Undeva, cândva… Robert Doisneau, fotograful Parisului
https://www.ziarulmetropolis.ro/undeva-candva-robert-doisneau-fotograful-parisului/

„Minunile din viata de zi cu zi sunt atât de interesante şi nici un regizor de film nu poate aranja neaşteptatul pe care-l găseşti în stradă” – Robert Doisneau.

Un articol de Petre Ivan|6 martie 2019

Robert Doisneau,  a fost unul dintre cei mai populari şi prolifici fotografi francezi. A început să fotografieze ca amator la vârsta de 16 ani, dupa ce a absolvit École Estienne, unde a învatat tehnicile gravurii.

La sfârşitul anilor ’20 Doisneau a fost desenator în industria de publicitate şi asistent într-un atelier de fotografie. În 1931 a părăsit publicitatea şi a devenit asistentul fotografului modernist André Vigneau.

În timpul celui de-al doilea război mondial a fost înrolat în armata franceză atât ca un soldat cât şi ca fotograf. S-a folosit de abilitatile de desenator şi gravor, falsificând acte pentru Rezistenţa franceză.

După război, s-a alăturat Agenţiei Alliance Photo, apoi Agentiei Rapho, unde a ramas până la sfârşitul carierei, în ciuda invitatiei lui Henri Cartier-Bresson de a se alătura Magnum Photos.

Doisneau a fost contactat de Vogue, pentru a lucra ca fotograf de modă, dar a refuzat, preferând fotografia de stradă. În 1950 a realizat fotografia care l-a făcut celebru, „Le Baiser de l’Hôtel de Ville”, care a devenit un simbol al romantismului parizian.

Foto: Paris – Robert Doisneau

 

11
/07
/14

„Călători prin manuscris”, expoziția organizată de Muzeul Națională de Artă (MNAR) la parterul Galeriei Naționale până pe 31 august, are meritul inedit de a aduce în realitate o metaforă pe care suntem obișnuiți să o considerăm doar atât, o metaforă: plimbarea printre filele unei cărți.

09
/07
/14

Centrul Cultural Românesc de la Londra/ Fundația Rațiu găzduiesc începând cu 10 iulie expoziția de fotografie „Lee Miller -  O Rapsodie Română“, care prezintă publicului lucrările uneia din cele mai importante figuri feminine ale secolului XX.

08
/07
/14

Miercuri, 16 iulie, începând cu deja obișnuita oră 19.30, Dragoș Bojin schimbă foaia la OrigameStudio. Renunță la pânză în favoarea zidului, mai potrivit parcă să îi primească personajele la întreaga lor amploare, mai potrivit chiar decât pânzele enorme pe care le folosește de obicei.

02
/07
/14

Tabloul "The Fake Rothko", al pictorului Adrian Ghenie, reprezentant al noului val al artei vizuale româneşti, a fost vândut pentru 1.426.500 de lire sterline (1.778.422 de euro), la o licitaţie organizată de casa Sotheby's luni, la Londra, potrivit site-ului sothebys.com.

29
/05
/14

Deşi anii pe care Constantin Brâncuşi i-a petrecut în ţară, formându-se ca sculptor, au fost cu acribie reconstituiţi în ediţiile succesive ale catalogului Brâncuşi în România², întocmit de Barbu Brezianu, cât şi într-un studiu pe care acelaşi autor îl consacră începuturilor sculptorului, o analiză de detaliu ar putea conduce la evidenţierea influenţei amintitei perioade asupra ansamblului creaţiei.