Undeva, cândva… Audrey, Orangey (mâța de Oscar), International Cat Day (?) si un studiu despre (bineînțeles) pisici
https://www.ziarulmetropolis.ro/undeva-candva-audrey-orangey-mata-de-oscar-international-cat-day-%f0%9f%90%b1-si-un-studiu-despre-bineinteles-pisici/

Cum abia s-a stins International Cat Day, mai merge o poză (via Cinesseur) cu Orangey, pisica lui Audrey Hepburn din “Breakfast at Tiffany’s”.

Un articol de Petre Ivan|9 august 2019

O mâță despre care merită să aflați că a jucat în nu mai putin de 18 filme și a primit (performață unică în lumea pisicilor) două premii PATSY (echivalentul Oscarului pentru animalele actori)

––––––––
Iată și un studiu (foarte recent) despre pisici: Pisicile îşi înţeleg numele şi cel mai adesea aleg să îşi ignore stăpânul
 
Aflăm astfel că Pisicile sunt capabile să îşi recunoască numele de alte sunete din jur, potrivit unui studiu realizat de cercetatorii din Japonia si publicat în Scientific Reports, citat de CNN.
 
„Din rezultatele tuturor experimentelor, se pare că cel puţin pisicile care locuiesc în gospodării obişnuite îşi pot distinge numele de alte cuvinte şi de numele altor pisici”, se arată în studiu. „Acesta este prima dovadă experimentală care arată capacitatea pisicilor de a înţelege rostirea cuvintelor de către om”.
(stirea completă, pe news.ro)
Foto: Breakfast at Tiffany’s – facebook
02
/02
/20

CRONICĂ DE FILM Regizat de Marius Th. Barna și cu un comentariu scris de Bogdan Ficeac, documentarul „Nostalgia dictaturii” (2020), disponibil în câteva proiecții răzlețe, este o colecție de truisme despre comunism, a cărei concluzie ar putea fi banalitatea că „s-au făcut și lucruri bune, dar au fost și lucruri rele”.

30
/01
/20

CRONICĂ DE FILM În „Uncut Gems” (2019), fraţii Benny şi Josh Safdie transformă prin stilul lor inconfundabil subiectul banal al încurcăturilor unui bijutier newyorkez (Adam Sandler) într-o experienţă hipnotică, într-un film despre viaţa trăită mereu la limită.

30
/01
/20

„colectiv” spune povestea primului an de după incendiul din clubul cu același nume și urmărește cu egal interes autorități și jurnaliști, într-o interacțiune permanentă de căutare și expunere a adevărului. Este un film despre sistem versus oameni, despre adevăr versus manipulare, despre interes personal versus interes public, despre curaj și responsabilitate individuală.

30
/01
/20

În luna februarie, cinefilii români vor putea urmări “Little Women” / “Fiicele doctorului March”, producție Sony Pictures distinsă cu șase nominalizări la premiile Oscar, inclusiv pentru Cel mai bun film, Cel mai bun scenariu adaptat, Cea mai bună actriță principală și Cea mai bună actriță secundară.

30
/01
/20

Parazit/ Parasite, filmul fenomen al cineastului coreean Bong Joon-Ho, scrie istorie la Oscar, devenind prima producție din Coreea de Sud nominalizată atât la categoria Cel mai bun film străin, cât și la categoria Cel mai bun film. A doborât recorduri de box-office în întreaga lume, a câștigat Palme d’Or la Cannes 2019, iar din 31 ianuarie rulează în 26 de cinematografe Cinema City din întreaga țară, în cadrul unui eveniment dedicat Oscarurilor.

24
/01
/20

CRONICĂ DE FILM Regizat de Sam Mendes, "1917" (2019) este în primul rând o demonstraţie de virtuozitate tehnică. Un film care trivializează tragedia teribilă a războiului şi o transformă într-o cursă contracronometru cu obstacole, ca un joc pe calculator. Spectaculos, dar sărac în idei.

21
/01
/20

În marginea filmului de cinema "Dolor y gloria" (nominalizat la Oscar pentru cel mai bun film străin, și în care Antonio Banderas face un rol pentru care e, de asemenea, nominalizat).

20
/01
/20

Filmele „Tipografic” și „Ieșirea trenurilor din gară”, regizate de Radu Jude (cel de-al doilea în colaborare cu Adrian Cioflâncă, istoric de profesie, care debutează astfel ca regizor) vor avea premiera internațională în secțiunea FORUM a Festivalului de Film de la Berlin.