You’ll get what you see
https://www.ziarulmetropolis.ro/youll-get-what-you-see/

Practica şi mentalitatea din ţara mea, unde am ales sa trăiesc şi să funcţionez, se arată din ce în ce mai ostilă faţă de felul independent şi suveran de a-mi exersa profesia şi de a-mi duce existenţa în mod privat, fără să reprezint vreo greutate pentru fondurile publice. Bănuiesc că aşa simt şi ceilalţi suverani şi independenţi – indiferent de profesia aleasă…

Un articol de A. G. Weinberger|29 septembrie 2014

Cei care mă cunosc, sau pretind că mă știu, îmi cunosc valoarea și sunt de acord că eu nu folosesc limbajul dublu – atît de des întîlnit la cei mai mulți dintre personajele mediatizate din show business… Cînd mă vezi sau mă auzi you’ll get what you see… done deal.

Piața noastră mică de blues/jazz are un public curios și autentic, cu o sete sănătoasă pentru experiențe și trăiri decente.

În același timp este adevărat că piața noastră mică de blues/jazz este împînzită de impostori diletanți, care în cel mai bun caz pot fi niște surogate palide ale unor nostalgii netrăite, mimînd firescul cîtorva dintre noi. Nu vei auzi interpretat de la ei niciodată altceva, decît clișee și riff-uri „atotauzite“ și copiate. Astfel experiența ta, dragă Publicule, va fi una lineară și monotonă… vei simți și tu că ești martorul unei păcăleli palide fără fond…

Totuși, cauza noastră nu este chiar pierdută, există cîțiva muzicieni care ar merita o carieră mai la suprafață… în afara bombelor cu buda nespălată unde spiritul locului este al părului slinos, uscat cu bere ieftină și unde proprietarul te adoarme cu minciuni pecuniare mărunte…

De asemenea, este adevărat că mass-ul ăsta de media e plin de parveniți tabloizi care ignoră complet mica noastră comunitate de blues/jazz pe principiul poveștii țăranului și a girafei… va să zică, dacă noi nu-i dăm pe post atunci ei nici nu există… Precum versurile pisicii cînd zărește șoricelul și începe să cînte ascuțindu-și ghearele: eu de aia sunt, ca tu să nici nu fi…

Mai este foarte adevărat că nu prea există infrastructură în România pentru mica noastră piața de blues/jazz… Te-ai gîndit vreodată oare cîte locații există în țară, care pot pune la dispoziție un minim necesar tehnic? Locațiile unde se mută 2-3 mese să se instaleze trupa cu propriile scule, nu se pun… Mă gîndesc doar la localuri care au un bandstand, un backline adecvat și un minim de scenotehnică.

Să nu mai vorbesc de obligația impusă prin lege de a poseda un atestat emis de Ministerul Culturii pentru toți organizatorii de spectacole și concerte – pentru că dacă ai un local și eventual atragi clienții tăi acolo afișînd concerte, devii automat un organizator spectacole. Ești obligat să cunoști și să aplici legislația în vigoare din toate punctele de vedere… inclusiv cele fiscale… Eh, astfel de locații ideale sunt doar cîteva în toată țara… în rest avem de a face cu localuri care funcționează după ureche, care nu oferă nici un fel de siguranță nici pentru muzicieni, dar nici pentru public…

Scenele mari îns[ – teatrele, casele de cultură și alte săli profesionale – sunt destul de greu de obținut… pentru asta ai nevoie de relații, bani de chirie și un serviciu bun de afișaj. Eh, treaba aici începe să se complice un pic… aici apare un component decisiv in ecuația noastră, anume organizatorul de spectacole (fie el privat sau funcționar public)… dar despre asta poate cu altă ocazie…

Iți scriu toate astea să ai puțin habar, Mărite Public… nimic nu cade din cer… nici chiar atunci cînd ți se oferă totul pe gratis… iar tu crezi ca ți se cuvine doar pentru ca exiști… păi, nu e chiar așa…

Lîngă zîmbetele false, dar politicos vulgare și fără noimă, atît de des întîlnite în spațiul public există totuși atît funcțional cît și lucrativ o altă dimensiune a exprimării de sine… cea a celor din România mîndră și demnă, din care – îndrăznesc să sper că și tu, Mărite Public, faci parte…

In rest e doar„tăcere și nemișcare plină“ – să-l parafrazez pe eternul actual Camil Petrescu.

Să ne vedem cu bine la concerte…

24
/10
/14

Ștefan Tarara, laureat cu premiul I la Concursul Internațional George Enescu, secțiunea vioară va concerta vineri, 31 octombrie 2014, de la ora 19.00, în sala de spectacole a Colegiului de Artă „Octav Băncilă” din Iaşi. La pupitrul Orchestrei Simfonice se va afla dirijorul Cristian Lupeș.

23
/10
/14

Miercuri, 22 septembrie, la Sala Radio din Bucureşti, un public entuziast şi călduros a răspuns afirmativ întrebării „VĂ PLACE TANGO ?”, provocare artistică lansată prin turneul său naţional de violoncelistul RĂZVAN SUMA, alături de doi invitaţi argentinieni - ANALIA SELIS (voce) şi JULIO SANTILLAN (chitară). 

23
/10
/14

Iubitorii operei sunt invitați într-o clădire renovată, cu o sală de spectacole cu acustică îmbunătățită, care va permite reprezentații artistice de o calitate superioară. Șase premiere, invitați de marcă, evenimente speciale, spații reamenajate. Stagiunea se deschide cu o nouă premieră a operei „La traviata” de Giuseppe Verdi, într-o montare originală semnată de regizorul britanic Paul Curran

21
/10
/14

Sâmbătă, 1 noiembrie, în cadrul seriei de concerte bilunare Jazzaj la ARCUB, va avea loc concertul „Gypsy Blues“, susținut de Emil Bîzgă (trompetă), Marius Vernescu (pian), Toma Zaharia Tomiță (bas) și Tudy Zaharescu (tobe). Evenimentul va avea loc la Sala ARCUB din Str. Batiște nr. 14, de la ora 20:00.

20
/10
/14

Un studio de înregistrări din Londra a lansat o „provocare” artistică unuia dintre cei mai valoroşi tineri pianişti români, SERGIU TUHUŢIU: studioul s-a oferit să îi înregistreze primul CD dacă reuşeşte să adune 20.000 de like-uri pe pagina sa de Facebook. După ce a făcut public acest pariu pe reţeaua de socializare, povestea s-a transformat într-un fenomen viral, rezultatul fiind acela că în două zile pagina sa a obţinut 24.000 de like-uri, iar înregistrările CD-ului au fost programate pentru finalul verii 2014.

17
/10
/14

Peste 35 de artişti internaţionali vor participa la cea de-a noua ediţie a Festivalului Internaţional de Muzică de Cameră SoNoRo, care se va desfăşura în perioada 31 octombrie - 17 noiembrie, în Bucureşti, Cluj-Napoca şi Iaşi, sub tema "Bridges".

17
/10
/14

55 de ani de virtuozitate, 55 de ani de diversitate şi culoare la 15 instrumente tradiţionale de suflat, de fiecare dată acelaşi nume, DUMITRU ZAMFIRA - maestrul fluierelor ! Duminică, în ziua de 26 a lui Brumar, de Sămedru (Sf. Dumitru), de la ora 17.00, Sala Radio îmbracă straie de sărbătoare.

16
/10
/14

Stefan Tarara, câştigătorul Concursului Enescu 2014, secţiunea vioară, este invitatul Marinei Constantinescu de vineri, 17 octombrie. Din această toamnă, poveştile culturale depănate în miez de noapte, la Nocturne, pot fi urmărite fiecare vineri, de la ora 24.00, la TVR 1, TVR HD şi TVR+.

16
/10
/14

Ajuns la jumătatea itinerariului, turneul naţional „VA PLACE TANGO ” se bucură de un succes extraordinar : după o deschidere specială şi neconvenţională a turneului la Palas Mall Iaşi, în faţa unui public de 1000 de spectatori, au urmat săli pline şi un public entuziast în Râmnicu Vâlcea, Botoşani, Bistriţa, Cluj-Napoca şi Timişoara.

16
/10
/14

Festivalul Sergiu Celibidache nu va mai fi organizat, motivul principal fiind "indiferenţa statului român, atunci când vine vorba de onorarea valorilor României", potrivit lui Serge Ioan Celibidache, care interzice, totodată, folosirea numelui şi a imaginii tatălui său de către instituţiile de stat.

13
/10
/14

Krzysztof Penderecki, personalitate simbol a muzicii secolului XX, va fi prezent la Sala Radio în deschiderea stagiunii Orchestrei Naţionale Radio, dirijate de Tiberiu Soare, eveniment construit în jurul unui atractiv program ce îmbină romantismul muzicii lui Ceaikovski şi spiritul inovator al muzicii lui Penderecki.

13
/10
/14

Albumul Ceciliei Bartoli, St Petersburg, un album al premierelor, se lansează astăzi, 13 octombrie. Acesta conţine 11 arii înregistrate în premieră mondială de Cecilia Bartoli, ansamblul I Barrochisti, dirijor Diego Fasolis; 11 arii descoperite de Cecilia Bartoli în arhiva Teatrului Mariinski din St Petersburg, pe care nu le-a mai cântat nimeni în ultimii 200 ani.