Un film despre Primăvara Arabă, marele câştigător al Cinepolitica 2017
https://www.ziarulmetropolis.ro/un-film-despre-primavara-araba-marele-castigator-al-cinepolitica-2017/

Ciocnirea/ Clash, filmul despre Primăvara Arabă, regizat de Mohamed Diab, a fost desemnat marele câştigător al Festivalului Internaţional de Film Cinepolitica. Cinepolitica, unicul festival de film politic din România, a adunat în programul de anul acesta 14 filme, aproximativ 2.500 de spectatori.

Un articol de Petre Ivan|24 aprilie 2017

Clash, de Mohamed Diab – marele câştigător al Festivalului Cinepolitica 2017 / Juriul, format din Oana-Valentina Suciu, sociolog, Nicolae Mandea, rectorul Universităţii de Artă Teatrală şi Cinematografică “I.L. Caragiale”, şi Ioan Cristescu, scriitor şi conferenţiar universitar, a apreciat:

“realizarea artistică a filmului din punctual de vedere regizoral, actoricesc şi scenaristic, acuitatea observaţiilor psihologice şi sociale, crearea unui micro-cosmos uman, social, politic universal valabil, actualitatea temei (Primăvara Arabă) pentru evoluţia evenimentelor din Orientul Mijlociu şi efectele directe şi indirecte asupra politicii la nivel mondial, şi modul în care este subliniată importanţa libertăţii presei naţionale şi internaţionale pentru chestiunea drepturilor omului, respectiv a statului de drept”.

Menţiunea specială a fost acordată documentarului “Războiul Regelui/ The King Who Tricked Hitler”, în regia lui Trevor Poots, pentru:

“perspectiva profund umană a peliculei, calitatea pedagogică a modului în care este prezentată istoria recentă a României şi capacitatea de a declanşa gândirea critică în raport cu propria noastră istorie”.

Cea de-a şasea ediţie a Festivalului Internaţional de Film Cinepolitica a avut loc în perioada 20 – 23 aprilie, la Cinema Elvire Popesco  şi Institutul Balassi din Bucureşti.

Foto: Clash – cinepolitica.ro

 

24
/03
/21

OPINIE Atunci când un succes internaţional aduce câte un film românesc în atenţia unui public mai larg decât grupul cinefililor fideli, mulţi simt o nevoie irepresibilă de a comenta. Asta nu ar fi o problemă, dacă discursul nu ar cădea în miştocăreală, rostită pe un ton superior: „Vă spun eu cum stă treaba cu cinematografia română!”.

23
/03
/21

CRONICĂ DE FILM „Soul” (2020), noua animaţie a lui Pete Docter şi a Studioului Pixar, debordează de fantezie şi reia ambiţia din „Inside Out” (2015) de a crea imagini şi personaje animate accesibile pentru a reprezenta concepte abstracte.

17
/03
/21

OPINIE Ştim că cinematografia din România, în afară de succese, are propriile probleme, deloc puţine. Însă merită să privim puţin şi la ce se întâmplă peste Prut, în Republica Moldova, unde se încearcă de câţiva ani să se creeze condiţiile pentru dezvoltarea unei cinematografii.

17
/03
/21

FRIENDS/ PRIETENII TĂI este unul dintre cele mai bine cotate seriale de televiziune, având multiple Premii Emmy și Globuri de Aur și multe alte nominalizări. Este o comedie inteligentă  despre experiențele unui  grup de prieteni din cartierul Manhattan, care încearcă să-și croiască un drum, pe cont propriu, în New York.

15
/03
/21

CRONICĂ DE FILM Documentarele biografice mainstream nu prea au cum să ofere surprize formale. Au cam aceeaşi structură, iar diferenţele sunt marcate de personalitatea adusă în prim-plan. Produs şi lansat recent de Netflix, „Pelé” este un film cât se poate de convenţional. Însă e greu de criticat prea aspru: ni-l prezintă pe marele Pelé, aşa că patosul e mai uşor de trecut cu vederea.