într-o pauză de la repetiții.

Cum simțiți revenirea aceasta la teatru în forma live-online, mai ales după o pauză atât de lungă de „teatru normal”?

Sigur, ne lipsesc spectatorii în sală, dar e important să fim pe scenă, asta e viața noastră. Cred în continuare că teatrul are nevoie de sala de teatru, de acel spațiu sacru, dar acum încercăm să vedem cum e transmisă emoția și online. Eu am niște întrebări aici, dar cred că spectatorii vor fi cu noi de acasă, chiar dacă cu un alt sentiment cumva, cel al teatrului televizat.     

Eu cred că teatrul rezistă, nu poate să dispară, pentru că dăinuie de atâtea mii de ani, iar lumea chiar are nevoie de teatru, mai ales acum, deci el va trăi chiar și în acest context. Sigur, trebuie să ne adaptăm acum la o nouă realitate, online, care e altfel, dar cred că sentimentul de libertate și de putere pe care le dă teatrul vor rezista chiar și în aceste condiții. Iar acesta este un spectacol cu multe atuuri legate de text, regie și distribuție.

Capătă acest spectacol sensuri noi în contextul situației actuale, a lumii dar și a teatrului?

Da, e o poveste despre prietenie și despre sufletele care nu se despart niciodată. Nu putem să pierdem acest respect pe care ni-l datorăm unul altuia. Pot să spun că este o poveste la fel de suavă ca șnurul nostru de mărțișor, motiv pentru care am și considerat că e bine să jucăm acest spectacol tocmai pe 1 martie. Va fi un teatru de prim-plan, ceea ce poate ne și sperie puțin pe noi, actorii, pentru că adevărul va trebui să iasă la lumină foarte mult prin expresiile noastre. Dar în orice caz este o poveste frumoasă despre viață și moarte ca o plecare spre necuprins, o poveste sensibilă, care trebuie văzută.

Mai multe informații precum și bilete pentru acest spectacol găsiți pe platforma Streamerse.



20
/10
/13

Teatrul Naţional de Operetă „Ion Dacian” revine în stagiunea 2013 – 2014 cu o serie de evenimente culturale muzicale programate să se desfăşoare atât în Bucureşti, cât şi în ţară.

20
/10
/13

Cainele Japonez, debutul în lungmetraj al regizorului Tudor Cristian Jurgiu, a fost distins cu Premiul Ex-aequo în cadrul Competiției 1-2 a celei de-a 29-a ediții a Festivalului Internațional de Film de la Varșovia, Polonia.

20
/10
/13

Horia Mihail, a participat la mijlocul acestei luni la Festivalul internaţional de muzică clasică de la Ushuaia - Argentina (15 octombrie 2013), unde a reprezentat România cu un recital care a conţinut programul turneului naţional Pianul călător.

18
/10
/13

Astăzi, ora 19.00, spectacolul Leonida Gem Session, adaptare în cădere liberă după Caragiale, regia Gábor Tompa poate fi văzut la prima ediție a festivalului internațional Fest(in) pe Bulevard organizat de Teatrul Nottara.

18
/10
/13

Gala Hop in Pod se va desfășura între 26 octombrie și 1 noiembrie în podul barului La Historia din București (str. Sf. Dumitru nr 3.) Spectacole zilnice, prezentate de actorii câștigători ai Galei Tânărului Actor de anul acesta, încep la ora 21.00.

18
/10
/13

Bazat pe un fapt real care a scandalizat opinia publică din Statele Unite în 2009, când un tânăr de culoare a fost ucis de un polițist alb, Fruitvale Station, lungmetrajul de debut al lui Ryan Coogler a dat lovitura la începutul acestui an.

18
/10
/13

Teodora Stanciu este o figură care ți se lipește de suflet prin farmecul și energia pe care le transmite. Aceeași forță se regăsește și în rolurile pe care le-a avut până acum, indiferent că este vorba despre un one woman show (,,Parfum de viață”) sau despre un rol episodic (,,Casa Zoikăi”).

18
/10
/13

Ieri, 17 octombrie, la ora 18.00, la Librăria Bastilia din Bucureşti (Pţa Romană nr. 5), a avut loc lansarea volumului ,,Când strugurii se prefac în vin'' semnat Ioana Ieronim, apărut de curând la Editura Cartea Românească, şi în ediţie digitală.