Vampiri vintage și demoni însetați de sânge, online pentru amatorii de senzații tari la AIFF.5
https://www.ziarulmetropolis.ro/vampiri-vintage-si-demoni-insetati-de-sange-online-pentru-amatorii-de-senzatii-tari-la-aiff-5/

Din 23 iunie vampirii şi demonii din secţiunea „FRIGHT@MIDNIGHT – FOCUS FULL MOON FEATURES” pun stăpânire pe casele cinefililor la cea de-a 5-a ediţie a American Independent Film Festival în cadrul programului ONLINE ce va instaura spaima şi printre cei mai curajoşi împătimiţi de film.

Un articol de Liliana Matei|21 iunie 2021

„Pentru ediția de anul acesta am decis să punem în lumină o legătură mai puțin cunoscută între industria de film din SUA și cea din țara noastră. La începutul anilor ’90, producătorul hollywoodian Charles Band a adus în România deja celebrul său mod extravagant de a face film de categorie B, realizând astfel prima producție americană din țară, împreună cu regizorul de film Ted Nicolaou și cu directorul de imagine Vlad Păunescu. O abordare proaspătă și originală a filmului de gen cu vampiri, Subspecies din 1991, avea să devină primul episod al seriei de cult Subspecies, devenită legendară pentru fani, și începutul unei colaborări de un deceniu între Full Moon Features și Castel Film” spune Andrei Tănăsescu – curatorul acestei secțiuni a festivalului.

Cu o bucurie aproape maniacală și plini de nerăbdare numărăm clipele până când vom putea să reexperimentăm trei dintre producțiile Full Moon Features: Subspecies (1991), Bloodstone: Subspecies II (1993) și Dark Angel: The Ascent (1994). Pregătiți-vă pentru un festival al spaimei, trei zile în care vampiri și demoni tânjesc după putere și independență prin pădurile seducător de întunecate și pe străzile slab luminate ale României.

Pasionații vor putea vedea online cele trei producții până târziu în noapte din confortul propriilor case cu sunete mai mult sau mai puțin explicabile, cu parchet scârțâind sau ferestre care se trântesc din cauza adierilor de vânt întâmplătoare sau nu. Ne provocăm spectatorii la un maraton pe care doar cei mai curajoși dintre ei îl vor putea termina.

În Subspecies, maleficul vampir Radu se întoarce în orașul său natal Prejnar, după ani petrecuți în exil. El fură de la tatăl său prețioasa piatră sângerie din care se spune că picură sângele sfinților și îl ucide fără milă pe acesta. Între timp, două studente americane fac echipă cu o localnică pentru a studia cultura locală. Radu devine atras de tinere, însă problemele încep când fratele lui, Stephan, le ajută.

Continuarea filmului din 1991, Bloodstone: Subspecies II prezintă povestea unei femei care a devenit vampir și care încearcă să scape de maleficul Radu. Ea fură la rândul ei piatra sângerie, iar acum vampirul este pe urmele ei pentru a o recupera. Între timp, sora femeii vine în România pentru a-i salva sufletul, însă poate fi prea târziu…

În Dark Angel: The Ascent o altă femeie reușește să scape din iad. Proaspăt ieșită din grotescul subteran, cu o sete nestăvilită de răzbunare, aceasta decide să-i pedepsească pe păcătosi, însă se întâmplă ceva total neașteptat: se îndrăgostește.

Ca în orice poveste, cele trei zile negre înțesate de întâmplări și creaturi malefice se vor încheia iar spectatorii AIFF.5 vor avea inedita ocazie de a-l întâlni, tot online, pe regizorul Ted Nicolaou care le va răspunde întrebărilor și-i va introduce în povestea plină de mister din spatele camerelor. Discuția va fi moderată de Andrei Tănăsescu și va avea loc sâmbătă, 26 iunie, începând cu ora 17:00, via Zoom, live pe pagina de Facebook a festivalului.

Filmele vor fi disponibile în toată țara, pe platforma Eventbook.ro de unde spectatorii pot achiziționa bilete și pentru celelalte proiecții din cadrul American Independent Film Festival ce are loc anul acesta la Food Hood, outdoor, unde toate proiecțiile sunt gratuite și la Cinema Muzeul Țăranului unde vor fi proiectate și American Movie sau Living in Oblivion, cele două titluri din secțiunea specială „FILMS ON FILMMAKERS”.

„Visul american mă însoțește în fiecare zi”, spune Dl. Borchardt – protagonistul filmului atunci când vorbește despre motivația sa. Câștigătorul marelui premiu pentru documentar la Sundance, American Movie urmărește încercările tânărului regizor Mark Borchardt de a-și finanța proiectul mult visat. Unul dintre filmele ‘must-see’ ale festivalului, „American Movie este genul de documentar rar care combină un subiect extrem de carismatic cu o structură elegantă”, potrivit The New York Times.

Filmarea a demarat prost. Toate merg pe dos. Bufetul e infect, actrița principală e certăreață, partenerul ei e cabotin, machiorul face crize de inimă, directoarea de producție e isterică, iar ‘cireașa de pe tort’ o reprezintă apariția pe platou, în capot și proaspăt scăpată de la balamuc, a mamei regizorului. Întregul dezastru din Living in Oblivion va putea fi văzut tot la Cinema Muzeul Țăranului iar biletele pentru proiecție sunt disponibile pe Eventbook iar întregul program al AIFF.5 pe filmedefestival.ro.

29
/01
/24

Într-o lume și o industrie care se schimbă extrem de rapid, un renumit cineast italian, autor de modă veche, caută sens în filmele pe care le face, în dragoste, precum și în politică. Din 2 februarie, Un viitor luminos/ Il sol dell’avvenire, noul film al lui Nanni Moretti, o comedie care critică modul de a face filme al platformelor de streaming și apără viitorul cinematografului, are premiera în cinema, distribuit de Independența Film.

29
/01
/24

Pe 13 februarie, de la orele 18:30, SCENA  GÂNDIRII - Conferințele Operei Naționale București îl va avea ca invitat pe istoricul Adrian Cioroianu, care va susține prelegerea „MAREA TEMERE. Cât de probabil este un nou război global?”, prilej pentru o incursiune în miezul posibilităților și incertitudinilor actuale.

26
/01
/24

Stagiunea curentă a Teatrului Naţional de Operetă şi Musical Ion Dacian include o montare în premieră mondială a musicalului JACK, ÎNTRE DRAGOSTE ŞI NEBUNIE este inspirat de povestea întunecată şi fascinantă a celebrului criminal în serie şi expune o versiune multi-faţetată a acestei istorii ce a cutremurat Anglia victoriană  şi este încă înconjurată de aburii misterului.

26
/01
/24

Mădălina Pavăl vorbește despre „Gazda“, spectacolul ei sonor de la Teatrelli, care are premiera pe 31 ianuarie și 1 februarie, de la ora 19.00, dar nu ne lasă nelămuriți nici în ceea ce privește cele mai frumoase lucruri care îi traversează viața. Totul, într-un interviu sub formă de alfabet.

26
/01
/24

Teatrul Municipal „Bacovia” lansează apelul de înscrieri pentru ediția a - XXX - a (2024) a evenimentului BACĂU FEST MONODRAME, ce se va desfășura în perioada 9 - 13 mai 2024.

26
/01
/24

Survolând șansa și neșansa unei relații nemenite, de la aceeași distanță calculată care marchează și ruptura finală dintre cei doi protagoniști, debutul în lungmetraj a lui Celine Song, „Past Lives” dezbate în compoziții corecte, dar niciodată riscante, un „ce-ar fi fost dacă?” venit la 24 de ani de la ultima întâlnire.

26
/01
/24

UNATC „I.L. Caragiale” din București prezintă, în cadrul proiectului ARHIVA ACTIVĂ derulat de Centrul de Pedagogie și Studiul Imaginii „Sorin Botoșeneanu”, o retrospectivă cuprinzând toate cele șapte filme de lungmetraj ale cineastului Nae Caranfil.

25
/01
/24

Sfârșitul sec.XIX, un sat dezbinat de bârfe, certuri și lupta pentru pământ. Frumoasa Jagna, o tânără de 19 ani, un spirit liber ce iese din tiparele comunității, devine centrul atenției în momentul în care familia o obligă să se căsătorească cu Boryna, un moșier văduv, influent și bogat.

25
/01
/24

Teatrul Mic anunță premiera oficială a spectacolului „Eu sunt propria mea soție” de Doug Wright, traducerea și regia Teodora Petre, scenografia Ioana Pashca, mișcare scenică Alina Petrică, muzică Cezar Antal. Evenimentul va avea loc pe 30 ianuarie 2024, ora 19:00, la Sala Studio – Str. Gabroveni nr. 57.