Valentin Uritescu: „Asta înseamnă mulţumirea sufletească: să-ţi faci bine treaba“
https://www.ziarulmetropolis.ro/valentin-uritescu-asta-inseamna-multumirea-sufleteasca-sa-ti-faci-bine-treaba/

Actorul Valentin Uritescu a acordat un interviu pentru emisiunea Digicult, cu prilejul lansării cărţii sale autobiografice, „Să ai grijă de cel bun din tine“. Interviul va fi difuzat sâmbătă, 13 iulie, de la ora 14.30, la Digi 24. „Eu mă consider realizat ca actor: mă iubesc oamenii… mă ştiu toţi… Mă trezesc că mă bucur de o simpatie nebună!“, spune Valentin Uritescu.

Un articol de Corina Vladov|10 iulie 2013

Actorul Valentin Uritescu a acordat un interviu pentru emisiunea Digicult, cu prilejul lansării cărţii sale autobiografice, „Să ai grijă de cel bun din tine“ (Editura Humanitas). Interviul va fi difuzat sâmbătă, 13 iulie, de la ora 14.30, la Digi 24.

Iată câteva declaraţii ale lui Valentin Uritescu:

„În cartea asta a mea descriu toate întâlnirile nefericite pe care le-am avut și cum le-am rezolvat, cu optimism, cu umor, cu tenacitate, până la dispariția spaimei care mă copleșea deseori, din cauza celuilalt din mine, a piticului pervers și satanic care stă în fiecare dintre noi. Dualismul ăsta e caracteristic oricărei ființe. La mine e foarte dezvoltat! Pentru că sunt și Geamăn, sunt născut pe 4 iunie.

Toată viața am trăit într-un soi de dedublare, a celui rău, care-l urmărea pe ăla bun. Mi-a fost foarte greu, mai ales când am trecut prin anumite cumpene, să rezolv această problemă, pentru că trebuia să fiu într-un echilibru… Ei sunt într-un continuu conflict…“

„Nu cumva sunt eu prost, tâmpit, de ce sunt atât de sensibil? Aşa m-am născut! Cu sensibilitatea asta, care mi-a stat împotrivă de câte ori a trebuit să iau o hotărâre“.

Valentin Uritescu

„Împlinind o vârstă, am căutat să mă retrag din toată treaba. Şi, pentru că am tot notat, din clasa a IX-a, când mi-am făcut un jurnal, am tot umplut la caiete de s-a făcut un geamantan, am zis: «Ia să vedem, poate că acum e momentul! Sunt la pensie…». Când am ieşit la pensie, am avut 10 ani teribili, mi-a mers din plin, am câştigat foarte mult, mi-am pus ceva bani la bancă. Acum e momentul să fac şi ultima chestie a vieţii mele.

Se spune, ca să nu trăieşti degeaba, să plantezi un pom, să faci un copil, o casă şi să scrii o carte. Asta mai lipsea. Şi uite că Dumnezeu mi-a dăruit chestia asta, s-o pot scrie. Eu mă consider realizat ca actor: mă iubesc oamenii… mă ştiu toţi… Mă trezesc că mă bucur de o simpatie nebună!“

„Cel mai bun sfat pe care l-am primit a fost de la moşul meu, de la bunicul meu. Toţi ăştia din neamul meu, bărbaţii, au fost taciturni şi urâcioşi, cred că de-acolo ne vine numele! Parcă-l văd pe moşul, cu clopul pe ochi, băut tot timpul – avea 5 vii şi vreo 7 grădini de pruni – apă a băut foarte puţin.

Moşul mi-a zis aşa: «Mă, băiatule, ca să dormi liniştit, trebuie să-ţi rezolvi întotdeauna toate treburile pe care le ai de rezolvat!». Asta înseamnă mulţumirea sufletească: să-ţi faci treaba. Şi nu oricum! Să ţi-o faci bine.“

19
/02
/24

Peste 100 de producții românești sunt înscrise pentru nominalizările la Premiile Gopo. În total, 107 de filme românești - lungmetraje de ficțiune, documentare și scurtmetraje, lansate în cinematografe, la festivaluri naționale și internaționale sau pe platformele de streaming în 2023, intră în cursa pentru nominalizările la cea de-a 18-a ediție a Premiilor Gopo, care va avea loc în 29 aprilie la Teatrul Național ,,I.L. Caragiale” din București.

19
/02
/24

„Dumnezeu m-a atins cu degetul său mic și a spus: compune pentru teatru, doar pentru teatru.” – mărturisea Puccini într-o scrisoare adresată unui prieten. Și, într-adevăr, Puccini a îndeplinit porunca divină pe care simțea că a primit-o la nașterea sa, dedicându-și întreaga sa viață de creație operei, fără a se „irosi” prea mult spre alte genuri muzicale.

19
/02
/24

Actorul Pavel Bartoș va juca pentru prima dată rolul lui Decebal Necșulescu din piesa „...Escu” de Tudor Mușatescu, într-o coproducție care va avea reprezentații la București și Chișinău. Spectacolul va fi pus în scenă de echipe artistice reunite ale Teatrului „Stela Popescu” din București și Teatrului Național Satiricus Ion Luca Caragiale din Chișinău, într-o colaborare unică în peisajul teatral autohton.

19
/02
/24

Ca în fiecare an, artistul vizual M.C. Donici propune EXPOZIȚIA DE O ORĂ: o întâlnire fără coroane, fasoane, discursuri sau festivisme, de ZIUA BRÂNCUȘI. Ajuns la a VIII-a ediție, evenimentul produs de Asociația Culturală Arte-Factum va avea loc luni, 19.02.2024, între orele 14:00- 15:00, în spațiul din fața  Bustului  Brâncuși  din proximitatea Facultății de Arte a Universității de Vest, Timișoara.

18
/02
/24

CRONICĂ DE FILM Cu premiera mondială în secţiunea Forum, necompetiţională, a Festivalului de la Berlin, "Săptămâna Mare", scris şi regizat de Andrei Cohn şi inspirat din nuvela "O făclie de Paşte" a lui I. L. Caragiale, este un film care gravitează în jurul unei întrebări fundamentale: Cum se ajunge ca un om să-i ia viaţa celui de lângă el?

16
/02
/24

După 5 nominalizări la Oscar (Cel mai bun film, Cel mai bun regizor, Cel mai bun film internațional, Cel mai bun scenariu adaptat și Cel mai bun sunet), Grand Prix și Premiul FIPRESCI la Cannes, după sute de articole în presa internațională care îl identifică drept cel mai răvășitor film al anului, The Zone of Interest / Zona de interes se vede acum în România, în 40 de cinematografe din 20 de orașe.

16
/02
/24

Happy Cinema a pregătit filme de top pentru luna februarie, potrivite pentru toate gusturile și vârstele. Cinematografele din lanțul Happy Cinema îți oferă o experiență de calitate la cele mai prietenoase prețuri. Blockbustere de la Hollywood, filme animate, filme dedicate melomanilor sau filme pentru copii – toate te așteaptă în cele 10 cinematografe din țară.

16
/02
/24

Fundația Culturală „Camil Petrescu” lansează un nou podcast: TEATRUL (DE) AZI. Actori, regizori, scenografi, artiști din România și din lume vor fi în dialog cu directorul de imagine și producătorul Zomir Dimovici în aventura căutării adevărurilor personale despre felul în care vedem, citim și percepem teatrul astăzi.