„Vara lui 1993”, lungmetrajul de debut al regizoarei catalane Carla Simón, din 9 martie în cinematografe
https://www.ziarulmetropolis.ro/vara-lui-1993-lungmetrajul-de-debut-al-regizoarei-catalane-carla-simon-din-9-martie-in-cinematografe/

O fetiţă orfană de numai 6 ani e nevoită să se mute cu familia unchiului său în sensibilul debut autobiografic al Carlei Simón, „Vara lui 1993”.

Un articol de Liliana Matei|27 Februarie 2018

Cu un echilibru atent între narațiune și atmosferă, „Vara lui 1993” va ajunge în cinematografele din România începând cu 9 martie, fiind distribuit de Transilvania Film.

Deși personajul principal este o puștoaică (filmul debutând în secțiunea Generation Kplus în cadrul Festivalului de Film de la Berlin, unde a și câștigat premiul pentru Cel mai bun lungmetraj), povestea care se desfășoară pe marele ecran se adresează deopotrivă publicului tânăr, cât și celui matur.

Adoptată de unchiul ei, Esteve (David Verdaguer) și de mătușa Marga (Bruna Cusí), Frida (Lala Astigas) descoperă noul său mediu, o veche fermă într-o zonă montană, aproape de o pădure densă. Noii ei părinți adoptivi se dovedesc prietenoși, iar un alt lucru bun este că au o fiică de trei ani pe nume Anna (Paula Robles), care poate deveni un partener de joacă. Pentru un alt copil mai puțin traumatizat decât dezrădăcinata Frida, acesta ar fi cel mai idilic loc de ședere, cu alte cuvinte, o vacanță permanentă. Fridei ii este greu să gestioneze moartea părinților și să se adapteze la noua ei viață. Înainte de sfârșitul verii petrecute în provincie, fata trebuie să învețe să-și controleze emoțiile, iar părinții trebuie să învețe să țină la ea ca la propria lor fiică.

Unul dintre cele mai izbitoare elemente ale filmului este modul în care evită sentimentalismul în timp ce reproduce emoțiile incoerente, conflictuale ale unui copil care nu știe cum să-și proceseze trauma. Scenele dintre Frida si Anna sunt remarcabile pentru naturalismul lor neafectat, iar în timp ce fata mai mare știe că are un avantaj de dezvoltare fată de verișoara ei, ea este, de asemenea, într-un mod dureros, conștientă de faptul că Anna este cea care primește dragostea neîntreruptă a părinților ei. La un dans în sat, Frida observă cum Marga si Esteve dansează cu bucurie pe muzică în timp ce Anna îmbrățișează piciorul tatălui său. Ar fi binevenită să se alăture, dar va dura mult timp până ca Frida să se simtă ca un membru cu drepturi depline al acestei familii.” declară Jay Weissberg în cronica sa de pe Variety.

După premiera din cadrul Festivalului Internațional de Film de la Berlin, filmul Vara lui 1993” a câștigat imediat o mare parte din public, dovada fiind numeroasele premii cu care se poate lăuda deja. Pe lângă premiile din cadrul numeroaselor festivaluri la care a luat parte, filmul a fost premiat și în cadrul Premiilor Goya unde a fost apreciat pentru Cel mai bun debut regizoral, Cel mai bun actor în rol secundar și Cea mai bună actriță debutantă.

„Vara lui 1993” va fi distribuit în cinematografele din România din 9 martie, de Transilvania Film.

15
/10
/19

CRONICĂ DE FILM Disponibil în unele cinematografe, documentarul „Emigrant Blues: un road movie în 2 ½ capitole”, de Mihai Mincan şi Claudiu Mitcu, discută subiectul migrației românilor în străinătate din câteva unghiuri inedite.

14
/10
/19

Les Films de Cannes à Bucarest îl celebrează anul acesta pe Vlad Ivanov, care anul acesta a împlinit 50 de ani. Actorului care seduce camera cu orice rol pe care-l interpretează, festivalul i-a dedicat o secțiune numită IVANOV 50 – care include cinci dintre cele mai importante filme care îl au ca protagonist: „Sunset”, „Câini”, „La Gomera”, „Principii de viață” și „Hier”.

09
/10
/19

CRONICĂ DE FILM Deşi pretinde că este un omagiu adus oamenilor care au murit în închisorile comuniste, "Între chin şi amin" (2019), al doilea lungmetraj de ficţiune al regizorului Toma Enache, nu este de fapt decât o bătaie de joc la adresa memoriei victimelor, prin kitsch-ul pe care îl etalează.

08
/10
/19

Pe durata festivalului, Asociatia Cinemascop, organizatoarea Les Films de Cannes à Bucarest, continuă să organizeze, ca și în anii precedenți, ateliere pentru diferite comunități ale industriei de film din România, în încercarea de a oferi cât mai multe oportunități membrilor acestora.

07
/10
/19

Unul dintre cele mai puternice filme autohtone ale toamnei este „Arest”, în regia lui Andrei Cohn, care spune povestea unui intelectual torturat într-o închisoare comunistă din România anului 1983. În rolurile protagoniștilor, actorii Alexandru Papadopol și Iulian Postelnicu.

06
/10
/19

CRONICĂ DE FILM Regizoarea Anca Damian revine cu a treia animaţie de lungmetraj din carieră, "Călătoria fantastică a Maronei", povestea unei căţeluşe care trece pe la diverşi stăpâni. Filmul îmbină inspirat mai multe stiluri de animaţie şi etalează o fantezie exuberantă, afectată însă uşor de repetitivitatea unor momente de reverie.

04
/10
/19

Prima producţie marca Vertical Content, comedia ,,Inve$titorii” a început filmările în localitatea Cristian, unde sub îndrumarea regizorului Iura Luncaşu, actorii: Codin Maticiuc, Cosmin Natanticu, Andrei Mateiu, Radu Gabriel şi Maria Popovici vor interpreta în unul dintre cele mai ambiţioase proiecte cinematografice româneşti din ultimii ani.

Page 1 of 24912345...102030...Last »