Victor Rebengiuc: „Poliţia n-a aflat, dar în profesia noastră se fură“
https://www.ziarulmetropolis.ro/victor-rebengiuc-politia-n-a-aflat-inca-dar-in-profesia-noastra-se-fura/

Actorul Victor Rebengiuc a declarat într-un interviu acordat pentru Radio România Cultural că profesia de actor este bazată pe hoţie şi că „se fură ştiinţa de a face teatru“

Un articol de Dan Boicea|26 martie 2013

Actorul Victor Rebengiuc a declarat într-un interviu acordat pentru Radio România Cultural că profesia de actor este bazată pe hoţie şi că „se fură ştiinţa de a face teatru“.

Actorii Victor Rebengiuc, Ion Caramitru, Eusebiu Ştefănescu, Stela Popescu şi Maia Morgenstern au acordat interviuri pentru postul Radio România Cultural, cu ocazia campaniei naţionale „Artiştii pentru artişti“.

Iată câteva declaraţii:

Victor Rebengiuc

„Îmi sunt dragi toate rolurile pe care le-am jucat, chiar şi cele pe care le-am ratat.“

„Mi se spune de multe ori «marele actor Rebengiuc». Eu nu mă consider un mare actor. Am zis-o şi o repet: eu tind să fiu un mare actor, dar drumul e lung şi nu ştiu dacă o să am timp să-l parcurg până acolo. Însă n-am să obosesc niciodată să merg pe el şi să încerc să-l câştig metru cu metru, ca să ajung, într-un final, cât mai aproape.“

„În profesia noastră se fură. Poliţia n-a aflat încă de chestia asta, dar se fură. Se fură experienţă, se fură ştiinţa de a face teatru. E o chestie bazată pe hoţie, să ştiţi, în mare parte.“

Ce spectacole recomandă Victor Rebengiuc:

„Să vă spun ce aş vrea eu să văd: «Însemnările unui nebun», cu Marius Manole, «Năpasta», pe care a pus-o Radu Afrim, şi, dacă reuşeşte să finalizeze proiectul, „D’ale carnavalului“, spectacolul lui Ducu Darie, de la Teatrul Bulandra. Şi mai recomand «Conul Leonida faţă cu reacţiunea», de la Teatrul Naţional Bucureşti, un spectacol nou, proaspăt, pe care eu şi partenera mea, Mariana Mihuţ, îl jucăm cu mare plăcere.“

Ion Caramitru

„Am avut toată viaţa o teamă metafizică de a-mi dori un anumit rol. Dacă-ţi doreşti ceva foarte mult, nu-l obţii. Actorii, de regulă, sunt într-o veşnică aşteptare ca regizorii să-i distribuie. Contează foarte mult conjunctura, era să spun şi norocul, deşi cu el ar trebui să încep. Îţi trebuie o şansă. Am vrut să-l joc pe Prospero în «Furtuna»  şi uite că n-am reuşit, deşi era cât pe-aci s-o fac“.

„În memoria publicului de teatru rămâi cu ultimul rol pe care îl joci. Sigur, lumea vorbeşte despre Hamlet, dar puţini mai sunt cei care l-au văzut. Acesta este destinul amar al teatrului. El nu poate fi apreciat şi nu poate contribui la o bucurie publică decât dacă este văzut. În film, «Luchian» rămâne etalonul meu.“

„Dacă nu ai un partener bun, mai bine nu urci pe scenă“.

Eusebiu Ştefănescu

„N-am visat niciodată să joc un anume rol. Dar aş vrea, de acum încolo, toată viaţa, să joc numai Shakespeare. Eu, în Shakespeare, mă simt împlinit.“

Intraţi pe site-ul Radiocultura pentru a asculta interviurile originale cu actorii Ion Caramitru, Eusebiu Ştefănescu, Stela Popescu, Victor Rebengiuc şi Maia Morgenstern. Interviurile au fost realizate de Georgiana Petrache.

Foto: Alex Maftei/Teatrul Bulandra

16
/11
/15

Cunoașteți clișeul: fiecare om e alt om. Cu atât mai mult, vă spun, cu atât mai mult fiecare spectacol de teatru e un alt spectacol de teatru, chiar dacă pe afiș e același titlu. Minunea teatrului, pe scurt: mereu e altfel.

16
/11
/15

Cornel Todea, de la a cărui naștere se împlinesc 80 de ani în 18 noiembrie, a abordat cu vervă și imaginație textul lui Paul Ioachim, în care dramaturgul amestecă viața de zi cu zi cu cea de pe scenă. Rolurile principale sunt interpretate de Damian Crâșmaru, Mircea Rusu, Ileana Cernat și Oana Ioachim. Spectacolul poate fi vizionat în această seară, de la ora 20.10, la TVR 2

16
/11
/15

În urmă cu mai bine de un secol, într-o zi de 16 noiembrie (1903) se năştea Dumitru Staniloae, autoritate proeminentă a teologiei europene și cel mai mare teolog român. Membru titular al Academiei Române, Părintele Staniloae a lucrat vreme de 45 de ani la traducerea lucrării "Filocalia sfintelor nevoințe ale desăvârșirii" (în douăsprezece volume).

15
/11
/15

Vineri, 13 noiembrie: superstițioșii s-ar feri de lansări de discuri în această zi, însă, cum 3 albume importante și interesante se lansează pe 13 noiembrie 2015, se poate spune că este o zi fastă. Vladimir Horowitz – Return to Chicago (un recital susținut la Chicago, în 1986, de celebrul pianist), “Petrică și lupul” de Serghei Prokofiev, în lectura lui Alice Cooper, legendarul rocker, și concerte de Brahms și Bartok înregistrate de violonista olandeză Janine Jansen găsim pe aceste trei albume.

14
/11
/15

Muzică de Oscar, Tony pentru costume, și o nemuritoare poveste Disney. În această iarnă, Broadwayul vine la București să demonstreze că iubirea învinge întotdeauna. Spectacolele se vor juca în limba engleză, cu subtitrare în limba română (4-6 decembrie, Romexpo). 

14
/11
/15

Scurtmetrajul “Prologul”, în regia lui Ștefan Constantinescu va avea premiera mondială în cadrul “Stockholm Film Festival”, producția fiind inclusă în competiția oficială. Evenimentul, ajuns la cea de-a 26 ediție, va debuta astăzi și se va desfășura până pe 22 Noiembrie.

13
/11
/15

Povestea a început cu 29 de ani în urmă*. Am ratat o excursie la munte şi, ca să nu rămân supărat, am fost dus de tatăl meu la film, la Casa de Cultură din Găeşti. Aşa am pătruns în lumea cinematografelor. Îmi amintesc că primul meu film a fost Superman. Din acel moment, împreună cu Dede senior (amator de filme şi fan Spencer Tracy) am cunoscut una din cele mai mari distracţii ale acelor vremuri, mersul la cinema.

13
/11
/15

CRONICĂ DE FILM Bazat în special pe cele patru anecdote intersectate care îl compun, şi într-o măsură nesemnificativă pe valenţele imaginii, încadraturii sau mizanscenei, „Bucureşti NonStop”, de Dan Chişu, aduce laolaltă numeroşi actori experimentaţi, aproape singurul atu care îl face vizionabil şi, pe alocuri, delectabil.

13
/11
/15

Compania de Teatru Labirint a lansat pe 10 noiembrie spectacolul “Sisif”- un tip de performance alternativ care explorează dialogul dintre formele de teatru clasice si cele neconvenționale, senzoriale, vizând transformarea spectatorului în co-creator al spectacolului.