„Visul unei nopți de vară”, la TNB online
https://www.ziarulmetropolis.ro/visul-unei-nopti-de-vara-la-tnb-online/

După Sărbătoarea dedicată Zilei Internaţionale a Copilului, Teatrul Naţional din Bucureşti reia din 2 iunie difuzarea conferinţelor. Trei prelegeri susţinute de personalităţi marcante ale vieţii socio-culturale şi ştiinţifice româneşti vor putea fi vizionate în această săptămână, de marţi până joi, pe canalul de Youtube al TNB, precum şi un spectacol, în week-end – Visul unei nopţi de vară de William Shakespeare în regia lui Petrică Ionescu.

Un articol de Petre Ivan|1 iunie 2020

Un vis populat de zei și muritori, de duhuri, spiriduși și zâne, în interpretarea unor actori consacrați ai Teatrului Național, cărora li se alătură tineri artiști ai scenei bucureștene.

  • Programul conferințelor în săptămâna 1- 7 iunie

Marți, 2 iunie – Aurora Liiceanu – Inconfortul psihologilor: incertitudini și ezitări (conferința a fost susținută la data de 1 aprilie 2018)

Miercuri, 3 iunie –  Prof. Dr. Dinu Antonescu – Impactul comunismului asupra medicinii românești (din 19 ianuarie 2020)

Joi, 4 iunie – Mihai Răzvan Ungureanu – Morala și simțul public la români acum 200 de ani (din 18 martie 2007).

5, 6, 7 iunie – vineri (ora 16.00), sâmbătă și duminică (ora 18.00) – piesa cea mai erotică a marelui Will : VISUL UNEI NOPȚI DE VARĂ

Un vis fantastic din magica noapte de Sânziene, țesut de imaginația unui artist de o covârșitoare originalitate, Visul unei nopți de vară de la TNB reunește elemente de autentică poezie shakespeariană, umor, bulversante construcții vizuale, balet și un excepțional fond muzical.

Vă veți întâlni nu doar cu una din cele două piese shakespeariene cele mai jucate în România ultimelor șase decenii, potrivit unui studiu autohton, dar și cu… „cea mai erotică piesă a marelui Will – după cum apreciază Jan Kott în binecunoscuta sa carte Shakespeare, contemporanul nostru. În nicio altă comedie sau tragedie a lui, cu excepția, poate, a lui Troilus și Cresida, erotismul nu este înfățișat mai brutal. Multă vreme, relatează reputatul critic, teatrele s-au mulțumit să reprezinte Visul ca o povestire de frații Grimm, eliminând cu desăvârșire causticitatea dialogului și brutalitatea situațiilor”.

Viziunea regizorului de origine română Petrică Ionescu, renumit pentru montările sale pe scene importante de operă din lumea întreagă, ne va dezvălui un altfel de Vis… și o altfel de pădure, care nu mai seamănă deloc cu o Arcadie a îndrăgostiților, ci mai degrabă cu „un codru bântuit de diavoli și de iele, în care vrăjitoarele și duhurile rele pot ușor găsi orice este prielnic vrăjilor lor”. Exact ca-n Shakespere, ar spune Kott, căruia îi aparține și  descrierea de mai sus.

„Coborând obligatoriu prin experiențele și pulsațiile noastre în grotele, în beciurile cele mai joase și adânci ale conștiinței noastre, ne inițiem, revenind la suprafață mai evoluați. Iubirea este, în viziunea foarte pesimistă a lui Shakespeare, numai o iluzie, ca și teatrul și viața însăși. Am descoperit deriziunea absolută și cruzimea fără scăpare a experienței amoroase. Iluziile fără sfârșit. Aceste adevăruri multiple am încercat să le transmit cu cruzime, păstrând sarcasmul și umorul prezent în fiecare inflexiune a textului shakespearian”, declara Petrică Ionescu. Mai departe vă lăsăm să descoperiți singuri drumul prin hățișurile simțurilor dezlănțuite…

Visul unei nopți de vară

de William Shakespeare

Traducerea:Nina Cassian

Regia, adaptarea:Petrică Ionescu

Decorul :Helmut Stürmer

Costumele: Corina Grămoşteanu

Coregrafia: Florin Fieroiu

Lighting design:   Chris Jaeger

Video:Andu Dumitrescu

Muzică de scenă: Jean Schwarz

Muzică live: Petre Ancuța

În distribuția spectacolului pe care-l veți putea vedea on-line, rolurile sunt interpretate de actorii:

Tezeu / Oberon:  Marius Bodochi, Hipolita: Raluca Petra, Titania: Maia Morgenstern,  Egeu:  Costel Constantin, Hermia: Ana Covalciuc,      Demetrius:        Silviu Mircescu, Lisandru: Alex Călin,  Helena: Ilinca Hărnuț,  Chitră: Dorin Andone, Fundulea:      Mihai Constantin, Cuibărică: Costi Apostol, Suflete:      Istvan Teglas,  Flămânzilă:  Daniel Badale, Botgros: Ștefan Ruxanda, Puck: Claudiu Bleonţ  , Zânele: Eliza Păuna, Ilona Brezoianu, Alexandra Stroe, Filostrat:    Vitalie Bichir, Efeb:    Rareș Fota

Zâne: Alexandra Apetrei, Sigrid Bălțătescu, Beatrice Rubică, Paula Rotar, Elisabeta Râmboi, Adela Mihai, Ada Dumitru, Dana Porlogea, Oana Marcu, Romina Boldașu, Bianca Bor, 

Elfi:   Vladimir Albu, Nicolae Dumitru, Denis Hanganu, Eugeniu Cozma, Andrei Atabay, Victor Apetrei, Adrian Pop, Alexandru Sinca, Eftimie Ghighi.

Durata spectacolului: 3 ore.

Premiera spectacolului a avut loc la data de: 23.12.2015

Spectacolul nu este recomandat copiilor sub 14 ani.

Foto credit: Florin Ghioca, Chris Jaeger.

Resurse:

http://www.youtube.com/c/TeatrulNaţionalILCaragialeBucureşti

Vă așteptăm on-line și în această săptămână, iar în curând și în Amfiteatrul în aer liber situat deasupra Sălii Mari a Teatrului Național.

26
/01
/24

Survolând șansa și neșansa unei relații nemenite, de la aceeași distanță calculată care marchează și ruptura finală dintre cei doi protagoniști, debutul în lungmetraj a lui Celine Song, „Past Lives” dezbate în compoziții corecte, dar niciodată riscante, un „ce-ar fi fost dacă?” venit la 24 de ani de la ultima întâlnire.

26
/01
/24

UNATC „I.L. Caragiale” din București prezintă, în cadrul proiectului ARHIVA ACTIVĂ derulat de Centrul de Pedagogie și Studiul Imaginii „Sorin Botoșeneanu”, o retrospectivă cuprinzând toate cele șapte filme de lungmetraj ale cineastului Nae Caranfil.

25
/01
/24

Sfârșitul sec.XIX, un sat dezbinat de bârfe, certuri și lupta pentru pământ. Frumoasa Jagna, o tânără de 19 ani, un spirit liber ce iese din tiparele comunității, devine centrul atenției în momentul în care familia o obligă să se căsătorească cu Boryna, un moșier văduv, influent și bogat.

25
/01
/24

Teatrul Mic anunță premiera oficială a spectacolului „Eu sunt propria mea soție” de Doug Wright, traducerea și regia Teodora Petre, scenografia Ioana Pashca, mișcare scenică Alina Petrică, muzică Cezar Antal. Evenimentul va avea loc pe 30 ianuarie 2024, ora 19:00, la Sala Studio – Str. Gabroveni nr. 57.

25
/01
/24

La iniţiativa revistei Teatrul azi, în parteneriat cu Teatrul Masca din Bucureşti şi cu susţinerea UNITER, apare în peisajul cultural românesc un nou proiect dedicat profesioniştilor din domeniul artelor spectacolului.

25
/01
/24

Marți, 30 ianuarie, începând cu ora 11:00, la Sala „Ileana Berlogea”, Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I. L. Caragiale va sărbători Ziua Universității și a patronului său spiritual, Ion Luca Caragiale.

25
/01
/24

Duminică, 28 ianuarie (de la 17.00), primul concert al anului 2024 din stagiunea Orchestrei de Muzică Populară Radio îi este dedicat memoriei actriței NATAȘA RAAB, prezentatoare a nenumeroase concerte pe scena Sălii Radio.

25
/01
/24

Muzica și poveștile se întâlnesc la Teatrelli într-un nou concept de spectacol sonor, creat de Mădălina Pavăl și Alexei Țurcan, împreună cu alți 10 muzicieni talentați. GAZDA redefinește sonoritățile românești și propune spectatorilor un alt mod de a se bucura de muzică – umăr lângă umăr cu artiștii răspândiți prin sala transformată într-o sufragerie, pregătiți să dăruiască povești din culisele creației.

25
/01
/24

Festivalul DIPLOMA Show, un proiect The Institute, lansează seria de podcasturi Friends of the Arts, produsă de Black Rhino Radio și moderată de Artemisa Pascu. Friends of the Arts - A DIPLOMA Show Podcast continuă misiunea proiectului de a promova și susține tinerii artiști, designeri și arhitecți.

25
/01
/24

Gaep anunță reprezentarea lui Théo Massoulier. Artistul stabilit la Lyon este cunoscut pentru asamblaje în care coexistă elemente minerale, plante și artefacte și care fac trimitere la culturile biologice din laborator sau la mici matrice prebiotice. Recent, el a început să dezvolte o serie de picturi cu basoreliefuri inedite, acționate magnetic. Prima lui expoziție personală la Gaep – și prima din București – se va deschide la finalul lunii februarie.

24
/01
/24

Despre “Klaus & Barroso” – ce a fost asta, frate Bogdan Theodor Olteanu? Acum, pe bune? Ce a fost asta? M-ai pus într-o situație tare complicată. Dar, vorba cântecului: “Frate, frate, la bine și la greu”, scrie Vasile Ernu, despre cel mai discutat film românesc din această lună.

23
/01
/24

CRONICĂ DE FILM În noul său lungmetraj, “Familiar” (2023), Călin Peter Netzer pare că încearcă să reia formula de succes din “Poziţia copilului” (2013), filmul cu care a câştigat Ursul de Aur la Berlinale.