Votează cele mai relevante kitsch-uri din cultura română!
https://www.ziarulmetropolis.ro/voteaza-cele-mai-relevante-kitsch-uri-din-cultura-romana/

Din 15 iulie, românii pot vota online cele mai relevante kitsch-uri autohtone timp de două săptămâni. Categoriile şi nominalizările au fost făcute de o comisie formată din Sergiu Vasile (Utopia Balcanica şi Timesnewroman), Mihai Popescu (VICE),Corina Băcanu, Cristian Șimonca (Blogu’ lui Otravă), Ioana Mănoiu (Managing Partner GMP Public Relations) şi Cristian Lică, Kitsch manager la Romanian Kitsch Museum. Comisia a ţinut cont de sugestiile exprimate de vizitatorii muzeului şi de recomandările din social media.

Un articol de Petre Ivan|19 iulie 2017

Românii pot vota, aici, kitsch-urile cele mai relevante din următoarele categorii:

  • Kitsch istoric și legendar (nominalizații fiind Elena Ceaușescu, Dracula, Arsenie Boca, Dacii și Moș Gerilă)
  • Arhitectură și monumente (nominalizații fiind Turnul Eiffel de la Slobozia, Bustul de la Scornicești, Inima lui Isus din Lupeni, Harghita, Casa Poporului, Țeapa lui Ghilduș)
  • Artă decorativă și design interior (nominalizații fiind peștele de pe televizor, carpeta cu răpirea din serai, prosoapele șoferilor de tir, animalele împăiate și piticii de grădină)
  • Cultură și fashion (nominalizații fiind papucii cu puf, tatuajele kitschoase, treningul cu pantofi, ghiulurile, plasa de rafie, dansul pinguinului)
  • Media și digital (nominalizații fiind selfie-urile în baie, OTV, titlurile de tabloid, sms-urile de sărbători, prezența online a cocalarilor și pitzipoancelor)

Demersul nostru științific nu intenționează să jignească pe nimeni, nici să aducă atingere demnității nimănui. Din această cauză, nu au fost incluse în concurs persoane fizice, în viață, a căror imagine ar putea fi afectată de rezultatele concursului. – Cristian Lică, Kitsch manager la Romanian Kitsch Museum.

Voturile vor putea fi exprimate până pe 31 iulie, pe 1 august având loc ceremonia de premiere a celor mai relevante kitsch-uri autohtone.

Participanții vor putea vota o singură dată la fiecare categorie și își vor putea prezenta și argumentele într-un scurt text. Pe perioada desfășurării concursului, nu vor fi prezentate rezultate parțiale ale votului. Cele finale vor fi prezentate la sfârșitul competiției.

Acest demers face parte din realizarea unui studiu științific sub auspiciile celei mai recente destinații muzeale ale bucureștenilor și turiștilor, Muzeul Kitsch-ului, ce include aproximativ 200 de exponate și poate fi vizitată din luna mai în Strada Covaci nr. 6 din Centrul vechi al Capitalei.

La două luni de la deschidere,Muzeul Kitsch-ului a devenit unul dintre cele mai interesante muzee din București, conform Tripadvisor, cea mai documentată și credibilă sursă de informare pentru turiștii străini.

Exponatele provin din colecția personală a proprietarului Cristian Lică, realizată de-a lungul unor ani buni cu ajutorul consignațiilor, târgurilor de profil și altor colecționari și îmbogățită recent cu numeroase artefacte. Investiția lui în noua destinație culturală se ridică la peste 15.000 de euro. De curând, colecția a fost îmbogățită cu numeroase artefacte donate de simpatizanți din toată țara. Prețul unui bilet este de 30 de leide luni până sâmbătă și 20 de lei duminica.

Foto: Cele mai relevante kitsch-uri din cultura română – facebook

31
/10
/18

În perioada 29 octombrie - 13 noiembrie se desfășoară, în București și în alte 5 orașe din țară, proiectul „Mă vezi? 1918 într-o altă lumină”, în cadrul căruia vor fi iluminate arhitectural 10 clădiri a căror istorie este strâns legată de momentul Marii Uniri și de ultimii o sută de ani. Proiectul, cofinanțat de Ministerul Culturii și Integrării, se derulează în Capitală și în Iași, Constanța, Sighet, Arad și Alba Iulia.

31
/10
/18

S-a încheiat unul dintre cele mai importante evenimente de arhitectură din România și din euroregiune: BETA 2018 - bienala timișoreană de arhitectură organizată de către Ordinul Arhitecților din România - Filiala Teritorială Timiș, care a avut loc în perioada 28 septembrie – 28 octombrie.

30
/10
/18

MAD(e) in Romania, unul dintre cele mai importante evenimente de cultură și artă contemporană din Timișoara, continuă cu inaugurarea, săptămâna aceasta, a două noi expoziții de afișe activiste și sociopolitice, dar și cu o serie de discuții ale unor regizori de film cu vizionarea producțiilor lor angajate social și politic, alături de mulți alți invitați.

18
/10
/18

Walk & Shoot a reprezentat în ultimii doi ani o alternativă unică pe piața din București la workshopuri și ateliere de fotografie. Fiind gândit de o echipă cu experiență în organizare de evenimente culturale, dar aflată în afara zonei de fotografie, și în colaborare cu fotografi cunoscuți și respectați la noi, Walk & Shoot reușise să iasă din tiparul „hai să învâțăm despre diafragmă, iso și timp de expunere în timp ce stăm cu toții într-o cameră și ne uităm la un ecran de proiecție”.

12
/10
/18

Timp de o lună, 28 de artiști angajați social și politic, 8 regizori de film, 16 cercetători în arte vizuale și discipline conexe vor participa la proiectul "Mad(e) In Romania", aflat la intersecția dintre artă, politică și dialog. Mihai Șora, Caterina Preda, Ileana Pintilie, Dan Perjovschi, Ion Barbu, Claudiu Cobilanschi, Mircea Toma sunt o parte din cei care vin la Timișoara pentru a spune cum arată arta care ține cetățenii treji și le face vocea auzită. "Mad(e) In Romania" va avea loc în perioada 15 octombrie – 20 noiembrie

08
/10
/18

„Monumente în mișcare – patrimoniu dispărut” 2018, proiect produs de Nasui collection & Gallery și Muzeul Județean de Istorie Brașov, își propune promovarea patrimoniului istoric al Brașovului dispărut, prin producția și plasarea în spațiul public a două sculpturi de mari dimensiuni, contemporane, temporare și neintruzive, prin organizarea de module educaționale pentru tineri și printr-o expoziție documentară outdoor dedicată publicului larg.

06
/10
/18

Au mai rămas două săptămâni până la începutul Festivalului Național de Teatru, ediția a 28-a, care se va desfăşura la Bucureşti, în perioada 19 – 29 octombrie. În an centenar, peste 100 de evenimente sunt propuse publicului în cele 11 zile de Festival.

02
/10
/18

Agenţia de publicitate Papaya Advertising a lansat, ieri, un clip numit “Copiii referendumului”, prin care îndeamnă la boicotarea referendumului pentru redefinirea familiei în Constituţie. Spotul, inspirat din serialul “The Handmaid’s Tale” (“Povestea slujitoarei”), în care este descrisă viaţa din Gilead, un stat condus de un regim totalitar ultra-religios, unde femeile sunt folosite pentru a procrea, s-a viralizat în scurt timp pe rețelele de socializare.