Un film despre Primăvara Arabă, marele câştigător al Cinepolitica 2017
https://www.ziarulmetropolis.ro/un-film-despre-primavara-araba-marele-castigator-al-cinepolitica-2017/

Ciocnirea/ Clash, filmul despre Primăvara Arabă, regizat de Mohamed Diab, a fost desemnat marele câştigător al Festivalului Internaţional de Film Cinepolitica. Cinepolitica, unicul festival de film politic din România, a adunat în programul de anul acesta 14 filme, aproximativ 2.500 de spectatori.

Un articol de Petre Ivan|24 aprilie 2017

Clash, de Mohamed Diab – marele câştigător al Festivalului Cinepolitica 2017 / Juriul, format din Oana-Valentina Suciu, sociolog, Nicolae Mandea, rectorul Universităţii de Artă Teatrală şi Cinematografică “I.L. Caragiale”, şi Ioan Cristescu, scriitor şi conferenţiar universitar, a apreciat:

“realizarea artistică a filmului din punctual de vedere regizoral, actoricesc şi scenaristic, acuitatea observaţiilor psihologice şi sociale, crearea unui micro-cosmos uman, social, politic universal valabil, actualitatea temei (Primăvara Arabă) pentru evoluţia evenimentelor din Orientul Mijlociu şi efectele directe şi indirecte asupra politicii la nivel mondial, şi modul în care este subliniată importanţa libertăţii presei naţionale şi internaţionale pentru chestiunea drepturilor omului, respectiv a statului de drept”.

Menţiunea specială a fost acordată documentarului “Războiul Regelui/ The King Who Tricked Hitler”, în regia lui Trevor Poots, pentru:

“perspectiva profund umană a peliculei, calitatea pedagogică a modului în care este prezentată istoria recentă a României şi capacitatea de a declanşa gândirea critică în raport cu propria noastră istorie”.

Cea de-a şasea ediţie a Festivalului Internaţional de Film Cinepolitica a avut loc în perioada 20 – 23 aprilie, la Cinema Elvire Popesco  şi Institutul Balassi din Bucureşti.

Foto: Clash – cinepolitica.ro

 

28
/11
/19

CRONICĂ DE FILM După „Cealaltă Irina” (2009) și „Q.E.D.” (2013), regizorul Andrei Gruzsniczki revine cu un nou lungmetraj, „Zavera” (2019), o dramă minimalistă - dar și manieristă - despre un inginer constructor (Dorian Boguță) a cărui viață e dată peste cap de moartea celui mai bun prieten (Șerban Pavlu).

28
/11
/19

Organizat de American Independent Film Festival și Cinema „Elvire Popesco”, pe 30 noiembrie, Maratonul „Blade Runner” este o invitație în lumea a două filme cult.

27
/11
/19

CRONICĂ DE FILM Martin Scorsese revine cu voluptate la ce i-a fost cel mai drag: filmul cu gangsteri. Produs și lansat de Netflix, adică în afara limitărilor la durată impuse de o distribuție în cinematografe, „The Irishman” i-a permis veteranului regizor să se lăfăie într-o cronică a mafiei de aproape trei ore și jumătate.

23
/11
/19

10 filme internaționale proiectate în premieră la București, un juriu de excepție, 12 masterclass-uri și 2 workshop-uri cu specialiști în cinematografie și actorie, și voie bună fără limite!

21
/11
/19

CRONICĂ DE FILM După două filme ilustrative, fără forță, eșuate, „Poarta Albă” (2014) și „Fals tratat de mântuire a sufletului” (2018), nu aveam mari așteptări de la noul lungmetraj al regizorului Nicolae Mărgineanu, „Cardinalul” (2019), tot despre victimele comunismului. Filmul are însă câteva calități, fără a fi memorabil.

19
/11
/19

CRONICĂ DE FILM Primele două episoade din sezonul al treilea al miniseriei „Umbre”, produs de HBO și scris și regizat de Bogdan Mirică, arată mai bine decât primele două sezoane. Asta nu înseamnă că lipsesc de tot replicile teribiliste sau că narațiunea nu e tot simplistă. Doar că personajele sunt mai închegate.

Pagina 23 din 276« Prima...10...2122232425...304050...Ultima »