Un Ionesco excepţional, în premieră la TNB!
https://www.ziarulmetropolis.ro/un-ionesco-exceptional-in-premiera-la-tnb/

Teatrul Naţional I. L. Caragiale din Bucureşti anunţă premiera cu piesa Regele moare de Eugène Ionesco, un spectacol cu mari actori, o piesă de referinţă a literaturii contemporane, adusă în scenă de un tandem regizoral îndrăgit, tinerii Andrei şi Andreea Grosu, fondatorii Unteatru, cel devenit un teatru dintre cele mai apreciate.

Un articol de Petre Ivan|21 Noiembrie 2017

Regele moare este o montare care nu vrea să epateze prin decor sau costume, ci, în primul rând, o reîntâlnire cu un cuplu actoricesc care ne oferă un regal artistic cu fiecare apariţie scenică, Mariana Mihuţ şi Victor Rebengiuc, alături de care, Ana Ciontea, Florentina Ţilea, Şerban Pavlu şi Richard Bovnoczkine spun o poveste în care timpul se dilată şi distanţele se micşorează ca prin magie.

Scenografia este realizată de Vladimir Turturică, iar Chris Jaeger semnează Light design-ul spectacolului.

În ciuda titlului, spectacolul este consolidat de pofta de viață și de incapacitatea omului de a face pace cu moartea.

Trăim dezordonat – cu o constantă nevoie de mâine, iubim cu disperare, amânăm cât putem, rănim fără să simțim, transformăm greșelile în experiențe și continuăm să experimentăm. Spectacolul este un elogiu al acestei inconștiențe numită viață.

”Regele moare” , o montare scenică ce tulbură conștiința amorțită a ființei și pune la încercare tăria sufletului în relație cu singura certitudine a omului, moartea, în față căreia putem alege să  credem că suntem regi, deși suntem doar niște supuși. La întrebarea Ce este mai absurd între viață și moarte?, probabil că Ionesco ar răspunde: omul!

Pe Eugène Ionesco  tema sfârşitului l-a urmărit toată viaţa, începând din copilărie.

De la vârsta de patru ani, de când am știut că voi muri, angoasa nu m-a mai părăsit. E ca și cum aș fi înțeles, dintr-odată, că nu era nimic de făcut ca să scapi de ea și că nu mai era nimic de făcut în viață (…). Scriu, de asemenea, pentru a-mi exprima teama de a muri, umilința de a muri”, mărturisea celebrul scriitor român. Mi-am spus că poți să înveți să mori, că poți să-i înveți pe alții să moară. Acesta îmi pare lucrul esențial pe care-l putem face, fiindcă suntem niște muribunzi care nu acceptăm să murim ‒ Eugène Ionesco despre nașterea piesei Regele moare.

“Regele domnului Ionesco a îngăduit una dintre cele mai frumoase întâlniri pentru noi, spun Andrei și Andreea Grosu, regizorii spectacolului. Cu oameni de care ne-am îndrăgostit, cu oameni de care eram îndrăgostiți și pe care o să-i păstrăm așa cum ni s-au dat, cu zâmbete, cu frici, bucuroși, emoționați, netrucați. Regina care ne conduce, altă regină tremurândă, doctorul copleșit, guardul neputincios, menajera fragilă și un rege care moare. Învățăm de la ei cum se moare. E o poveste cu regi si regine, cu nori și copaci care cresc din podele, mari inventatori, frici, familie, dar mai ales cu și despre dragoste”.

Premiera oficială este programată pentru data de 28 noiembrie, ora 19.30, Sala Mare.

Următoarea reprezentaţie va avea loc pe data de 17 decembrie 2017. Biletele se pot achiziţiona de la Casa de bilete TNB, din foaierul Sălii Mari, precum şi online, pe www.mystage.ro.

Regele moare – info

de Eugène Ionesco

Traducerea: Vlad Russo și Vlad Zografi

Regia: Andrei și Andreea Grosu

Scenografia: Vladimir Turturică

Light design: Chris Jaeger

Data premierei: 28.11.2017

Durata spectacolului: 1 h 40 min.

Distribuţia:

Bérenger întâiul, regele:  Victor Rebengiuc

Regina Marguerite, prima soţie a regelui Bérenger întâiul:   Mariana Mihuț

Regina Marie, a doua soţie a regelui Bérenger întâiul :  Ana Ciontea

Doctorul, care e şi chirurg, călău, bacteriolog și astrolog:  Șerban Pavlu

Juliette, servitoare, infirmieră :  Florentina Ţilea

Guardul:  Richard Bovnoczki.

Foto: Ionesco, Regele moare – tnb.ro

23
/02
/18

CRONICĂ DE FILM „The Post”, al marelui cineast american Steven Spielberg, este o demonstrație splendidă de regie – nu este la îndemâna oricui să facă un film plin de suspans, de tensiune și chiar de acțiune doar din confruntări de idei și de principii.

22
/02
/18

Kazuo Ishiguro: „Povestea emoţionantă a unei familii destrămate din pricina realităţilor cumplite din Orientul Mijlociu... Risipirea speranţelor venite odată cu Primăvara arabă este redată cu atît mai puternic cu cît furia lui Matar este ţinută în frîu, iar credinţa lui în omenire – neclintită.”

22
/02
/18

CRONICĂ DE FILM Realizat în principal pentru televiziune, cu sprijinul TVR (unde a și fost difuzat în noiembrie), dar cu intenția de a fi lansat în 2018 și în cinematografe, „Popeasca” este un documentar simplu și eficient, pe alocuri încărcat de emoție, despre Stela Popescu, regizat chiar de nepoata actriței, tânăra cineastă Stanca Radu.

22
/02
/18

IMAX nu este doar formatul impresionant şi revoluţionar în care poţi urmări cele mai noi blockbustere. Sălile T IMAX de la Cinema City reprezintă şi locul ideal în care cei mici pot urmări documentare educative despre spaţiul cosmic, despre mări, oceane, păsări sau animale pe cale de dispariţie, având parte de călători emoţionante, imagini spectaculoase şi informaţii inedite.

22
/02
/18

Actorul Victor Rebengiuc a mărturisit miercuri, la Rezidenţa BRD Scena 9, unde a fost invitatul special al "Intersecţiilor de miercuri", că nu a aşteptat şi nici nu şi-a dorit anumite roluri, a jucat ce i s-a dat cu condiţia să fie roluri diferite şi, de asemenea, nu a acceptat atunci când regizorii şi-ar fi dorit să-l cantoneze pe anumite tipologii.

21
/02
/18

Teatrul Metropolis şi UNITER prezintă, duminică 4 martie, de la ora 19.30 în cadrul campaniei ARTIȘTII PENTRU ARTIȘTI,  “Efectul razelor gama asupra crăiţelor lunatice”. Spectacolul propune fascinanta întâlnire cu o mare artistă a teatrului românesc, Oana Pellea. Și cu un text pe măsură, extrem de actual, aspru pe alocuri, dar din care nu lipsesc umorul şi ironia.

21
/02
/18

Consecventă demersului său inovator la nivel de teme abordate și limbaj cinematografic, Competiția Internațională BIEFF 2018 invită publicul la introspecție și dezbatere asupra condiției umane actuale într-o lume în continuă schimbare. Punând propria sensibilitate față în față cu fragilitatea naturii și accesând omniprezența tehnologiei în toate aspectele vieții, ne redescoperim dubla poziție de creație și creator.

21
/02
/18

Dirijorul Horia Andreescu revine în această perioadă în atenţia publicului din ţară, prin două concerte programate la Iaşi şi Braşov: în seara de 23 februarie, de la ora 19.00, într-un nou episod al Integralei concertelor și simfoniilor de Beethoven, inclusă în stagiunea 2017-2018 a Filarmonicii „Moldova” din Iaşi, dedicată Centenarului Marii Uniri şi în seara de 2 martie 2018, de la ora 19.00, într-un concert simfonic extraordinar susţinut împreună cu Filarmonica din Braşov.

Page 1 of 68612345...102030...Last »