Weekend cu trei spectacole Shakespeare, pe scena online a Festivalului INTERFERENȚE 2020
https://www.ziarulmetropolis.ro/weekend-cu-trei-spectacole-shakespeare-pe-scena-online-a-festivalului-interferente-2020/

Cea de-a VII-a ediţie a Festivalului Internaţional de Teatru INTERFERENȚE continuă cu spectacole puse în scenă de Michal Dočekal, Krystian Lupa, Gábor Tompa, Silviu Purcărete, Alexandru Darie, Milo Rau şi Leta Popescu.

Un articol de Liliana Matei|20 noiembrie 2020

Gábor Tompa, Silviu Purcărete, Alexandru Darie sunt regizorii celor trei montări shakespeariene pe care iubitorii de teatru le pot vedea gratui în acest weekend.

Anul acesta, evenimentul este organizat online de Teatrul Maghiar de Stat Cluj și are trei secțiuni: Orizonturi, din care fac parte majoritatea spectacolelor selectate pentru ediția „pe viu” din acest an; UTE 30, care cuprinde producții de excepţie puse în scenă de fostele sau actualele teatre membre selectate cu ocazia aniversării a 30 de ani de la înființarea Uniunii Teatrelor din Europa și Off, secțiune dedicată spectacolelor montate de artiști tineri și independenți.

Sâmbătă, 21 noiembrie

20.00 | HORIZONS | www.interferences-huntheater.ro

William Shakespeare: NEGUȚĂTORUL DIN VENEȚIA

Regia: Gábor Tompa

Teatrul Maghiar de Stat Cluj (Cluj-Napoca, România)

„Spectacolul se desfăşoară într-o lume rece, cu tehnologie modernă, unde, în contrast, pasiunile sunt enorme. Pasiuni care înseamnă, în primul rând, narcisism şi egoism. În același timp, aceste personaje sunt, de asemenea, prizonieri ai unor situaţii.

Aici nimeni nu alege să renunţe la tot sau să spună ca nu este interesat de bani. Toți acționează în conformitate cu propriul interes, totul fiind manipulat de către o reţea complexă de interese și alianțe. Desigur, fiecare personaj are emoţii puternice, sincere, are parte de sex, iubire, erotism. Dar personajele nu decid în funcţie de asta. Ei cred doar temporar că aceste lucruri sunt mai importante. Egoismul și interesul propriu intervin în toate deciziile luate”, spune Gábor Tompa.

Spectacol în limba maghiară cu subtitrare în limbile română și engleză.

Durata: 2h 45’

Vizionare gratuită până pe 22 nov., ora 12.00.

Recomandat persoanelor peste 14 ani!

Duminică, 22 noiembrie

12.00 | HORIZONS | www.interferences-huntheater.ro

William Shakespeare: IULIUS CAESAR

Regia: Silviu Purcărete

Teatrul Maghiar de Stat Cluj (Cluj-Napoca, România)

Iulius Caesar, probabil cea mai cruntă piesă politică a lui Shakespeare, ne copleșește nu numai prin clarviziunea fără cusur, ci și prin surprinzătoarea sa actualitate. Brutus și camarazii săi senatori republicani uneltesc, în numele binelui comun, împotriva lui Caesar. Însă, odată cu asasinarea conducătorului cu porniri dictatoriale, nu se instaurează ordinea, ci se dezlănțuie iadul: izbucnește un război civil şi Roma este devastată de spiritul distrugerii. Oare nu ne aflăm și noi înșine pe același drum, de la primăvara arabă la haosul mondial?”, explică András Visky.

Spectacol în limba maghiară cu subtitrare în limbile română și engleză.

Durata: 1h 50’

Vizionare gratuită până pe 22 nov., ora 20.00

Recomandat persoanelor peste 12 ani!

17.00 | UTE30 | www.interferences-huntheater.ro

William Shakespeare: O POVESTE DE IARNĂ (1994)

Regia: Alexandru Darie

Teatrul Bulandra (București, România)

„Pentru mine, Poveste de iarnă este una dintre cele mai profunde piese ale lui Shakespeare, una foarte specială, care a fost scrisă în ultimii ani creativi ai săi, împreună cu Cymbeline, Furtuna și Macbeth.

Piesa ne povesteşte despre forța extraordinară a teatrului, despre personaje de basm care nu sunt reale, care trăiesc doar pentru o clipă. Aceasta este tocmai imaginea teatrului, unde oamenii se adună pentru a asculta povești care ne impresionează, de parcă ele ar fi adevărate. Acest joc, între real și ireal, este definiția exactă a teatrului. Îmi plac structurile complexe”, afirma Alexandru Darie.

Spectacol în limba română cu subtitrare în limbile maghiară și engleză.

Durata: 2h 4’

Vizionare gratuită: 24 de ore.

Recomandat persoanelor peste 12 ani!

Cele peste 30 de spectacolele care fac parte din programul Festivalului Internațional de Teatru INTERFERENȚE se pot viziona online, pe pagina http://www.interferences-huntheater, pe pagina oficială de facebook https://www.facebook.com/Interferences.Festival (cele din Secțiunea OFF) și au subtitrare în limbile română, maghiară și engleză.

20
/06
/14

CRONICĂ DE FILM. Cel mai recent lungmetraj de ficțiune al surprinzător de prolificului regizor Radu Gabrea, „O poveste de dragoste, Lindenfeld”, este ca o creatură împăiată: de la distanță pare un film promițător, dar, privit de aproape, lipsa naturaleții și a ritmului lasă o impresie pregnantă de dezamăgire.

19
/06
/14

Astăzi, începând cu ora 16.00 și până la ivitul zorilor, institutele și centrele culturale membre ale Clusterului EUNIC București și partenerii lor vă dau întâlnire la a opta ediție a Nopții Institutelor Culturale la București.

19
/06
/14

Tânăra și talentata regizoare Carmen Lidia Vidu prezintă cea de-a treia sa premieră în acest an, „Cântec de leagăn. O poveste despre Maria Tănase“, vineri, 20 iunie, de la ora 19.30, la Godot Cafe Teatru. Spectacolul este un video poem teatral ce aduce pentru prima dată pe o scenă de teatru documente autentice, scrisori de arhivă, frânturi din interviurile, gândurile și amintirile Mariei Tănase, alături de şase dintre cântecele nemuritoare ale artistei, interpretate live.

19
/06
/14

Festivalul Național de Teatru “Toma Caragiu” a propus într-o marți, la Ploiești, evitând cu eleganță cele trei ceasuri rele prevestite de mai de mult, premiera spectacolului “Chip de foc” (“Fireface”), după un text absolut nebun al dramaturgului german Marius von Mayenburg (42 de ani).

19
/06
/14

În zilele noastre în care rețele sociale dezvăluie pas cu pas fiecare amănunt din viața unui om, ne-a mai rămas un singur loc în care putem fi surprinși sau uimiți de oameni – sala de teatru. 

19
/06
/14

„A face (cuiva) capul calendar” este o expresie folosită adesea când ne întâlnim cu cineva care vorbește prea mult. De asemenea, este utilizată atunci când vrem să transmitem mesajul că suntem copleșiți de prea multe informații. Dar de ce „calendar”, și nu „almanah” sau „revistă”?

18
/06
/14

Se joacă pe scena Naționalului din București “Anonimul venețian”, spectacol-studiu coordonat de însuși Ion Caramitru. Doar doi actori – Ilinca Goia și Ioan Andrei Ionescu, o splendidă ilustrație muzicală (de Vasile Manta) și, mai ales, indimenticabilul text al lui Giuseppe Berto (vă este cunoscut, poate, pentru “Il male oscuro”).

18
/06
/14

Într-o după-amiază de iunie am participat la repetițiile spectacolului „Distopie. Shakespeare. Remix“, care deschide proiectul numit Noua Generație de creatori – 9G, care se va desfășura la Sala Mică a Teatrului Național București, în datele de 20, 21 și 22 iunie, la ora 20.00.

18
/06
/14

Filmul My Name is Salt (Elveția / India 2013), povestea a mii de familii din India care trăiesc din sarea pe care o colectează în deșert, este câștigătorul Marelui Premiu al ediției a treia de Pelicam – Festivalul Internațional de Film despre Mediu și Oameni.

17
/06
/14

Marele regizor polonez Krzysztof Zanussi afirmă, într-un interviu pentru Ziarul Metropolis realizat la TIFF, că nu există decât un pas între succes și eșec, că premiile sunt folositoare, că a făcut compromisuri în timpul comunismului, că tinerii își vând astăzi prea ușor libertatea și că ceea ce contează este să te comporți decent în viață.