Undeva, cândva… Robert Doisneau, fotograful Parisului
https://www.ziarulmetropolis.ro/undeva-candva-robert-doisneau-fotograful-parisului/

„Minunile din viata de zi cu zi sunt atât de interesante şi nici un regizor de film nu poate aranja neaşteptatul pe care-l găseşti în stradă” – Robert Doisneau.

Un articol de Petre Ivan|6 martie 2019

Robert Doisneau,  a fost unul dintre cei mai populari şi prolifici fotografi francezi. A început să fotografieze ca amator la vârsta de 16 ani, dupa ce a absolvit École Estienne, unde a învatat tehnicile gravurii.

La sfârşitul anilor ’20 Doisneau a fost desenator în industria de publicitate şi asistent într-un atelier de fotografie. În 1931 a părăsit publicitatea şi a devenit asistentul fotografului modernist André Vigneau.

În timpul celui de-al doilea război mondial a fost înrolat în armata franceză atât ca un soldat cât şi ca fotograf. S-a folosit de abilitatile de desenator şi gravor, falsificând acte pentru Rezistenţa franceză.

După război, s-a alăturat Agenţiei Alliance Photo, apoi Agentiei Rapho, unde a ramas până la sfârşitul carierei, în ciuda invitatiei lui Henri Cartier-Bresson de a se alătura Magnum Photos.

Doisneau a fost contactat de Vogue, pentru a lucra ca fotograf de modă, dar a refuzat, preferând fotografia de stradă. În 1950 a realizat fotografia care l-a făcut celebru, „Le Baiser de l’Hôtel de Ville”, care a devenit un simbol al romantismului parizian.

Foto: Paris – Robert Doisneau

 

24
/11
/21

În perioada 26-30 noiembrie 2021, la Iași are loc prima ediție a evenimentului Sinestezia. Timp de 5 zile, publicul se va întâlni cu artiști ieșeni și din țară și va explora arta în diverse forme neconvenționale, atât fizic, cât și online prin transmisiuni live gratuite.

12
/11
/21

Este migrarea online o amenințare pentru arta contemporană? Metaverse-ul bate la ușă și, de data aceasta, nu ca spațiu versatil dintr-un roman cyberpunk. Facebook ne asigură că o simplă logare cu datele personale ne va așterne realitatea virtuală la picioare. Școala, muzeul și locul de muncă vor deveni accesibile de pe propria canapea. Întrebarea ar fi, însă: ne dorim cu adevărat asta?

02
/11
/21

Joi, 4 noiembrie, are loc la MNȚRplusC, în cadrul Muzeului Național al Țăranului Român (Str. Monetăriei nr. 3), deschiderea expoziției „Nu vorbim despre sclavie modernă”, cea de-a doua din seria „Politici ale non-acțiunii”, semnată de artista Nona Șerbănescu în colaborare cu curatorul Eugen Rădescu.

26
/10
/21

Școala de Valori a dat startul înscrierilor pentru cea de-a șaptea ediție a Burselor stART și pune la bătaie 30 de burse, cu o valoare individuală de 6.000 de lei. Acestea pot fi accesate de elevii care sunt la liceu, talentați la pictură, desen, muzică și artele viitorului (v-logging, blogging, scriere creativă, fotografie), care se pot înscrie pe baza unui portofoliu.

26
/10
/21

De astăzi, platforma www.muzeulabandonului.ro este activă. Se deschide, astfel, aleea către Muzeul Abandonului. Muzeu-forum digital și participativ. În această etapă a proiectului veți putea explora exteriorul clădirii muzeului și câteva dintre facilitățile proiectului. Interiorul și expozițiile muzeului vor fi disponibile în curând, alături de zeci de povești despre abandon, speranță, contorsionări și reveniri spectaculoase ale sufletului.

16
/10
/21

Răzbunare, dragoste și disperare, toate topite într-o singură flacără mistuitoare. Arii celebre, coruri tulburătoare, conflicte dramatice de neuitat, toate vă așteaptă în premiera spectacolului Norma de Bellini ce le va aduce pe scena Operei Naţionale Bucureşti între 21 şi 24 octombrie pe celebrele Elena Moşuc – Norma şi Ruxandra Donose – Adalgisa, alături de care va evolua tenorul Daniel Magdal – Pollione.

13
/10
/21

În luna octombrie, galeria neconvențională Celula de artă propune două exerciții de introspecție, la fel de necesare dar fiecare propunându-și scopuri și rezultate diferite. Artistul plastic contemporan Beaver expune lucrarea “exe cute”, o juxtapunere a grotescului cu gingășia până pe 14 octombrie iar între 15 – 30 octombrie în galerie se va putea vedea instalația imersivă “Cenușa memorie” a Ancăi Coller, ce încapsulează emoțiile artistei în urma unui incendiu care i-a distrus atelierul..