Vacanţe filocalice şi Crux, Premiile pentru debut ale Editurii Cartea Românească
https://www.ziarulmetropolis.ro/vacante-filocalice-si-crux-premiile-pentru-debut-ale-editurii-cartea-romaneasca/

Vacanţe filocalice, de Gabriel Pătraşcu, şi Crux, de George State sunt volumele câştigătoare ale Concursului de Debut al Editurii Cartea Românească, ediţia 2015, la secţiunea „Proză”, respectiv „Poezie”. Ambele volume vor fi lansate în cadrul Salonului Internaţional de Carte „Bookfest”, care va avea loc în perioada 1 – 5 iunie, la Romexpo Bucureşti.

Un articol de Petre Ivan|21 aprilie 2016

Vacanţe filocalice, de Gabriel Pătraşcu •

Cîştigătorul Concursului de Debut al Editurii Cartea Românească, ediţia 2015, secţiunea „Proză”

Această carte nu este nici Baedeker, nici Michelin, este ghidul lui Gabriel Pătraşcu, cea mai originală şi mai spirituală călăuză, pe care orice turist împătimit şi-ar dori-o.

Impresiile sale de călătorie, pline de prospeţime şi umor, ocolesc textele seci sau encomiastice din pliantele multicolore şi privilegiază privirea genuină, fără idei preconcepute, care însă ascunde o profundă cunoaştere a culturii şi civilizaţiei sacre, dar şi laice.

Cele 20 de povestiri, narate în ritm alert de stand-up comedy de un cavaler cruciat eretic, pendulează între trecut şi prezent cu naturaleţea cu care doar memoria şi asociaţiile rapide de idei pot aduna laolaltă amintirile din copilărie şi vieţile sfinţilor.

Vacanţele filocalice ale lui Gabriel Pătraşcu nu sînt doar cronica unei căutări a frumuseţii, ele au şi darul de a descătuşa hohote de rîs homeric şi de a invita la o provocatoare odisee. Iar acesta este doar începutul.

Crux, de George State •

Cîştigătorul Concursului de Debut al Editurii Cartea Românească, ediţia 2015, secţiunea „Poezie”

Există cărţi care reuşesc performanţa de a scăpa etichetărilor, funcţionînd în răspăr nu doar cu tradiţia, ci şi cu producţiile contemporanilor.

Pentru mulţi, curajosul volum de debut al lui George State va însemna – sau ar trebui s-o facă – un veritabil şoc, marcă a diferenţei fertile faţă de orice produse lirice aflate în acest moment pe piaţa de poezie.

Crux posedă capacitatea unică de a institui, necruţător şi subversiv, în afara modelor sau a oricărui vacarm contextual, un nou limbaj poetic, cu toate riscurile şi beneficiile pe care acest fapt le impune, reclamînd totodată, din partea cititorului, şi un nou tip de lectură.

Foto: Vacanţe filocalice şi Crux, Premiile pentru debut – Cartea Românească

22
/05
/22

„Se estimează că un procent cuprins între 62 și 70% din populația generală se îndoiește într-un moment sau altul din carieră de legitimitatea statutului sau succesului”, afirma psiholoaga cliniciană Pauline Rose Clance în prima parte a anilor `80, când a început să studieze sindromul impostorului.

19
/05
/22

Asociația Bloc Zero a lansat primul număr al revistei de bandă desenată documentară POC!

10
/05
/22

După doi ani (2020 şi 2021), în care Premiile au fost acordate online și transmise în direct pe pagina de Facebook a revistei (cu laureaţii şi membrii juriului intervenind doar în faţa camerelor video), după ce, din motive de pandemie, Premiile au fost amînate din primăvară în toamnă, anul acesta revista noastră va acorda, din nou, Premiile Observator cultural la Teatrul Odeon, marţi, 17 mai, de la ora 19.00.

10
/05
/22

Salonul Internațional de Carte Bookfest, cel mai important salon de carte din România şi singurul eveniment al industriei editoriale care a reuşit să capete o dimensiune internaţională marcantă, revine în peisajul evenimentelor culturale din capitală după trei ani de absență pandemică. Peste 100.000 de vizitatori sunt așteptați la ediția din acest an a Bookfest, în perioada 1-5 iunie, în Pavilionul B2 al Complexului Expozițional Romexpo.

18
/04
/22

Cea mai recentă carte a scriitoarei Elena Ferrante, Invențiile ocazionale, a fost publicată recent în traducere la Editura Pandora M, în cadrul colecției Anansi. World Fiction. Este vorba despre un volum de eseuri care le oferă cititorilor o perspectivă asupra lumii interioare a autoarei și a identității sale de scriitoare, texte însoțite de o serie de ilustrații ingenioase semnate de Andrea Ucini – un tur de forță vizuală.