,,Vlaicu-vodă’’: noile talente excelează la Teatrul Studențesc din Pod
https://www.ziarulmetropolis.ro/vlaicu-voda-noile-talente-exceleaza-la-teatrul-studentesc-din-pod/

Teatru cu tradiţie, Teatrul Studenţesc Podul a montat luni, 11 martie, la Casa de Cultură a Studenţilor, piesa ,,Vlaicu Vodă” într-un decor minimalist, dar încărcat de seminificaţie.

Un articol de Andrada Văsii|12 martie 2013

Teatrul Studențesc ,,Podul” a realizat luni, 11 martie, o nouă montare a spectacolului ,,Vlaicu Vodă”. Reprezentația a făcut parte din stagiunea aniversară a Teatrului Studențesc Podul ,,45 de ani”.

Tradiția spune că la Teatrul Studențesc Podul, actorii noi își confecționează singuri decorul și, într-un fel, acest lucru s-a văzut și la piesa Vlaicu Vodă. Scena este animată de un decor simplu, dar încărcat de semnificație, folosit pe tot parcursul piesei la adevărata lui valoare.

Beneficiind de coordonarea lui Mihai Munteniță, cel care s-a îngrijit cu multă meticulozitate ca piesa să decurgă într-o manieră armonioasă, piesa Vlaicu Vodă a depășit granițele simple ale unei relatări presărate cu informații despre zbuciumul poporului român. Monologul lui Vlaicu, personaj jucat de către Ştefan Mohor, a acapart sala încă din primele momente, atrăgând privirile spectatorilor.

Povestea alternează între trei planuri: discuțiile pline de tâlc dintre Vlaicu și Grue-interpretat de către Gabriel Zaharia-, povestea de dragoste dintre Anca (Oana Paraschivu) și Mircea (Mircea Iordache), dar și relația mamă (doamna Clara)-fiu (Vlaicu); situația politică estompându-se pe fondul încărcăturii emoționale.

Mircea, un personaj juvenil, care oscilează între dragostea pentru Anca și dorința de a se însura cu ea având binecuvântarea lui Vodă, este pus în imposibilitatea de a decide: să ia puterea după ce îl va omorî pe Vodă, ajutat fiind de către Clara, sau să se însoare cu Anca pur și simplu.

Doamna Clara, interpretată cu multă dăruire și talent de către Raluca Caragioiu, a dominat scena atât prin scenele pe care le are cu Vodă, cât și prin monologul ei proiectat asupra situației politice în care se află. Clara este un personaj puternic, o mamă nemulțumită de atitudinea politică a fiului său, dar și o femeie care țese intrigi spre binele Ancăi.

Echipa de la Teatrul Studențesc Podul, sub îndrumarea lui Mihai Munteniță, a reușit să monteze o piesă demnă de laudă și de vizionare; încordarea și angoasa au fost păstrate până în ultimul moment de către actori, finalul venind melodios pe fundalul unei doine. Oana Paraschivu reușește să emoționeze întreg publicul prin modul în care interpretează pasajul de final, lăsându-i pe toți cu întrebări referitoare la soarta lui Vodă.

26
/10
/20

„Arcașul fără arc. Poveşti, pilde și vorbe de duh din China, Japonia și Coreea alese, traduse și prefațate de Ștefan Liiceanu” este un volum captivant despre Asia Orientală, apărut în această lună la Editura Humanitas, din care vă oferim o povestire în exclusivitate. Ediția include ilustrații de Mihail Coșulețu.

26
/10
/20

Pentru lecturile din serile lungi de toamnă, vă propunem un roman nominalizat la Premiul Strega 2019, recent apărut și în limba română, la Editura Polirom: „Adio, fantasme”, de Nadia Terranova (traducere din italiană de Cerasela Barbone).

23
/10
/20

Teatrul Național Iași, alături de poporul din Belarus, în proiectul „Belarus(ia) ̶ Lecturi la nivel mondial” Belarus(sia) Worldwide Reading Project), cu un eveniment excepțional: INSULTAȚI. BELARUS(IA) de Andrei Kureichik. Luni, de la ora 19:00, la Sala Teatru³, spectacol-lectură în cadrul proiectului LECTURI³.

23
/10
/20

„Desigur, cel mai important în perioada aceasta este să fim sănătoși și să facem ca lucrurile să continue să meargă cât de cât într-o normalitate, de la școală și familiile noastre și până la joburi – care sunt în pericol, în special cele ale free-lancerilor din domeniul cultural și al organizării de evenimente. Altfel însă, e important și să încercăm să ne păstrăm pe cât se poate obiceiurile din viața noastră de dinainte – inclusiv cele care nu sunt necesare supraviețuirii imediate, cum sunt cele culturale în general și un festival de film în particular. Căci da, nu se oprea lumea în loc dacă nu organizam noi ediția a 11-a a Les Films de Cannes à Bucarest – însă ne-am încăpățânat tocmai pentru fărâma de normalitate pe care continuarea acestei tradiții o aduce în viața noastră” spune Cristian Mungiu, inițiatorul festivalului.

22
/10
/20

Săptămâna aceasta, marele regizor, scenarist și actor Nikita Mihalkov, laureat al premiului Oscar, a împlinit 75 de ani, iar TVR 2 îl aniversează programând două dintre filmele sale reprezentative. Bărbierul din Siberia”, cu Julia Ormond, Oleg Menşikov şi Richard Harris – sâmbătă, la Filmul săptămânii şi Ochi negri (OCI CIORNIE), cu inegalabilul actor Marcello Mastroianni - duminică, la Filmul de Artă.

22
/10
/20

Asociația Culturală Control N a lansat în această săptămână prima ediție a programului educațional De Trei Ori (Poveste. Monolog. Scenariu) – ateliere de autocunoaștere prin scris, care se va desfășura în perioada 19 octombrie – 6 noiembrie, în varianta online, cu 30 de elevi din clasele a VI-a și a VII-a din trei școli bucureștene: Școala Gimnazială Nr. 197, Școala Gimnazială Nr. 169 și Școala Gimnazială “Sfinții Constantin și Elena”.

21
/10
/20

CRONICĂ DE FILM Prezentat în premieră la Festivalul Astra de la Sibiu şi selectat la prestigiosul IDFA (International Documentary Film Festival Amsterdam), „Copii pierduţi pe plajă” (2020) este debutul în lungmetrajul documentar al tinerei regizoare Alina Manolache şi încearcă să facă un portret al generaţiei de 30 ani, născută imediat după Revoluţie.

Pagina 10 din 933« Prima...89101112...203040...Ultima »