Won Won Myeong și Yutaka Nakata, workshop de dans contemporan la FNT 2017
https://www.ziarulmetropolis.ro/won-won-myeong-si-yutaka-nakata-workshop-de-dans-contemporan-la-fnt-2017/

Won Won Myeong şi Yutaka Nakata – doi dintre renumiţii dansatori şi coregrafi colaboratori ai Companiei Carolyn Carlson – revin în România în cadrul Festivalului Naţional de Teatru pentru a susţine un workshop de dans contemporan. Workshop-ul, 20 – 26 octombrie, este dedicat dansatorilor, coregrafilor şi actorilor români, cu vârsta de peste 18 ani.

Un articol de Petre Ivan|26 septembrie 2017

Înscrierile se fac la adresa [email protected], în limita locurilor disponibile, prin trimiterea unui e-mail care să conțină: nume, vârstă, contact, dar și experiența sau legătura celui care aplică cu dansul (cuprinsă fie într-un CV, fie într-o mini-biografie, fie în demo – la alegerea candidatului).

Data limită a înscrierilor: 12 octombrie 2017

Workshop-ul de dans contemporan inițiat de FNT se va finaliza în data de 26 octombrie, cu un performance public, rezultat al cercetării și studiului participanților alături de cei doi coregrafi.

Accesul publicului se va face începând cu orele 21:00, în spațiul Centrului Coregrafic Independent LINOTIP (str. Ion Brezoianu, nr. 23-25, et. 1, București).

Despre artiștii invitați:

WON WON MYEONG

Won Won Myeong s-a născut la Seul (Coreea de Sud), în 1976. În prezent trăieşte în Suedia. Lucrează ca artist şi mentor, mereu în căutare de idei pentru diverse proiecte, în diverite părţi ale lumii. A absolvit Institutul de Arte din Seul (1996-1998) şi Universitatea Naţională de Artă din Coreea (1998-2002),  perioadă în care a intrat în contact cu dansul ca formă de artă, a cunoscut diverse forme de dans şi a început să caute material şi să-şi dezvolte propriile metode.

Din 2001, în calitate de artist, a lucrat cu Sungsoo Ahn Pick up Group (Seul), Bill Coleman (Toronto), Carolyn Carlson (Paris), Wim Vandekeybus/Ultima Vez (Bruxelles), Marie Chouinard (Montreal).

În 2015, a reluat colaborarea cu Carolyn Carlson, pentru Burning (solo), pe muzica lui Meredith Monk, spectacol prezentat şi în cadrul Festivalului Naţional de Teatru din România, ca parte a proiectului Short Stories, al Companiei Carolyn Carlson. De curând, Won s-a alăturat Companiei Tero Saarinen din Helsinki şi a fost artist invitat al companiei Mia Habib din Oslo.

Activitatea sa de mentorat se regăseşte în multitudinea de ateliere pe care le susţine în toată lumea, bazate pe conceptul său de Harmonious Man („Omul armonios”), care aduce împreună aspectul emoţional şi pe cel mental, în încercarea de a înţelege care sunt metodele cele mai potrivite pentru a te pregăti pe interior înainte de a te antrena fizic pentru mişcările de dans.

Metodele au fost dezvoltate de-a lungul carierei sale de dansator, dar şi prin studii şi cercetări bogate.

YUTAKA NAKATA

Născut în Japonia, Yutaka Nakata a învăţat dans clasic la Şcoala Teatrului de Balet Nakata din Himeki. La vârsta de 16 ani, a avut ocazia de a ajunge la Şcoala teatrului Naţional de Balet din Melbourne, Australia, unde a învăţat diferite forme de dans. Formarea l-a purtat spre Academia Teatrului La Scala din Milano, pe care a absolvit-o în 2001, specializarea Dans modern.

Între 2002 şi 2007 a făcut parte din Teatrul de Balet din München, condus de Philip Taylor. A dansat pe coregrafii de Philip Taylor, JiríKylián, Carolyn Carlson şi alţii. În acelaşi timp, a încorporat în coregrafiile sale tehnici de arte marţiale, precum Tai-Chi şi Muay-Thai de la şcoala Ajan Lao.

Lucrează cu Carolyn Carlson din 2007 şi este unul dintre dansatorii principali ai creaţiilor acesteia. A fost permanent interesat de sport, căţărat, înot etc. Universul său s-a îmbogăţit din momentul în care a descoperit spaţiul vast din studioul de dans al mamei sale. În copilărie, marile sale preocupări erau însuşirea de mişcări noi şi crearea propriilor mişcări (improvizaţie).

În 2001, a început să creeze coregrafii, pentru a-şi exprima „călătoria interioară”. Yutaka Nakata este sigur pe sine şi crede în propriul destin. Se lasă ghidat de dorinţa de a rămâne sincer şi de a le permite dansatorilor să-i umple creaţiile cu propriile emoţii, cu propria substanţă.

Pentru el, viaţa este un mozaic colorat în care fiecare îşi pune amprenta. Aşa cum reiese dintr-una din creaţiile sale de început, frumuseţea se naşte din combinaţia de trăsături particulare.

Foto: FNT, Won Won Myeong și Yutaka Nakata – fnt.ro

20
/03
/24

Denisa Nicolae are multe nesiguranțe și incertitudini. Râde zgomotos și plânge cu sughițuri. Iubește. Lumea ei e mare și jucăușă, din când în când o prinde cu tandrețe, să nu fugă, și o face vizibilă, puțin câte puțin.

20
/03
/24

Sue Giles, președintele ASSITEJ, transmite mesajul de Ziua Internațională a Teatrului pentru Copii și Tineret. Scopul acestei campanii este de a facilita accesul la teatru și la spectacole pentru copii și tineri.

19
/03
/24

Nominalizat în acest an la Women's Prize for Fiction, romanul „Cele opt vieți ale unui trickster de-o vârstă cu veacul” de Mirinae Lee, o coreeancă mutată în SUA, spune povestea teribilă a unei femei evadate din Coreea de Nord.

18
/03
/24

Proiectul „Întâlnirile Teatrul azi la Masca” iniţiat de revista Teatrul azi, în parteneriat cu Teatrul Masca din Bucureşti şi cu susţinerea UNITER, continuă seria de discuții profesionale cu a doua masă rotundă dedicată, de această dată, dramaturgiei românești.

18
/03
/24

În contextul celebrării a 20 de ani de existență, Centrul Național al Dansului București (CNDB) extinde Ziua Internațională a Dansului pe durata întregii luni aprilie.

15
/03
/24

Cea de-a cincea ediție a Festivalului Filmului Palestinian, organizată de Centrul Cultural Mahmoud Darwish, sub patronajul Ministerului Culturii din Palestina și al Ambasadei Statului Palestina în România, se va desfășura între 18 și 21 aprilie la București și pe 28 aprilie la Cluj-Napoca, cu o nouă direcție artistică și o prezentare a cinematografiei palestiniene ca un Cinema of Existence.

14
/03
/24

Unul dintre cei mai importanți regizori europeni, cunoscut pentru abordarea sa contemporană a pieselor clasice și montările provocatoare din punct de vedere politic și social, Thomas Ostermeier montează pentru prima dată un spectacol în România.