,,Vlaicu-vodă’’: noile talente excelează la Teatrul Studențesc din Pod
https://www.ziarulmetropolis.ro/vlaicu-voda-noile-talente-exceleaza-la-teatrul-studentesc-din-pod/

Teatru cu tradiţie, Teatrul Studenţesc Podul a montat luni, 11 martie, la Casa de Cultură a Studenţilor, piesa ,,Vlaicu Vodă” într-un decor minimalist, dar încărcat de seminificaţie.

Un articol de Andrada Văsii|12 martie 2013

Teatrul Studențesc ,,Podul” a realizat luni, 11 martie, o nouă montare a spectacolului ,,Vlaicu Vodă”. Reprezentația a făcut parte din stagiunea aniversară a Teatrului Studențesc Podul ,,45 de ani”.

Tradiția spune că la Teatrul Studențesc Podul, actorii noi își confecționează singuri decorul și, într-un fel, acest lucru s-a văzut și la piesa Vlaicu Vodă. Scena este animată de un decor simplu, dar încărcat de semnificație, folosit pe tot parcursul piesei la adevărata lui valoare.

Beneficiind de coordonarea lui Mihai Munteniță, cel care s-a îngrijit cu multă meticulozitate ca piesa să decurgă într-o manieră armonioasă, piesa Vlaicu Vodă a depășit granițele simple ale unei relatări presărate cu informații despre zbuciumul poporului român. Monologul lui Vlaicu, personaj jucat de către Ştefan Mohor, a acapart sala încă din primele momente, atrăgând privirile spectatorilor.

Povestea alternează între trei planuri: discuțiile pline de tâlc dintre Vlaicu și Grue-interpretat de către Gabriel Zaharia-, povestea de dragoste dintre Anca (Oana Paraschivu) și Mircea (Mircea Iordache), dar și relația mamă (doamna Clara)-fiu (Vlaicu); situația politică estompându-se pe fondul încărcăturii emoționale.

Mircea, un personaj juvenil, care oscilează între dragostea pentru Anca și dorința de a se însura cu ea având binecuvântarea lui Vodă, este pus în imposibilitatea de a decide: să ia puterea după ce îl va omorî pe Vodă, ajutat fiind de către Clara, sau să se însoare cu Anca pur și simplu.

Doamna Clara, interpretată cu multă dăruire și talent de către Raluca Caragioiu, a dominat scena atât prin scenele pe care le are cu Vodă, cât și prin monologul ei proiectat asupra situației politice în care se află. Clara este un personaj puternic, o mamă nemulțumită de atitudinea politică a fiului său, dar și o femeie care țese intrigi spre binele Ancăi.

Echipa de la Teatrul Studențesc Podul, sub îndrumarea lui Mihai Munteniță, a reușit să monteze o piesă demnă de laudă și de vizionare; încordarea și angoasa au fost păstrate până în ultimul moment de către actori, finalul venind melodios pe fundalul unei doine. Oana Paraschivu reușește să emoționeze întreg publicul prin modul în care interpretează pasajul de final, lăsându-i pe toți cu întrebări referitoare la soarta lui Vodă.

20
/03
/24

Denisa Nicolae are multe nesiguranțe și incertitudini. Râde zgomotos și plânge cu sughițuri. Iubește. Lumea ei e mare și jucăușă, din când în când o prinde cu tandrețe, să nu fugă, și o face vizibilă, puțin câte puțin.

20
/03
/24

Sue Giles, președintele ASSITEJ, transmite mesajul de Ziua Internațională a Teatrului pentru Copii și Tineret. Scopul acestei campanii este de a facilita accesul la teatru și la spectacole pentru copii și tineri.

19
/03
/24

Nominalizat în acest an la Women's Prize for Fiction, romanul „Cele opt vieți ale unui trickster de-o vârstă cu veacul” de Mirinae Lee, o coreeancă mutată în SUA, spune povestea teribilă a unei femei evadate din Coreea de Nord.

18
/03
/24

Proiectul „Întâlnirile Teatrul azi la Masca” iniţiat de revista Teatrul azi, în parteneriat cu Teatrul Masca din Bucureşti şi cu susţinerea UNITER, continuă seria de discuții profesionale cu a doua masă rotundă dedicată, de această dată, dramaturgiei românești.

18
/03
/24

În contextul celebrării a 20 de ani de existență, Centrul Național al Dansului București (CNDB) extinde Ziua Internațională a Dansului pe durata întregii luni aprilie.

15
/03
/24

Cea de-a cincea ediție a Festivalului Filmului Palestinian, organizată de Centrul Cultural Mahmoud Darwish, sub patronajul Ministerului Culturii din Palestina și al Ambasadei Statului Palestina în România, se va desfășura între 18 și 21 aprilie la București și pe 28 aprilie la Cluj-Napoca, cu o nouă direcție artistică și o prezentare a cinematografiei palestiniene ca un Cinema of Existence.

14
/03
/24

Unul dintre cei mai importanți regizori europeni, cunoscut pentru abordarea sa contemporană a pieselor clasice și montările provocatoare din punct de vedere politic și social, Thomas Ostermeier montează pentru prima dată un spectacol în România.