O expozitie a regizorului Andrei Ujică şi lucrări de artă cu temă politică, în ”Future Museum”
https://www.ziarulmetropolis.ro/un-show-al-regizorului-de-film-andrei-ujica-si-lucrari-de-arta-cu-tema-politica-in-future-museum/

Regizorul şi artistul Andrei Ujică, alături de artişti migranţi români Ovidiu Anton, Anetta Mona Chişa & Lucia Tkáčová, participă cu instalaţii solo şi show-uri în proiectul ”Future Museum” 2017, care se deschide la Centrul Ceh, pe 18 mai

Un articol de Petre Ivan|20 aprilie 2017

În 2017, galeria de artă contemporană Future Museum se centrează în jurul unui grup de artiști emigranți români, toți născuți în România, dar stabiliţi într-o altă țară permanent sau temporar.

Pe 18 mai 2017, prima expoziție solo în România a lui Ovidiu Anton va inaugura sezonul de primăvară al galFuture Museumeriei. Lucrările Anettei Mona Chișa & Luciei Tkáčová vor deschide sezonul de vară, la începutul lui iulie, seria acestui an încheindu-se cu o expoziție a regizorului de film Andrei Ujică.

Experiențele acestor artiști migranți sau emigranți, dobândite în diferite medii culturale, le-au oferit o înţelegere aparte, precum și o multitudine de perspective, din care să observe fenomenele politice, sociologice și culturale într-un mod diferit.

Această serie de expoziții are drept scop, de asemenea, evidențierea schimbărilor geopolitice contemporane, pe care le înfruntăm din anii 1990, schimbări la care artiștii vizuali sunt participanți activi.

În contextul artelor vizuale din București, Future Museum este o instituție de dimensiuni medii, care pune la dispoziția artiștilor o platformă unde să creeze instalații solo, în contextul specific galeriei. Unul dintre cele mai importante obiective ale programului Future Museum este să susțină mobilitatea artiștilor români.

Aș dori să subliniez faptul că scena artelor vizuale din România este foarte descentralizată și structurată într-o multitudine de domenii diverse. Încă din anii 1980, România a trecut printr-o perioadă de migrări economice și politice, în urma cărora mulți artiști români contemporani locuiesc acum în Europa. Aici, precum probabil peste tot, am fost martorii unui comportament protector, lăuntric, referitor la o perioadă în care instituțiile românești nu au dat o atenție adecvată creatorilor domiciliați în străinătate.  – František Zachoval, directorul Centrului Ceh

Foto: Future Museum – futuremuseum.ro

02
/10
/18

Agenţia de publicitate Papaya Advertising a lansat, ieri, un clip numit “Copiii referendumului”, prin care îndeamnă la boicotarea referendumului pentru redefinirea familiei în Constituţie. Spotul, inspirat din serialul “The Handmaid’s Tale” (“Povestea slujitoarei”), în care este descrisă viaţa din Gilead, un stat condus de un regim totalitar ultra-religios, unde femeile sunt folosite pentru a procrea, s-a viralizat în scurt timp pe rețelele de socializare.

01
/10
/18

A apărut o necesară carte-album, „CineBucurești. 100 de ani de modernitate - Sala de cinema”, coordonată de arhitectul Mihaela Pelteacu și cineastul Laurențiu Damian. Un volum despre istoria glorioasă a sălilor de cinema din București, care trezește nostalgii dar induce și tristețe din cauza stării actuale de degradare a cinematografelor.

27
/08
/18

Făget a devenit în această vară o destinație culturală găzduind prima manifestare artistică din cadrul proiectului Cămine în Mișcare / Moving Fireplaces, eveniment ce face parte dintr-o suită de astfel de activități pregătite de Asociația Timișoara Capitală Culturală Europeană și Asociația Prin Banat.

16
/08
/18

În luna august, Asociația Montage dă startul celui mai nou proiect cultural „FUChS(ilis)-ISMUL, EXPERIMENT SOCIO-CROMATIC DE MUZICĂ ȘI MIȘCARE desenat cum se cuvine de Pâlnie și Stamate pe uvertura șalvarilor lui Ismail si Turnavitu de pe lângă Cârligații lui Gayk” sau, mai pe scurt, FUChSIADA, un spectacol „work in progress” conceput de Anca Maria COLȚEANU după scrierile lui URMUZ și produs de artistul Anca Maria Ciofîrlă.

06
/08
/18

Reclama online realizată de Montreal Museum of Fine Arts pentru expoziţia de vară a fost blocată de platforma Facebook pentru că folosea nuduri abstracte pictate de Pablo Picasso. Muzeul a fost nevoit să ia legătura direct cu compania, pentru a reuşi să publice online advertorialul (puteți vedea reclama video în interiorul articolului).