UNDERCLOUD 2018 inaugurează secțiuni de dans și performance
https://www.ziarulmetropolis.ro/undercloud-2018-inaugureaza-sectiuni-de-dans-si-performance/

Se iau cele mai bune spectacole şi se adună sub norul Festivalului Internaţional de Teatru Independent UNDERCLOUD. Se abate de la reţeta tradiţională şi se adaugă două ingrediente noi: dans şi performance. Se lasă timp de 10 zile să (se) joace, să danseze şi să bucure inimile îndrăgostiţilor de artă independentă. Acestea sunt doar câteva dintre ingredientele care vor face cea de-a unsprezecea ediţie UNDERCLOUD memorabilă.

Un articol de Petre Ivan|10 august 2018

UNDERCLOUD 2018 va avea loc în perioada 22-31 august în București, la ARCUB-Gabroveni și va găzdui peste 35 de evenimente din România, Anglia, China, Franța, Israel, Polonia și Portugalia.

Iubitorii de artă care vor participa la Festivalul UNDERCLOUD, realizat cu sprijinul Primăriei Capialei prin ARCUB, vor avea ocazia să participe la spectacole de teatru, spectacole-lectură, dans, performance, workshop-uri, conferințe, lansări de carte.

Dansând cu norii

Anul acesta festivalul anunță două noutăți importante: crearea a două secțiuni – dans și performance – și invitarea unor producții independente din afara Bucureștiului.

„Intrăm într-un nou deceniu. UNDERCLOUD a crescut firesc, organic și a ajuns după 11 ani un reper al mișcării independente de teatru. De la an la an s-a transformat frumos, cu curaj, cu oameni cu viziune și a ajuns să fie un eveniment așteptat toată vara. Secțiunile noi vin în întâmpinarea gândului de a avea un festival de interferență artistică.”, spune Chris Simion-Mercurian, fondatoarea Festivalului.

Click pe acest link pentru a vedea programul evenimentului

Printre spectacolele de dans de anul acesta se numără și două producții din Israel: The Third Dance un show care pune în lumină romantismul și toate clișeele acestuia  și Territorial Opera, conceput de Schlomit Fundaminsky, desemnată de Ministerul Culturii din Israel cea mai promițătoare tânără coregrafă.

Pe de altă parte, secțiunea performance include spectacole precum: Homo Love, Nok !Nok ! și Institute of Change.

O altă noutate pe care o aduce această ediție este selecția unor spectacole independente din afara Bucureștiului. Este vorba de Complet alb (Iași), În umbra marelui plan (Cluj) și MaRo (Târgu-Mureș). Complet alb ne face să experimentăm ce simte un nevăzător, În umbra marelui plan este o ȋncercare de a reconstitui istoria unui experiment social, iar MaRo ne arată bizareriile relaţiilor româno-maghiare.

 

 Stele călătoare

Dintre categoriile deja consacrate iese în evidență secțiunea de spectacole internaționale. La această ediție festivalul și-a îndreptat atenția către artiștii români care fac performanță în străinătate.

„Am continuat tradiția din ultimii cinci ani, aceea de a aduce invitați internaționali și spectacole străine în premieră în România, iar anul acesta punem reflectoarele pe artiștii români care au succes în afara țării și care sunt mai puțin cunoscuți aici”, a declarat Carla-Maria Teaha, directorul executiv al festivalului.

Astfel, UNDERCLOUD se va deschide cu The Fever (22 și 23 august), o producție franceză care o readuce acasă pe actrița Simona Măicănescu. Un spectacol monolog despre inegalitatea socială, The Fever este regizat de Lars Norén, considerat cel mai important dramaturg suedez după August Strindberg. Textul aparține lui Wallace Shawn, celebru actor și scriitor hollywoodian care a colaborat cu regizori precum Woody Allen.

O altă producție care pune în evidență contribuția unui român la un spectacol internațional este Stretto (22 august). Spectacolul îl are în centru pe dansatorul, profesorul și coregraful Romulus Neagu, stabilit în Portugalia.

Pe 24 august veți putea urmări performance-ul londonez Victory Over The Sun, bazat pe spectacolul omonim din 1913 care la momentul lansării a schimbat arta de avangardă din Rusia.

Alchimie culturală

În program își vor face loc și anul acesta spectacolele-lectură, workshop-urile și lansările de carte.

Din seria spectacolelor-lectură fac parte „Orbi” (de Petronela Rotaru) și „mai drăguț decît dostoievski” (de Nora Iuga și Angela Baciu), dramatizate de Chris Simion-Mercurian.

De asemenea, profesioniștii din industria artelor spectacolului vor putea interacționa cu artiștii străini prin două workshop-uri de excepție: Jarosław Fret, regizor al Institutului Grotowski din Polonia și regizorul chinez Tang Shu-Wing,  denumit și „Achimistul teatrului minimalist”.

Programul complet al UNDERCLOUD 2018 este disponibil pe www.undercloud.ro

Schimbările care ar putea interveni vor fi anunțate pe site și pe pagina de Facebook a festivalului.

Biletele pot fi achiziționate online prin mystage sau eventbook.

Începând cu luni, 13 august, spectatorii beneficiază de campania 1+1 VIAȚA FĂRĂ CASH, susținută de Raiffeisen Bank: la 1 bilet cumpărat cu un card Raiffeisen Bank de la Casa de Bilete ARCUB- Gabroveni (str. Lipscani 84-90), al doilea bilet este oferit cadou. Această promoție nu este valabilă și pentru biletele cumpărate online.

19
/02
/24

Peste 100 de producții românești sunt înscrise pentru nominalizările la Premiile Gopo. În total, 107 de filme românești - lungmetraje de ficțiune, documentare și scurtmetraje, lansate în cinematografe, la festivaluri naționale și internaționale sau pe platformele de streaming în 2023, intră în cursa pentru nominalizările la cea de-a 18-a ediție a Premiilor Gopo, care va avea loc în 29 aprilie la Teatrul Național ,,I.L. Caragiale” din București.

19
/02
/24

„Dumnezeu m-a atins cu degetul său mic și a spus: compune pentru teatru, doar pentru teatru.” – mărturisea Puccini într-o scrisoare adresată unui prieten. Și, într-adevăr, Puccini a îndeplinit porunca divină pe care simțea că a primit-o la nașterea sa, dedicându-și întreaga sa viață de creație operei, fără a se „irosi” prea mult spre alte genuri muzicale.

19
/02
/24

Actorul Pavel Bartoș va juca pentru prima dată rolul lui Decebal Necșulescu din piesa „...Escu” de Tudor Mușatescu, într-o coproducție care va avea reprezentații la București și Chișinău. Spectacolul va fi pus în scenă de echipe artistice reunite ale Teatrului „Stela Popescu” din București și Teatrului Național Satiricus Ion Luca Caragiale din Chișinău, într-o colaborare unică în peisajul teatral autohton.

19
/02
/24

Ca în fiecare an, artistul vizual M.C. Donici propune EXPOZIȚIA DE O ORĂ: o întâlnire fără coroane, fasoane, discursuri sau festivisme, de ZIUA BRÂNCUȘI. Ajuns la a VIII-a ediție, evenimentul produs de Asociația Culturală Arte-Factum va avea loc luni, 19.02.2024, între orele 14:00- 15:00, în spațiul din fața  Bustului  Brâncuși  din proximitatea Facultății de Arte a Universității de Vest, Timișoara.

18
/02
/24

CRONICĂ DE FILM Cu premiera mondială în secţiunea Forum, necompetiţională, a Festivalului de la Berlin, "Săptămâna Mare", scris şi regizat de Andrei Cohn şi inspirat din nuvela "O făclie de Paşte" a lui I. L. Caragiale, este un film care gravitează în jurul unei întrebări fundamentale: Cum se ajunge ca un om să-i ia viaţa celui de lângă el?

16
/02
/24

După 5 nominalizări la Oscar (Cel mai bun film, Cel mai bun regizor, Cel mai bun film internațional, Cel mai bun scenariu adaptat și Cel mai bun sunet), Grand Prix și Premiul FIPRESCI la Cannes, după sute de articole în presa internațională care îl identifică drept cel mai răvășitor film al anului, The Zone of Interest / Zona de interes se vede acum în România, în 40 de cinematografe din 20 de orașe.

16
/02
/24

Happy Cinema a pregătit filme de top pentru luna februarie, potrivite pentru toate gusturile și vârstele. Cinematografele din lanțul Happy Cinema îți oferă o experiență de calitate la cele mai prietenoase prețuri. Blockbustere de la Hollywood, filme animate, filme dedicate melomanilor sau filme pentru copii – toate te așteaptă în cele 10 cinematografe din țară.

16
/02
/24

Fundația Culturală „Camil Petrescu” lansează un nou podcast: TEATRUL (DE) AZI. Actori, regizori, scenografi, artiști din România și din lume vor fi în dialog cu directorul de imagine și producătorul Zomir Dimovici în aventura căutării adevărurilor personale despre felul în care vedem, citim și percepem teatrul astăzi.