„Visul unei nopţi de vară“, spectacol-eveniment la Metropolis
https://www.ziarulmetropolis.ro/visul-unei-nopti-de-vara-spectacol-eveniment-la-metropolis/

Premiera de la Metropolis nu este o piesă de teatru în simplul sens al cuvântului. De altfel, în programul de sală este trecută drept „comedie cu oameni şi zei“. Este multă comedie, fără îndoială, în „Visul unei nopţi de vară“, se râde sănătos, minute în şir.

Un articol de Val Vâlcu|29 Septembrie 2014

Dar piesa lui Shakespeare, adaptată zilelor noastre de Victor Ioan Frunză, aduce pe scenă și tristeți, și miracole. Are mult erotism, dar reușește să nu fie obscenă. Versurile rămân fidele originalului, dar sunt totuși moderne, traduse nu doar din engleză în română, ci și din prăfuit în actual. Așa cred că și-ar fi pus în scenă piesa, chiar autorul, dacă trăia în secolul nostru.

Revin la ideea că „Visul unei nopți de vară“, în viziunea scenică a lui Frunză, nu este o simplă piesă de teatru, ci un spectacol complet, care hipnotizează sala. Impresionant este ritmul de-a dreptul cinematografic, succesiunea extrem de rapidă a scenelor, fără pauză, ceea ce impune un dinamism extraordinar, familiar publicului formatat de movieplex-uri, dar care solicită mult actorii.

Tablourile construite de Victor Ioan Frunză, din oameni, lumină și fum pot deveni generic pentru un film de artă sau, la fel de bine, fotografii într-o expoziție. Efectele sonore produse, la vedere, de actorii Alin Florea și Sorin Miron, generează ”coloana audio” cu care ne-am obișnuit la cinema și dau o nouă dimensiune mișcărilor de pe scenă.

Efectele speciale, create aproape din nimic – confetti, fum, baloane, pocnitori, simple scamatorii, până la urmă, fascinează la fel ca pe vremea lui Shakespeare, oferind dimensiunea magică necesară unei comedii care, pe lângă oameni, aduce în scenă și „zei“.

Costumele sunt fascinante. Semnate de Adriana Grand, reușesc imposibilul: somptuozitatea lui Oberon, drapat în blană și piele, ca la începutul lumii, se potrivește cu armura lui Nic Fundulea, construită din doze de Cola.

Visul

George Costin şi Cristina Florea, într-o scenă de la repetiţii. Foto: Adriana Grand

Coafura flamboaiantă a Titaniei dispare din scenă cu un minut înainte să intre ”doamna” Fluieraru, într-o rochie din plastic de ambalaj, cu bule, fără ca asta să deranjeze, dimpotrivă. Decorurile, minimaliste, dar cu o forță de sugestie extraordinară, sunt semnate tot de Adriana Grand.

Construit pe trei niveluri de lectură (acțiunea propiu-zisă, ironia și aluziile, marile teme privind omul și umanitatea) spectacolul este accesibil tuturor, exact ca filmele pe care, de altfel, le și parodiază, în câteva scene tipic „americane”.

De exemplu, ieșirea pe muzică de operă sau despărțirea Hermiei de Helena, în stilul fetelor High Scool.

Pe lângă premieră, Teatrul Metropolis are parte și de un debut în forță. Carol Ionescu, fiul regretatului Șerban Ionescu, are șansa unui rol mare. Directorul de scenă a exploatat potențialul comic al personajului Francisc Fluieraru, adolescentul care trebuie să-și subțieze vocea pentru rolul Thisbeei. Pariul a fost unul câștigător.

Într-o astfel de piesă eveniment ies în față actori consacrați, cum sunt George Costin și Sorin Miron, face un rol bun și Puck-Andrei Huțuleac. Dar marele rol al premierei de la Metropolis este că a resetat competiția în teatrul românesc.

Regizorul momentului este, în prezent, Victor Ioan Frunză. Cred că-l depășește pe Silviu Purcărete, reușind cu resurse mult mai modeste montări la fel de captivante. Mai puțină figurație și mai multă inspirație, aș zice. Să fie într-un ceas bun!

Text publicat pe site-ul dcnews.ro

Fotografii: Adriana Grand

INFO

Teatrul Metropolis

Visul unei nopţi de vară

– comedie cu oameni și zei –

Spectacol interzis tinerilor sub 16 ani!

Versiune scenică de Victor Ioan Frunză

Spectacol interzis tinerilor sub 16 ani!

Theseu, ducele Atenei : GEORGE COSTIN
Egeu, tatăl Hermiei : ALIN FLOREA
Lysander, îndrăgostit de Hermia : ALEXANDRU PAVEL
Demetrius, îndrăgostit de Hermia : ADRIAN NICOLAE
Philostrat, maestru de ceremonii : ANDREI HUȚULEAC
Peter Gutuie, asistent medical : ALIN FLOREA
Blându’ , tâmplar : EDUARD CÂRLAN / COSTIN DOGIOIU
Nic’ Fundulea, frizer : SORIN MIRON
Subțirelu’, croitor : AMIR QASHOU
Francisc Fluieraru, vulcanizator : CAROL IONESCU
Tom Botișor, tinichigiu : SORIN FLUTUR
Hippolyta, soția lui Theseu: CRISTINA FLOREA
Hermia, îndrăgostită de Lysander : MIHAELA VELICU
Helena, îndrăgostită de Demetrius : NICOLETA HÂNCU
Oberon, regele elfilor : GEORGE COSTIN
Titania, regina nimfelor : CRISTINA FLOREA
Puck: ANDREI HUȚULEAC
Un prinț indian: AMIR QASHOU
Spirite, zâne, elfi: ADRIANA ALDEA, ANDREI BIBIRE, CODRIN ANDREI BOLDEA, EDUARD BOȚ, SELINA COLCERU, ANTONIA DIN, GLORIA MELU, ANDREEA MERA, PAUL RADU

Casting & training: GEORGE COSTIN & ALEXANDRU PAVEL
Comunicare & logistică: SORIN MIRON
Consultant artistic: ADRIAN NICOLAE
Efecte sonore: ALIN FLOREA & SORIN MIRON
Decorul și costumele: ADRIANA GRAND
Direcția de scenă: VICTOR IOAN FRUNZĂ

18
/02
/19

Unul dintre cei mai mari dirijori români, CRISTIAN MANDEAL – care se bucură de peste 45 de ani de activitate, în care a dirijat sute de concerte pe 4 continente, în 35 de ţări – și tânărul violoncelist român ȘTEFAN CAZACU (25 de ani), care cântă pe un violoncel creat în urmă cu 101 ani, la Torino (Italia), de către lutierul Georg Ullman – își dau întâlnire pe scena Sălii Radio, într-un concert extraordinar prezentat vineri, 22 februarie (19.00), alături de ORCHESTRA NAŢIONALĂ RADIO.

17
/02
/19

CRONICĂ DE FILM În „Marele Dictator” (1940), Chaplin îl parodia pe Hitler. Scena jocului macabru cu globul pământesc folosit ca balon a devenit cult. Un portret sarcastic al unui om diabolic care influenţează întreaga lume face şi regizorul Adam McKay în „Vice”, o satiră la adresa fostului vicepreşedinte american Dick Cheney.

14
/02
/19

Actorul George Ivașcu, directorul Teatrului Metropolis din București, împlinește 51 de ani, pe 15 februarie. Șase artiști care au un impact uriaș asupra repertoriului teatrului: directorul de scenă Victor Ioan Frunză, scenografa Adriana Grand, regizoarea Chris Simion-Mercurian, actrița, regizoarea și dramaturgul Lia Bugnar, actorul și regizorul Emanuel Pârvu și dramaturgul și regizorul Mimi Brănescu, povestesc câteva întâmplări cu George Ivașcu.

13
/02
/19

Biletele puse în vânzare pentru concertul de jazz „Tenderly”, susținut de Luiza Zan Trio pe 14 februarie, la ora 20:00 la ARCUB s-au epuizat. „Joy of Life” - următorul concert din programul stagiunii de jazz ARTIST IN RESIDENCE, organizat de Primăria Capitalei prin ARCUB, va fi susținut de trioul de senzație al artistului Petrică Andrei în data de 28 februarie, ora 20:00, la ARCUB, Sala Mare.

13
/02
/19

Duminică, 17 februarie (17.00), îndrăgostiții de toate vârstele sunt invitați la Sala Radio la tradiționalul concert de Dragobete, oferit în fiecare an în luna februarie de Orchestra de Muzică Populară Radio. Sub bagheta dirijorului Adrian Grigoraş concertul prezentat de Orchestra de Muzică Populară Radio sub titlul „DRAGOBETELE SĂRUTĂ FETELE” va fi susţinut de tineri artişti şi cupluri deja cunoscute ale scenei folclorice românești.

13
/02
/19

Opera Națională București desfășoară în perioada 11 februarie - 30 iunie 2019 un proiect cultural propriu în contextul preluării de către România a președinției Consiliului Uniunii Europene. Spectacolele acestei săptămâni, 11 februarie – 17 februarie 2019 sunt dedicate Austriei, considerată în întreaga lume ca fiind „țara muzicii”. Mozart, Haydn, Schubert, Bruckner sau Mahler s-au născut în Austria.

Page 1 of 77612345...102030...Last »