Undercloud 2016 și-a ales câștigătorii
https://www.ziarulmetropolis.ro/undercloud-2016-si-a-ales-castigatorii/

La Gala de închidere a Festivalului Internaţional de Teatru Independent UNDERCLOUD, desfăşurată miercuri, s-au acordat cinci premii la cinci categorii şi cinci premii speciale.

Un articol de Petre Ivan|1 septembrie 2016

Juriul format din regizoarea Sanda Manu, directorul de scenă Victor Ioan Frunză, teatrologul Octavian Saiu, actrița Dorina Chiriac, regizorul și directorul Teatrului Metropolis George Ivașcu, a decis miercuri, 31 august, Premiile Undercloud 2016, oferite pe scena Arcub Gabroveni, gazda Festivalului anul acesta. Scenografa Iuliana Vîlsan a jurizat pentru Premiul Dada Undercloud – premiul pentru scenografie. Chris Simion-Mercurian, regizor și președintele Undercloud, Silvia Dumitrache, critic de teatru („Observator cultural”) și teatrologul Irina Ionescu au jurizat pentru Premiul Undercloud pentru concept, regie și interpretare. Iată câștigătorii!

Premiul pentru Cea mai bună actriță i-a fost acordat Ilonei Brezoianu, pentru rolul din spectacolul „Fata din curcubeu”, regia Lia Bugnar, producție Godot-cafe Teatru.

Ilona Brezoianu

Ilona Brezoianu – Cea mai bună actriță la Undercloud 2016

Nominalizări: Alina Mîndru („Mălăieș în călcăieș”), Ilona Brezoianu („Fata din curcubeu”), Alina Petrică („Aglaja”)

Premiul pentru Cel mai bun actor i-a fost acordat lui Dan Rădulescu, pentru rolul din spectacolul „Omul-pernă”, regia Eugen Gyemant, producție Arcub, Eugen Gyemant, Fundația Calea Victoriei și Teatrul Act.

Nominalizări: Ionuț Vișan („Liliom”), Dan Rădulescu („Omul-pernă”), Lucian Iftime („Omul-pernă”)

Premiul pentru Regie a mers către spectacolul „Omul-pernă”, regizat de Eugen Gyemant.

Nominalizări: „Liliom” (Kovács Zsuzsánna), „Omul-pernă” (Eugen Gyemant), „Mălăieș în călcăieș” (regie colectivă)

Premiul Juriului i-a fost acordat Teatrului UNTEATRU.

Premiul pentru Cel mai bun spectacol a revenit spectacolului „Omul-pernă”, regia Eugen Gyemant.

Distribuție: Ionuț Grama, Dan Rădulescu, Lucian Iftime, Cătălin Babliuc / Andrei Seușan și Teodora Iancu

Light design: Alexandru Macrinici și Alexandru Mihăilă

Scenografia şi costume: Maria Nicola

Premiul Dada Undercloud pentru Scenografie: Maria Nicola pentru scenografie și costume în spectacolul „Omul-pernă”.

Premiile Undercloud pentru concept, regie și interpretare:

Aleargă. Flas jurnal de jogging”, regia: Silvia Călin, autor text: Ana Maria Sandu, distribuție: Nicoleta Lefter, producție independentă.

(P)rotagonista” de Marco Tesei, regia: Mariana Cămărășan & Amalia Iorgoiu, cu Florina Gleznea, producție Undercloud.

Premiul Teatru Liber – Under Any Cloud s-a acordat regizorului Mihai Măniuțiu, directorul Teatrului Național din Cluj.

Alister O’Loughlin și Miranda Henderson

Alister O’Loughlin și Miranda Henderson

Premiul de Excelență s-a acordat actorului Alister O’Loughlin, pentru performanța din spectacolul „The Tragedian”, regia Miranda Henderson. Producție Prodigal Theatre – Londra.

Cea de-a noua ediție a Festivalului Internațional de Teatru Independent Undercloud a oferit peste 40 de spectacole și evenimente teatrale din țară și străinătate, workshopuri, conferințe, expoziții, întâlniri cu artiști din lumea culturală și teatrală: Pascal Bruckner, Mihai Măniuțiu, Răzvan Vasilescu, Marian Râlea, Alister O’Loughlin (Prodigal Theater, Marea Britanei), Elena Kovalskaya (Centrul Meyerhold, Rusia) s-au numărat printre invitații speciali ai acestei ediții. La UNDERCLOUD 2016, s-a desfășurat și o întâlnire a criticilor de teatru, cu invitați de prestigiu, precum John Elsom și Benny Lim, și moderată de criticul Octavian Saiu. De asemenea, invitată de la Edinburgh International Festival a fost Sally Hobson, Head of Creative Learning.

Ajuns la cea de-a treia ediție internațională, Undercloud 2016 a cuprins în program șase spectacole din străinătate: spectacolul multipremiat „The Tragedian” (trilogie) de la Prodigal Theater din Londra, cu Alister O’Loughlin, „Istoria comunismului povestită pentru bolnavii mintal” (comedie istorică) a fost propunerea Teatrului „Eugène Ionesco” din Chișinău, în regia lui Slava Sambriș, iar „Voix dans le Noir”, spectacol de marionete pentru adulți, a fost alegerea companiei Collectif Kahraba (Franța/Liban). Analogio Theater din Grecia a venit cu „Philoctetes” de Yannis Ritsos, în regia lui Sissy Papathanassiou, un one-man show cu tentă politică. De la bine-cunoscutul Centru Meyerhold din Rusia a fost invitat spectacolul „One Day We Will All Be Happy” de Yekaterina Vasilieva, în regia lui Veaceslav Cebotari, bazat pe un monolog împărțit de două actrițe, Alexandra Kuzenkina și Anastasia Pronina, care joacă același personaj. Iar Tami Dance Company, compania coregrafului Nirmod Freed, a fost invitata Israelului la Undercloud, cu peroformance-ul „Control Freaks & More”.

28
/03
/24

O nouă lună într-un șir aparent nesfârșit plasat sub semnul „vremurilor interesante” este o nouă invitație la oglindire prin artă. De la criza de mediu la traume transmise de-a lungul generațiilor, de la apăsarea cu care ne zdrobesc rolurile de gen în societate, la dificultățile în comunicare, spectacolele Vanner Collective vorbesc despre probleme cu care ne confruntăm zi de zi, conștienți sau nu, abordate cu empatie și cu inteligență, cu un amestec dezarmant de onestitate și teatralitate.

26
/03
/24

Cum se poate găsi un echilibru între stăpânirea strategiilor de comunicare, acumularea cunoștințelor de SEO și duelul cu algoritmii opaci ai tuturor platformelor de social media, de la Instagram la Facebook, de la Tik-Tok la Reddit, toate acestea fiind necesare pentru a ajunge la public, și activitatea propriu-zisă de a crea un concept sau un produs?

22
/03
/24

În contextul celebrării a 20 de ani de existență, Centrul Național al Dansului București (CNDB) extinde Ziua Internațională a Dansului pe durata întregii luni aprilie. Astfel, spectatorii vor avea ocazia să vizioneze spectacole de dans internaționale prezentate în premieră în România, producții coregrafice naționale, dar și să participe la discuții cu artiștii.

22
/03
/24

Pe 23 martie 2021, la 93 de ani, după aproape un secol petrecut printre lumini, umbre și culori, a părăsit această lume, lăsând în urmă o istorie a costumului, zeci de volume, nenumărate expoziții, o mulțime de obiecte adunate într-o colecție de o valoare greu de estimat, care, poate, își va găsi în timp un spațiu pentru ca muzeul visat de ea să existe.

22
/03
/24

Cum poate râsul să fie terapeutic? Cum poate cufundarea în natură să ne aline? Cum ne poate ajuta arta mișcării să avem o relație mai bună, mai creativă cu procesul de înaintare în vârstă? În căutarea răspunsurilor la aceste întrebări, Asociația Developing Art lansează proiectul de cercetare artistică All Sorts of Care: o serie de rezidențe artistice dedicate explorării legăturilor complexe dintre corp și minte, în contextul râsului, al îmbătrânirii și al prezenței umane, ca un martor tăcut ce face parte din natură, toate privite prin filtrul ideii de grijă.

21
/03
/24

Cele mai noi filme cu Mads Mikkelsen și Sir Anthony Hopkins în rolurile principale și multipremiatul „All of Us Strangers” (foto) (r. Andrew Haigh) sunt doar câteva dintre titlurile incluse în programul celei de-a 23-a ediții a Festivalului Internațional de Film Transilvania, care va avea loc la Cluj-Napoca între 14 și 24 iunie.

21
/03
/24

Joi, 28 martie, de la ora 19.00, va avea loc la sediul Teatrului Masca (Bd. Uverturii, nr. 14) a șasea întâlnire din seria dezbaterilor performative moderate de Alex Tocilescu. Tema ediției este „Ăștia o să ne plătească nouă pensia?!”

20
/03
/24

Denisa Nicolae are multe nesiguranțe și incertitudini. Râde zgomotos și plânge cu sughițuri. Iubește. Lumea ei e mare și jucăușă, din când în când o prinde cu tandrețe, să nu fugă, și o face vizibilă, puțin câte puțin.