Undeva, cândva… Robert Doisneau, fotograful Parisului
https://www.ziarulmetropolis.ro/undeva-candva-robert-doisneau-fotograful-parisului/

„Minunile din viata de zi cu zi sunt atât de interesante şi nici un regizor de film nu poate aranja neaşteptatul pe care-l găseşti în stradă” – Robert Doisneau.

Un articol de Petre Ivan|6 martie 2019

Robert Doisneau,  a fost unul dintre cei mai populari şi prolifici fotografi francezi. A început să fotografieze ca amator la vârsta de 16 ani, dupa ce a absolvit École Estienne, unde a învatat tehnicile gravurii.

La sfârşitul anilor ’20 Doisneau a fost desenator în industria de publicitate şi asistent într-un atelier de fotografie. În 1931 a părăsit publicitatea şi a devenit asistentul fotografului modernist André Vigneau.

În timpul celui de-al doilea război mondial a fost înrolat în armata franceză atât ca un soldat cât şi ca fotograf. S-a folosit de abilitatile de desenator şi gravor, falsificând acte pentru Rezistenţa franceză.

După război, s-a alăturat Agenţiei Alliance Photo, apoi Agentiei Rapho, unde a ramas până la sfârşitul carierei, în ciuda invitatiei lui Henri Cartier-Bresson de a se alătura Magnum Photos.

Doisneau a fost contactat de Vogue, pentru a lucra ca fotograf de modă, dar a refuzat, preferând fotografia de stradă. În 1950 a realizat fotografia care l-a făcut celebru, „Le Baiser de l’Hôtel de Ville”, care a devenit un simbol al romantismului parizian.

Foto: Paris – Robert Doisneau

 

04
/12
/20

Pe 8 decembrie 2020, începând cu ora 13:00, în foaierul Sălii Mari a Teatrului Național „I.L.Caragiale” din București, va avea loc primul eveniment de promovare din cadrul Proiectului „Expoziție inovativă cu bunuri restaurate din colecția Muzeului Teatrului Național București”, proiect finanțat prin Granturile SEE 2014-2021 în cadrul Programului RO-CULTURA.

03
/12
/20

Muzeul Național de Artă Contemporană al României se alătură colegilor din Rețeaua Națională a Muzeelor din România, instituțiilor culturale non-guvernamentale și creatorilor independenți, manifestându-și dezacordul cu strategiile promovate de Visarta pentru a consolida cadrul a ceea ce se urmărește în mod implicit a deveni un monopol asupra gestionării drepturilor percepture din comunicarea publică a operelor de artă vizuală.

27
/11
/20

Galeria Estopia București deschide astăzi expoziția „Not Natural”, de Andrada Feșnic. La aproape doi ani de la prima expoziție solo a artistei la Estopia – care a coincis atunci chiar cu deschiderea galeriei – Andrada Feșnic revine la București cu o nouă serie de lucrări realizate integral pe durata ultimului an.

27
/11
/20

Libertatea, egalitatea și democrația sunt printre cele mai puternice valori ale lumii contemporane. Însă lucrurile nu au stat întotdeauna așa și, din păcate, istoria ne demonstrează că, timp de sute de ani, omenirea a reprimat potențialul intelectual a jumătate din populație prin constrângerea femeilor.

16
/11
/20

O expoziție de grup atipică, The Domino Effect (21 noiembrie 2020 – 6 februarie 2021) aduce în spațiul galeriei Gaep 13 lucrări selectate exclusiv de artiști, printr-o reacție în lanț: de la Răzvan Anton și până la Ignacio Uriarte, fiecare artist al galeriei a ales o lucrare de la următorul artist în ordine alfabetică.

13
/11
/20

Fabrica de Pensule alături de Spațiul de Artă Contemporană MAGMA deschid primul moment din setul de expoziții dedicate sectorului emergent al scenei de arte vizuale din România, parte a proiectului "Future Perfect / Viitor Anterior", în data de 13 noiembrie 2020, printr-un tur ghidat online care se va desfășura pe pagina de Facebook a Fabricii de Pensule.

12
/11
/20

La Muzeul Național al Țăranului Român,  sâmbătă, 14 noiembrie 2020, publicul este așteptat la evenimentul intitulat Noaptea Europeană a Muzeelor. Cu această ocazie se pot vizita trei expoziții temporare. Organizatorii au pregătit, de asemenea, o proiecție în aer liber. Anul acesta, expoziția permanentă va fi închisă, deoarece clădirea monument istoric din Șoseaua Kiseleff nu a […]