UNATC, la Cannes pentru al zecelea an consecutiv
https://www.ziarulmetropolis.ro/unatc-la-cannes-pentru-al-zecelea-an-consecutiv/

După premiul al III-lea ex-aequo de la Cinéfondation de anul trecut, acordat Luciei Chicoş pentru filmul „Contraindicaţii’’, UNATC revine la Festivalul de la Cannes cu scurtmetrajul „Prin oraş circulă scurte poveşti de dragoste”, în regia Carinei-Gabriela Daşoveanu.

Un articol de Liliana Matei|18 iunie 2021

Fondat în 1998 și dedicat căutării de noi talente în cinematografie, Cinéfondation selectează anual din școlile de film din întreaga lume între cincisprezece și douăzeci de producții. Anul acesta au fost invitați șaptesprezece tineri cineaști. Carina-Gabriela Dașoveanu a fost selectată dintr-un număr de 1835 de candidați din întreaga lume.

Carina-Gabriela Dașoveanu este actualmente studentă în anul I, la Masteratul de Regie, în cadrul Facultății de Film, iar „Prin oraș circulă scurte povești de dragoste” reprezintă lucrarea ei de diplomă de licență, fiind al șaselea film al regizoarei.

Filmul „Prin oraș circulă scurte povești de dragoste” prezintă povestea unui cuplu, Lili, o taximetristă în vârstă de 36 de ani, și Dani, un pescar amator, care încearcă să își salveze căsnicia. Cursele sale pe taxi o fac pe Lili martora a mai multor povești de dragoste, complet diferite față de a ei.

Despre acest film, Carina mărturisește: „Mesajul pe care am vrut să îl transmit este, așa cum spun încă de la începutul filmului, că uneori doar dragostea neîmpărtășită poate să fie cu adevărat romantică.  Dacă este să ne referim la dragoste, cred că titlul filmului în franceză, ,,Histoires d’amour à la volée” reușește să exprime cel mai bine ideea pe care doresc să o evidențiez. Iubirea o prinzi din zbor, fără să te gândești de foarte multe ori înainte, apare când nu te aștepți și te face să te prăbușești brusc dacă nu menții linia de plutire.”

Filmul îi are în distribuție pe Ilinca Hărnuț, Andi Vasluianu, Ion Arcudeanu, Cătălina Mihai, Andrei Ivan și Alina Florescu. Regizoarea va fi prezentă la Cannes împreună cu actrița principală și o parte din echipă: Ștefan Aghițoaie (director de imagine), Paul Sima (monteur și co-sound designer) și Tijana Marjanović (sound designer).

UNATC va fi reprezentat anul acesta la Festivalul de la Cannes și prin prezența prodecanului Facultății de Film, în calitate de producător al filmului „When Night Meets Dawn”. Scurtmetrajul este regizat de Andreea Cristina Borţun și a fost selectat în Quinzaine des Réalisateurs, o secţiune paralelă a Festivalului de Film de la Cannes. Andreea Cristina Borțun este la rândul ei absolventă al Facultății de Film, specializarea Comunicare Audiovizuală – Scenaristică, Publicitate Media, Filmologie, acest film fiind al cincilea semnat în calitate de regizor.

 

08
/12
/13

La doi ani de la dispariţia regizorului Andrei Blaier, TVR 2 îi dedică azi ciclul „Duminica filmului românesc”. Cinefilii români vor putea urmări în această zi două dintre filmele sale reprezentative: „Fapt divers“ (de la ora 14.10) şi „Ilustrate cu flori de câmp“ (de la ora 20.10).

06
/12
/13

12 Years a Slave, regizat de Steve McQueen, a fost desemnat filmul anului 2013 în Topul 10 al revistei Rolling Stone, după ce, marţi, cineastul american a primit, pentru aceeaşi peliculă, titlul de cel mai bun regizor din partea New York Film Critics Circle.

05
/12
/13

CRONICĂ DE FILM „Majordomul”, în regia lui Lee Daniels, este un film croit pe placul Academiei Americane, dar şi al unui public dornic de poveşti motivaţionale. Transpunerea vizuală a scenariului este, însă, cât se poate de convenţională.

04
/12
/13

Lungmetrajele „Poziţia copilului“, de Călin Peter Netzer, ,,Când se lasă seara peste Bucureşti...", de Corneliu Porumboiu, şi ,,Sunt o babă comunistă", de Stere Gulea, vor fi proiectate, în perioada 10 decembrie - ianuarie 2014, la cea de-a IV-a ediţie a Zilelor Filmului Românesc de la Madrid.

02
/12
/13

Iulia Rugină, Oana Răsuceanu și Ana Agopian inventează povești și le transformă în filme, ca de exemplu „Love Building”, o comedie romantică despre relațiile de cuplu. De ce ai nevoie ca să faci film și cum se scrie un scenariu „în trei”? Ne spun chiar ele, în cinci secvențe.