Un sitcom, o poveste de la Hollywood și un meci de tenis între prieteni
https://www.ziarulmetropolis.ro/un-sitcom-o-poveste-de-la-hollywood-si-un-meci-de-tenis-intre-prieteni/

În camera 203 a unui hotel din Beverly Hills, California, viaţa unor oameni, cu toate dezamăgirile şi greşelile lor, devine subiectul unei comedii pe care Neil Simon a denumit-o „California suite”. Spectacolul, regizat de Andrei Huţuleac aduce camera de hotel cu poveştile-i din California, pe scena Teatrului unteatru din Bucureşti. Aceeaşi cameră a călătorit şi la Buzău, oferind aceleaşi poveşti şi publicului buzoian.

Un articol de Diana Parpalea|13 iunie 2022

Săptămâna aceasta la Buzău se aude în tot orașul că „Buzău Iubește Teatru”. Iar festivalul cu același nume, dedicat buzoienilor continuă să fie un bun prileji de a aduna oamenii într-un loc, fie că sunt din Buzău sau nu. Tema festivalului este iubirea, iar spectacolele selectate conțin și ele povești diverse despre aceasta, în toate formele sale.

Vacanțele și călătoriile într-un alt oraș ar trebui să fie despre amintiri și experiențe de care să-ți aduci aminte. Iar de cele mai multe ori, acestea ar trebui să fie cât mai plăcute și memorabile. Poveștile cuplurilor din camera 203 vor fi cu siguranță memorabile, dar nu și plăcute. Și totuși ce are o cameră de hotel de-i poate face pe oameni să fie mai real decât acasă? Se poate ca un loc străin să-i separe mai rău decât să-i apropie sau invers?

Prima poveste este despre un cuplu din Philadelphia, care călătorește până în California pentru Mitzvahul fratelui lui Marvin (Dan Rădulescu). Cei doi călătoresc separat, iar primul care ajunge la hotel este Marvin, care cu o seară în urmă, primește de la fratele său un cadou neașteptat, dar bine primit. După câteva mai multe sticle de alcool băute, a doua zi se trezește cu o prostituată în pat (Nicoleta Hâncu). Venirea soției sale, Millie (Corina Moise), a doua zi de dimineață, dă startul unei curse de-a șoarecele și pisica, în care pisica încearcă să ascundă șoarecele sub cearșaf. Ca un început de sitcom american, asistăm la două episoade despre o familie aparent bine închegată, apoi la decăderea ei și apoi la… puterea ei?

 

 

Al doilea cuplu cazat în camera 203, tot în California, a venit cu speranțe și așteptări la Gala de decernare a Premiilor Oscar. O actriță resemnată (Nicoleta Hâncu) și un fost actor, actual anticar (Sorin Miron) dispută într-o cameră de hotel despre dezamăgirile profesionale și personale. Relația dintre cei doi este o continuă piesă de teatru ori un scenariu de la Hollywood care nu va vedea niciodată scena ori ecranul. O poveste în doi, despre doi necunoscuți, neasumați și triști, confortabili împreună. O relație refugiu, într-o cameră de hotel ca oriunde altundeva. O comedie neagră, în care actorul râde, iar spectatorul plânge.

Un apoteotic final care aduce ropote de râs este dat de cele două cupluri care se întorc de la un meci de tenis cu un picior luxat ori rupt, și multe frustrări adunate în trei săptămâni. Cei patru actori menționați mai sus se întorc pe scenă sub următoarea formă: Dan Rădulescu & Corina Moise – cuplul care experimentează exoticul și orientalul din America; Sorin Miron & Nicoleta Hăncu – cuplul pretențios și orgolios care folosește parfum „after-tennis”. Toate neajunsurile și nemulțumirile acestei vacanțe mută meciul de tenis de pe teren, în camera de hotel. Peste fileul zboară palete, mingi de tenis, cioburi, capetele sparte, dinți avariați și multe atelele. O vacanță la fel de reușită ca orice vacanță din camera 203, din Hotelul Beverly Hills, din Los Angeles, California.

Sejurul turiștilor din „California suite” nu a fost prea reușit, dar spectacolul nu este în aceeași categorie. Nici nu avea cum să fie altfel cu o asemenea distribuție, cu actori care lucrează împreună de ani de zile, iar ghidați de Andrei Huțuleac, au creat încă un spectacol de văzut, bifat, și poate de reîntors cândva cu alți prieteni. Pentru cine a văzut spectacolul la Buzău, în cadrul Festivalului „BUZĂU / IUBEȘTE / TEATRU” ne bucurăm, iar pentru cei care l-au ratat, nu le rămâne decât să ia trenul până la București și să-l vadă.

 

California suite

Teatrul UNTEATRU, București

 

Autor: Neil Simon

Traducere: Tudor Lucanu

Regizor: Andrei Huțuleac

Costume: Ariana Presan

Light design: Alexandru Medveghi / Dragoș Mărgineanu

 

Distribuție:

Dan Rădulescu, Corina Moise, Nicoleta Hâncu, Sorin Miron

Fotografii: Dragoș Borcănea

 

28
/02
/24

Filmul documentar AMAR, regizat de Diana Gavra, va avea putea fi văzut în premieră în cinematografe din 8 martie, iar până atunci spectatorii se vor putea întâlni cu regizoarea și parte din echipa filmului în două evenimente speciale:

28
/02
/24

Romanian Design Week, festivalul multidisciplinar dedicat industriilor creative, organizat de The Institute și prezentat de UniCredit Bank, lansează apelul de înscrieri în circuitul RDW Design GO!.

28
/02
/24

Diana Vasile, PhD, psihoterapeut și Președinte al Institutului pentru Studiul și Tratamentul Traumei (ISTT), lansează astăzi cartea Anatomia traumei. Cum să ai o viață mai bună când sufletul te doare, publicată la editura Bookzone. Rezultatul a peste 25 de ani de studiu, practică și cercetare în domeniul psihotraumatologiei, cartea oferă o perspectivă completă asupra impactului traumei în viețile noastre, dar și asupra modalităților de recuperare post-traumatică.

28
/02
/24

Asociația Tangent, în parteneriat cu Teatrul Excelsior, Teatrul Național „I.L. Caragiale”, Casa Kerim și LiterNet, a lansat miercuri, 21 februarie, un open call pentru actori și actrițe din București, cu vârste cuprinse între 20 și 30 de ani, pentru formarea distribuției spectacolului EMAUS, după romanul omonim al scriitorului italian Alessandro Baricco.

28
/02
/24

Primăvara sosește la Sala Radio cu abonamente și bilete pentru ultimele 3 luni ale stagiunii cu numărul 95 pe scena Radio România! Abonamentele pentru perioada aprilie - iunie 2024 vor fi disponibile la vânzare în perioada 28 februarie – 5 martie 2024. Biletele individuale vor fi puse în vânzare începând din data de miercuri, 6 martie 2024.

28
/02
/24

Luna martie aduce un nou spectacol în repertoriul Teatrului Ion Creangă. „Amintiri din copilărie“ are avanpremiera și premiera vineri, 1 martie, de la ora 10:00, respectiv 18:00, la Sala Mare din Piața Amzei nr. 13. Spectacolul marchează, în același timp, începutul celei de-a doua ediții a evenimentului „Luna lui Ion Creangă – Povești și Amintiri din copilărie“.

28
/02
/24

“Lacul Lebedelor”, cel mai faimos spectacol de balet al tuturor timpurilor, revine în acest weekend pe scena Sălii Palatului din București, având în rolurile principale pe balerinii Rin Okuno și Robert Enache, alături de ansamblul Operei Naționale București. Reprezentația de la începutul lunii decembrie a fost primită cu entuziasm de către publicul prezent, aceasta fiind sold-out.

28
/02
/24

Editura Humanitas Fiction vă așteaptă miercuri, 28 februarie, ora 19.00 la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (Bd. Regina Elisabeta nr.38) la lansarea romanului Numărul 2 de David Foenkinos – recent apărut în colecția „Raftul Denisei“ coordonată de Denisa Comănescu, în traducerea Iulianei Glăvan – ce aduce în prim-plan povestea unui destin atipic, a celui care a pierdut rolul lui Harry Potter în una dintre cele mai celebre ecranizări din toate timpurile. Este posibil ca un eșec să devină o sursă de putere? Romanul scriitorului francez oferă în locul unui răspuns o minunată parabolă despre virtuțile reconstruirii sinelui.

28
/02
/24

“Mamma Mia!”, cel mai faimos musical din România, revine weekend-ul acesta pe scena Sălii Palatului din Capitală, într-o nouă reprezentație de zile mari, asta după ce în ultimii cinci ani spectacolul a fost văzut de peste 80.000 de români. Până acum producția a avut nu mai puțin de 33 de reprezentanții în țara noastră, în nouă orașe, dintre care doar 20 în București, unde fiecare spectacol a fost sold-out de fiecare dată.

27
/02
/24

Scriitorul francez Édouard Louis, autor al cărții „Cine l-a ucis pe tata?”, a fost spectator al producției cu același nume, pusă în scenă de Andrei Măjeri la Teatrul Metropolis, în seara de vineri, 23 februarie 2024. În urma vizionării, publicul și oamenii de teatru prezenți în sală s-au bucurat de o conferință cu acesta, moderată de Mihaela Michailov, autoarea dramatizării.