Un film despre Primăvara Arabă, marele câştigător al Cinepolitica 2017
https://www.ziarulmetropolis.ro/un-film-despre-primavara-araba-marele-castigator-al-cinepolitica-2017/

Ciocnirea/ Clash, filmul despre Primăvara Arabă, regizat de Mohamed Diab, a fost desemnat marele câştigător al Festivalului Internaţional de Film Cinepolitica. Cinepolitica, unicul festival de film politic din România, a adunat în programul de anul acesta 14 filme, aproximativ 2.500 de spectatori.

Un articol de Petre Ivan|24 aprilie 2017

Clash, de Mohamed Diab – marele câştigător al Festivalului Cinepolitica 2017 / Juriul, format din Oana-Valentina Suciu, sociolog, Nicolae Mandea, rectorul Universităţii de Artă Teatrală şi Cinematografică “I.L. Caragiale”, şi Ioan Cristescu, scriitor şi conferenţiar universitar, a apreciat:

“realizarea artistică a filmului din punctual de vedere regizoral, actoricesc şi scenaristic, acuitatea observaţiilor psihologice şi sociale, crearea unui micro-cosmos uman, social, politic universal valabil, actualitatea temei (Primăvara Arabă) pentru evoluţia evenimentelor din Orientul Mijlociu şi efectele directe şi indirecte asupra politicii la nivel mondial, şi modul în care este subliniată importanţa libertăţii presei naţionale şi internaţionale pentru chestiunea drepturilor omului, respectiv a statului de drept”.

Menţiunea specială a fost acordată documentarului “Războiul Regelui/ The King Who Tricked Hitler”, în regia lui Trevor Poots, pentru:

“perspectiva profund umană a peliculei, calitatea pedagogică a modului în care este prezentată istoria recentă a României şi capacitatea de a declanşa gândirea critică în raport cu propria noastră istorie”.

Cea de-a şasea ediţie a Festivalului Internaţional de Film Cinepolitica a avut loc în perioada 20 – 23 aprilie, la Cinema Elvire Popesco  şi Institutul Balassi din Bucureşti.

Foto: Clash – cinepolitica.ro

 

07
/07
/20

Mai bogată ca niciodată în premiere, selecția de filme românești de la cea de-a 19-a ediție a Festivalului Internațional de Film Transilvania cuprinde un număr record de 21 de lungmetraje și 16 scurtmetraje, care vor fi proiectate, în prezența realizatorilor, între 31 iulie și 9 august, la Cluj-Napoca.

05
/07
/20

CRONICĂ DE FILM Scris și regizat de Nicolas Bedos, „La Belle Époque” (2019), prezentat anul trecut la Cannes în afara competiției și programat să deschidă ediția amânată din acest a TIFF-ului clujean, este o comedie tipic franceză cu vedete. Eternul subiect al cuplurilor în criză este ambalat puțin diferit, însă fără nimic memorabil.

04
/07
/20

S-a deschis Grădina cu Filme – Cinema & More: film românesc, documentare despre mari coregrafi, muzicieni sau creatori de modă, concerte, teatru, spectacole de improvizație și dezbateri, într-un program special în aer liber.

01
/07
/20

O incursiune în lumea lui Ingmar Bergman, creionată de scriitoarea norvegiană Linn Ullmann, fiica regizorului, în romanul „Neliniște”, publicat în 2015 și apărut recent și în limba română, la Editura Polirom.

30
/06
/20

OPINIE Desfăşurată în aer liber, după o amânare de trei luni din cauza pandemiei, gala Premiilor Gopo a avut câştigători previzibili. Deşi inevitabil mai puţin spectaculos ca de obicei, evenimentul a fost important prin simplul fapt că s-a desfăşurat şi că le-a permis câtorva sute de cineaşti să se reîntâlnească, într-un context dificil pentru filmul românesc.

30
/06
/20

Drama suedeză „Beartown/Scandalul” va avea premiera în toate teritoriile HBO Europe, în această toamnă. Serialul, bazat pe romanul bestseller al lui Fredrik Backman, este regizat de Peter Grönlund și îi are în rolurile principale pe Ulf Stenberg, Aliette Opheim, Tobias Zilliacus, Miriam Benthe și Oliver Dufaker.

29
/06
/20

Cele mai noi filme distribuite pe ecranele din România de către Independența Film se văd la TIFF (31 iulie - 9 august, Cluj), în timp ce contul de Vimeo al casei de distribuție primește titluri de referință, producții prezentate și premiate la Cannes.

25
/06
/20

”Grilele, genurile, toate categoriile fixate sunt inamicii criticului” şi ”Libertatea criticului este de a nu se supune ierarhiilor gata făcute”. Sunt doar două dintre numeroasele idei stimulante despre critica de film dintr-un dosar din revista franceză „Cahiers du cinéma” pe aprilie, în ultimul număr înainte de schimbarea echipei editoriale.

Pagina 10 din 273« Prima...89101112...203040...Ultima »