Undeva, cândva… Robert Doisneau, fotograful Parisului
https://www.ziarulmetropolis.ro/undeva-candva-robert-doisneau-fotograful-parisului/

„Minunile din viata de zi cu zi sunt atât de interesante şi nici un regizor de film nu poate aranja neaşteptatul pe care-l găseşti în stradă” – Robert Doisneau.

Un articol de Petre Ivan|6 martie 2019

Robert Doisneau,  a fost unul dintre cei mai populari şi prolifici fotografi francezi. A început să fotografieze ca amator la vârsta de 16 ani, dupa ce a absolvit École Estienne, unde a învatat tehnicile gravurii.

La sfârşitul anilor ’20 Doisneau a fost desenator în industria de publicitate şi asistent într-un atelier de fotografie. În 1931 a părăsit publicitatea şi a devenit asistentul fotografului modernist André Vigneau.

În timpul celui de-al doilea război mondial a fost înrolat în armata franceză atât ca un soldat cât şi ca fotograf. S-a folosit de abilitatile de desenator şi gravor, falsificând acte pentru Rezistenţa franceză.

După război, s-a alăturat Agenţiei Alliance Photo, apoi Agentiei Rapho, unde a ramas până la sfârşitul carierei, în ciuda invitatiei lui Henri Cartier-Bresson de a se alătura Magnum Photos.

Doisneau a fost contactat de Vogue, pentru a lucra ca fotograf de modă, dar a refuzat, preferând fotografia de stradă. În 1950 a realizat fotografia care l-a făcut celebru, „Le Baiser de l’Hôtel de Ville”, care a devenit un simbol al romantismului parizian.

Foto: Paris – Robert Doisneau

 

28
/10
/20

Astăzi, 28 octombrie, de ziua de naștere a pictoriței basarabene Valentina Rusu Ciobanu (100 de ani), Asociația pentru cultură și arte ARBOR lansează în premieră producțiile multimedia #100VRC Valentina Rusu Ciobanu: viața și opera și VRC Atelier ’85, atelierul artistei din anul 1985, reconstituit în realitate virtuală.

27
/10
/20

Arta urbană este în jurul nostru, de cele mai multe ori este necesar doar să ne ridicăm privirea şi vom observa diferite forme de artă. Observăm de la stencils, la stickere, la graffiti şi instalaţii stradale, cât şi una dintre cele mai perisabile forme de artă urbană, cea realizată în cretă. Un articol de Mihaela Ion.

20
/10
/20

Editura Muzeului Național de Artă Contemporană și-a adăugat în colecție o nouă publicație „reper” pentru istoria vizualității contemporane din România, marcând astfel borna istorică a 30 de ani de la evenimentele lui decembrie 1989.

13
/10
/20

Expoziția-fenomen „Woman Unchained“ by Irina Greciuhina, care-a fost deschisă timp de o lună în spațiul expozițional Arbor.art.room, perioadă în care s-a bucurat de un imens succes, s-a închis în „real“, dar iubitorii de frumos mai au o șansă să contemple „Cina cea de taină“ cu femei și alte lucrări care i-au încântat pe bucureșteni în această perioadă.

12
/10
/20

Maria Orosan-Telea condensează în spațiul Kunsthalle Bega Box sub numele Later Edit 13 evenimente cuprinse în programul „Draft” - un program curatorial despre proiecte artistice în stadiu de idee, parțial realizate sau replicabile la scară mai mare, desfășurat din 2018 în Biblioteca Pavilion din Timișoara.